Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@18:34:12 GMT

پیش‌بینی تحقق نقش بازار سرمایه در جهش تولید

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۷۹۰۸

پیش‌بینی تحقق نقش بازار سرمایه در جهش تولید

مدیر عامل بورس انرژی با اشاره به این که در صورت برخورداری صنایع از نقدینگی کافی، شرکت‌ها می‌توانند اقدامات زیادی در راستای جهش تولید انجام دهند، پیش‌بینی کرد بازار سرمایه نقش خود را در تحقق شعار ملی امسال به خوبی انجام دهد. ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱ اقتصادی بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید علی حسینی به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید» اشاره و بیان کرد: یکی از مهمترین کارکردهای بازار سرمایه بحث تامین مالی برای صنایع مختلف است، از این رو در صورت برخورداری صنایع از نقدینگی کافی، شرکت ها می توانند اقدامات زیادی در راستای جهش تولید انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل بورس انرژی ایران با بیان اینکه در چند سال اخیر برخی از صنایع بدلیل وجود مشکلاتی از حداکثر توان خود برای تولید استفاده نکرده اند، افزود: بحث تامین مالی به عنوان اصلی‌ترین گلوگاه در فعالیت های تولیدی محسوب می شود، در صورتی که صنایع مختلف به سهولت قادر به استفاده منابع مالی از طریق بازار سرمایه باشند می‌توانند ظرفیت بلااستفاده خود را در تولید به کار گیرند و از این طریق جهش تولید در خیلی از صنایع امکانپذیر خواهد شد و بازار سرمایه نقش خود را در تحقق شعار ملی امسال به خوبی انجام خواهد داد.

وی ضعف در هماهنگی و همکاری را به عنوان مهمترین چالش بالقوه در تحقق  شعار سال جاری و سال های گذشته مطرح کرد و گفت: هماهنگی در فعالیت همه دستگاه‌های ذی ربط و پایش مستمر نهادهای سیاستگزار و ناظر ، لازمه تحقق شعار جهش تولید است و ضروری است فعالیت‌ها با هماهنگی و انسجام کامل پیگیری شود تا منتج به نتیجه مناسب گردد.

مدیر عامل بورس انرژی ایران با اشاره به اینکه گاهی در ایران از ضعف هماهنگی و همکاری رنج  می بریم که امیدواریم در حوزه اقتصاد این چالش به حداقل برسد، گفت: بازار سرمایه یک اکوسیستم کامل است که می تواند از طریق همکاری و هماهنگی مستمر با دستگاه‌های ذی‌ربط مانند بانک مرکزی، سازمان خصوصی سازی، وزارت اقتصاد، وزارت نفت، وزارت صنایع، وزارت نیرو و سایر دستگاه ها زمینه تحقق این شعار را فراهم کند.

حسینی تاکیدکرد: پیگیری شعارهایی که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین می شوند نباید محدود به یک سال باشد بلکه باید رونق تولید و جهش تولید به صورت پایدار و متوازن در کشور ادامه داشته باشد.

مدیر عامل بورس انرژی ایران به تغییر در دی ان ای (DNA) اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: اقتصاد ایران از اتکا بر درآمدهای نفتی در حال فاصله گرفتن است و باید بتواند در کوتاهترین زمان ممکن  درآمدهای جدیدی  را جایگزین کند.

وی با بیان اینکه ایران در برخی از حوزه ها از پتانسیل تولید و صادرات بسیار بالایی برخوردار است، افزود: صنایعی مانند صنعت غذایی،سلولزی، شوینده، معدنی، پالایشی، پتروشیمی، فلزی و لوازم خانگی، از این ظرفیت برخوردارند و می‌توان با بهره وری بیشتر، این بخش ها را جایگزین درآمدهای نفتی کرد و از این طریق با چالش هایی که در اقتصاد کشور با آن مواجه هستیم به سرعت و با موفقیت عبور کنیم.

لزوم برطرف کردن موانع کسب و کار؛ جهش سرمایه‌گذاری و صادراتی در راستای جهش تولید استتکالیف بورسی وزیر اقتصاد برای جهش تولید

انتهای پیام/

R32365/P/S7,84/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بازار سرمایه فرابورس بورس تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار سرمایه فرابورس بورس تهران بازار سرمایه فرابورس بورس تهران جهش تولید بازار سرمایه جهش تولید تحقق شعار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از ‌همه‌ ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال استفاده شود

ایسنا/خوزستان فرماندار دزفول گفت: امسال باید از همه ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال استفاده شود و نباید شعار سال در حد حرف باقی بماند.

علیرضا خردمند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تعیین «جهش تولید با مشارکت مردم» به عنوان شعار امسال اظهار کرد: در سال‌های گذشته با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، بخشی از شعارها به خوبی اجرا نشده‌اند اما امسال باید از همه ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال استفاده شود و نباید شعار سال در حد حرف باقی بماند.

وی افزود: در این راستا قرارگاه تحقق شعار سال در شهرستان تشکیل شده است تا مشکلات موجود در راه تولید شناسایی و رفع شوند.

خردمند ادامه داد: با استفاده از ظرفیت نخبگان، همدلی و هم‌افزایی مدیران دستگاه‌های مختلف و اصحاب رسانه باید مردمی سازی اقتصاد انجام شود که در این زمینه باید بستر برای نقش آفرینی و استفاده از توان مردمی در اقتصاد فراهم شود.

فرماندار دزفول گفت: در این زمینه کارگروه قرارگاه تحقق شعار با هدف شناسایی و رفع بخشی از مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان فعال شده است.

تقویت سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی اولویت امسال

وی با بیان اینکه سال گذشته دزفول جزو شهرستان‌های برتر در حوزه صنعت و تولید بوده است، افزود: امسال یکی از اولویت‌ها در دزفول تقویت سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی است.

خردمند با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث پنجمین شهرک صنعتی این شهرستان و گرفتن مجوز آن در سفر رئیس جمهور، گفت: ‌توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ و ایجاد برج فناوری ارتباطات و اطلاعات برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از دیگر طرح‌هایی هستند که امسال در دزفول عملیاتی می‌شوند.

وی عنوان کرد: همه تلاشمان را می‌کنیم تا با مشارکت مردم جهش خوبی در تولید داشته باشیم و دزفول جزو شهرستان‌های پیشرو در تحقق شعار سال خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • صنایع‌دستی ظرفیتی بی‌نظیر برای تحقق شعار سال
  • افقه در گفت و گو با قدس: مجلس برای تحقق شعار سال لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را تصویب کند
  • باید از ‌همه‌ ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال استفاده شود
  • توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان از مصادیق مشارکت مستقیم مردم در اقتصاد است
  • تقویت اعتماد ملی و بین‌المللی به کالای ایرانی لازمه تحقق شعار است
  • تغییر نگرش‌ها اولین نیاز تحقق شعار سال است
  • ‌ اصناف در جهش تولید نقش کلیدی دارند
  • مديران خراسان شمالي الزامات تحقق شعار سال را فرا گرفتند
  • عضو کمیسیون امنیت ملی: سازوکارهای حمایتی تحقق شعار سال با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم محقق می شود