Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:33:38 GMT

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۷۹۵۶

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم

قرائت دعا در شب نیمه شعبان

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شب نیمه شعبان برای موفقیت کادر درمانی و پزشکی کشور دست به دعا بر خواهیم داشت، خداوند متعال به برکت وجود ائمه اطهار(ع) این بلایی که تمام بشریت را در حیرت و سردرگمی قرار داده یاری خواهد کرد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در پیام ویدیویی که به مناسب قدردانی از کادر درمانی و طلاب جهادی مراکز درمان کرونایی استان قم منتشر کرده، افزوده است: دین ما عقلانیت است و ما در کنار توصیه‌های پزشکی که مردم آن را رعایت می‌کنند و در خانه می‌مانند تا بقیه مردم آسیب نبینند، گنجینه گران‌بهایی از ادعیه را نیز داریم که باید از آن‌ها بهره ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدردانی وزیر بهداشت از همراهی استاندار قم در مقابله با کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی ضمن قدردانی از همراهی استاندار قم در زمینه مقابله با بیماری کرونا، توفیق‌های حاصل‌شده در شرایط سخت تحریم برای مبارزه با این ویروس را افتخارآمیز عنوان کرد.

سعید نمکی در این پیام خطاب به بهرام سرمست استاندار قم آورده است: گرچه تا مهار کامل بیماری ناشی از کویید ۱۹ همگان باید راه به نسبت دشواری بپیماییم و طبق توصیه حکیمانه رهبر معظم انقلاب، لحظه‌ای نباید از شدت فعالیت‌ها بکاهیم تا مباد شعله‌ای جدید از بیماری، دامنگیر شهر و یا استانی شود.

قدردانی وزیر کشور از تلاش‌های استاندار

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور طی پیامی از تلاش‌های استاندار قم در مقابله با کرونا قدردانی کرد.

در پیام تشکر رحمانی فضلی خطاب بهرام سرمست آمده است: اجرای موفقیت آمیز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا این لحظه، مرهون تلاش و مجاهدت شبانه روزی تمامی مسئولان به ویژه جنابعالی به عنوان رییس استانی ستاد ملی مبارزه با کرونا می باشد.

فضای مجازی ظرفیت مهمی در برگزاری آیین‌های نیمه شعبان

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن مقدس، فضای مجازی ظرفیت مهمی در برگزاری آیین‌های فرهنگی و معنوی نیمه شعبان است.

یونس عالی‌پور در جلسه ستاد تسهیلات زائران با موضوع نیمه شعبان افزود: اگرچه کشور درگیر ویروس کروناست، اما فرصت مهمی در تبیین آموزه‌های فرهنگی و دینی در قالب فضای مجازی فراهم‌ شده است.

جمع‌آوری ۲۰۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی به کادر درمانی و آسیب دیدگان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم؛ با قدردانی از مشارکت خیرین، مردم و گروه‌های جهادی استان در مقابله با بیماری کرونا گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای کمک به کادر درمانی و افراد آسیب‌دیده در استان جمع‌آوری‌شده است.

بیژن سلیمان‌‍پور در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان قم، همکاری مردم با دولت در مقابله با بیماری کرونا را چشمگیر دانست و افزود: عملکرد کادر درمانی و دقت نظر پزشکان در معالجه بیماران بسیار خوب بوده است.

تامین تجهیزات بهداشتی نانوایی‌ها

فرماندار قم، با بیان این‌که تجهیزات بهداشتی نانوایی‌های قم تامین شود، گفت: عملکرد اتحادیه نانوایی‌ها در توزیع و تامین ماسک ضعیف است و درصورتی‌که این اتحادیه توانایی لازم را نداشته باشد، باید از ظرفیت داروخانه‌ها بهره ببریم.

مرتضی حیدری در جلسه ستاد بسیج ملی مبارزه با کرونا افزود: ۱۲ هزار ماسک تاکنون در نانوایی‌ها توزیع‌ شده است که فقط نیاز پنج روز آنان را برطرف می‌کند.

غربالگری ۵۸۲ هزار تن توسط هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم، با اشاره به ایجاد و مشارکت ۱۸ پایگاه هلال‌احمر در مبادی ورودی و خروجی استان، برای اجرای طرح ملی غربالگری کرونا گفت: تاکنون ۵۸۲ هزار و ۴۸۳ تن در قالب این طرح توسط تیم‌های هلال‌احمر غربالگری سلامت شدند.

محمد گلفشان روز پنجشنبه در گفت‌وگویی، با ارائه گزارشی از اجرای طرح ملی غربالگری کرونا در این استان افزود: از تاریخ ۹ اسفند ۹۸ تا ۱۲ فروردین سال ۹۹، از ۱۵۰ هزار و ۸۵۸ دستگاه خودروی در حال تردد در مبادی ورودی و خروجی قم غربالگری انجام‌شده است.

غربالگری سلامت ۷۳ درصد جمعیت قم  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:  ۹۷۲ هزار و ۸۹۱ تن از ساکنان شهر قم معادل ۷۳ درصد به‌صورت فعال توسط مراقبان سلامت غربالگری و در سامانه سیب ثبت‌شده‌اند.

سیامک محبی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی افزود: تا به این لحظه ۴۸۰ هزار و ۸۵۹ تن از مردم قم در سامانه https://salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده‌اند.

روایت یک شفایافته کرونا از لحظات درد و هراس

شرایط بحرانی و دشواری که کثرت بیماران یا افراد مبتلا به ویروس کرونا به‌یک‌باره در نقاط گوناگون کشور ایجاد کرد، باعث شد هر بیمار کرونایی تجربه‌ای متفاوت از دیگران داشته باشد، تجربه‌هایی که گاه هم شنیدنی است و هم می‌تواند برای دیگران سودمند و آگاهی‌بخش باشد.

میثم سعیدی جوان خبرنگاری است که با روحیه بالا، امیدواری و نیز تلاش تیم پزشکی و لطف خدا توانست به سلامتی از چنگ این بیماری خود را رها کند، او یکی از اولین موارد تشخیص ابتلا به بیماری کووید۱۹ است، با این حال در همان فضای سنگین و هول انگیز روزهای نخست و همزمان با بستری شدن در بیمارستان، نه تنها امید را در خود زنده نگه داشت؛ بلکه تجربیات امیدبخش خود را با دیگران نیز به اشتراک گذاشت.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا قم بیماری های ویروسی بیماری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا قم بیماری های ویروسی بیماری کرونا ویروس کرونا قم بیماری های ویروسی بیماری کادر درمانی ویروس کرونا استاندار قم نیمه شعبان فضای مجازی نانوایی ها هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد