Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@20:02:41 GMT

شرکت‏های استارتاپی و حقی که ضایع شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۷۸۴۲

شرکت‏های استارتاپی و حقی که ضایع شد

مشاغل استارتاپی این روزها با شیوع ویروس کرونا، چالش‏های مختلفی را پشت می‏گذارند؛ لزوم توسعه این مشاغل مورد تأکید مسئولان کشور است و در ستاد مدیریت بحران صحبت از کسب و کارهای آنلاین می‏‌شود تا مردم برای تامین مایحتاج خود نیازمند عبور و مرور نباشند. ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰ اجتماعی رسانه نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ این روزها بخشی از مشاغل استارتاپی روزهای بدی را سپری می‏‌کنند و بخش دیگر حال و روز خوبی را می‌گذارنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه ستاد مدیریت کرونا، به‌منظور بررسی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که روز جمعه 8 فروردین 99 برگزار شد، اعلام کردند؛ برای شناخت و آشنایی مردم با خدمات کسب‌وکارهای آنلاین، لیستی از شرکت‌های اینترنتی توسط وزارت صمت و ارتباطات ارائه شود تا به‌طور رایگان در صدا و سیما تبلیغ شود؛ این طرح با مخالفت علی عسگری، رئیس صدا و سیما روبرو شد. به‌گفته او این تبلیغات باعث «سو» شدن آن‌ها توسط شرکت «توسکا» می‌شود.

اما شرکت توسکا کیست؟

شرکت توسعه کسب و کار ایرانی با نام تجاری "توسکا"  در تاریخ 16مهر 1396 به صورت رسمی ثبت شد و شناخته‌شده‌ترین محصول آن، اپلیکیشن روبیکا است که این روزها بی‌وقفه از آنتن رسانه ملی تبلیغ می‏‌شود.

مرکز نوآوری و شتابدهی کسب وکارهای دیجیتال توسکا با هدف توسعه کسب و کارهای دیجیتال و انجام نقش حمایتی از استارتاپ های دیجیتال کشور راه اندازی شد.

اما با اتفاق جلسه ستاد مدیریت بحران کرونا، تنها چیزی که از این شرکت حمایتی به ذهن خطور می‏‌کند انحصار است، انحصاری که قدرت و شجاعت رشد را از کسب و کارهای نو پا اینترنتی می‏‌گیرد.

همراه اول، همراه روبیکا

 

براساس آگهی ثبت این شرکت، سهامداران آن: شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، شرکت سرمایه‌گذاری نور دنا (متعلق به همراه اول) و شرکت نقش اول کیفیت (متعلق به همراه اول) هستند. به این  ترتیب 100درصد سهام شرکت توسعه کسب‌وکار توسکا، متعلق به همراه اول است.

این در صورتی است که وزیر ارتباطات در 6 فروردین 97 در توییتر خود در مورد روبیکا نوشت: "از ابتدای دولت دوازدهم به دو نماینده دولت- از پنج عضو- در هیئت مدیره همراه اول اعلام کرده‌ایم که قرارداد تجاری شرکت توسکا با صداوسیما با مدل فعلی برای کسب و کارهای نوپا مضر و به لحاظ اقتصادی تماما به ضرر همراه اول است و خاتمه یابد. در مورد #حق‌الناس کوتاه نمی‌آیم."

 

آغاز سال جهش تولید با انحصار

تقربیا یک سال از توییت وزیر ارتباطات می‏‌گذرد؛ اما مدل داد و ستد توسکا با تلویزیون نه تنها تغییر نکرده بلکه این شرکت بیش از گذشته قدرتمند شده است تا جایی که باید و نباید‏های نانوشته زیادی را برای سازمانی چون صدا و سیما ترسیم کرده است!

محصول شناخته شده این شرکت روبیکا؛ همیشه اسپانسر پربیننده‌‏ترین برنامه‏‌های سیما بوده است و با هزینه زیاد قبل از پخش سریال‏های پرمخاطبی چون پایتخت، تیزر اختصاصی برای محصول خود تولید می‏‌کند تا جایی که فضای رقابتی برای دیگر کسب و کارهای آنلاین باقی نمی‏‌ماند، این قرارداد انحصاری، به نوعی باعث تعطیلی بسیاری از  کسب و کارهای نوین شده و عملا در سال جهش تولید به نوعی خلاف این شعار سال عمل کرده است.

اطلاعیه همراه اول در خصوص شرکت توسکا و قرارداد با صداوسیمامدیرعامل همراه اول: توسکا و روبیکا هیچ‌گونه ارتباطی با ستاد اجرایی حضرت امام(ره) ندارند

انتهای پیام/

R1356/P/S2,1313,41/CT7 واژه های کاربردی مرتبط وزارت ارتباطات رسانه ملی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس کسب و کارهای همراه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ خفگی چوپان همراه با ۱۰۰ گوسفندش در کابین تریلی

نبود روزنهٔ ورود هوا در کابین تریلی منجر به خفه شدن چوپان به همراه 100 گوسفندش شد.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • صنعت نفت در دولت سیزدهم با اقدام‌های جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • کارهای فرهنگی منحصر به چند منطقه شهر نباشد
  • برق تمام روستاهای لرستان پس از بارش‌های اخیر وصل شد
  • شرکت رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در تجمع مردمی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • ابتکار و انجام کارهای جدید که به چشم مردم می‌آیند اولویت مسئولان باشد
  • ابتکار و انجام کارهای نو سرلوحه کار مسوولان کردستان باشد
  • فیلم/ خفگی چوپان همراه با ۱۰۰ گوسفندش در کابین تریلی
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • تصاویر| راه آهن همراه مسافران نوروزی
  • شدت بارش طوفانی که برق و تلفن ایذه را قطع کرد!