Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-28@10:35:16 GMT

ایران درخواستی برای کاهش تحریم‌ها نداده است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۸۰۷۷

ایران درخواستی برای کاهش تحریم‌ها نداده است

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که ایران تاکنون درخواستی برای کاهش تحریم‌ها نداده است تا اجازه ارسال تجهیزات پزشکی به این کشور داده شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دونالد ترامپ در کنفرانس خبری روزانه درباره شیوع ویروس کرونا در پاسخ به سؤالی درباره کاهش تحریم‌های ایران در دوره شیوع این ویروس مدعی شد: ضربه بسیار سختی به اقتصاد ایران وارد شده است و از ویروس کرونا نیز بسیار آسیب دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری اسلامی درخواستی برای کاهش تحریم‌ها مطرح نکرده تا اجازه ارسال تجهیزات پزشکی به این کشور داده شود.

وی افزود: هیچ مانعی برای دیدار با ایرانی‌ها در راستای حل موضوع تحریم‌ها ندارم. اگر نیازمند کمک هستند، برای کمک به آنها توانایی پزشکی داریم.

به گزارش آنا، ادعای رئیس‌جمهور آمریکا درباره توانایی پزشکی واشنگتن در حالی است که چندی پیش وی درخواست امانوئل مکرون، رئيس‌جمهور فرانسه را برای کمک به این کشور به دلیل ناتوانی و نیاز آمریکا به تجهیزات پزشکی رد کرده بود. علاوه بر این، نقاط مختلف آمریکا شاهد اوج گرفتن شیوع ویروس کروناست و گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های آمریکایی نشان می‌دهد که دولت ترامپ نتوانسته‌ است به مردم این کشور در کنترل و جلوگیری از شیوع «کووید-19» کمک کند.

ترامپ در همین کنفرانس خبری گفت که روسیه و چین در راستای مقابله با ویروس کرونا کمک‌های پزشکی به آمریکا کرده‌اند و از ولادیمیر پوتین، رئيس‌جمهور روسیه برای کمک‌های پزشکی قدردانی کرده است.

وی در بخش دیگری از اکنفرانس خبری مدعی شد که واشنگتن به دنبال تغییر نظام در ایران نیست.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: ایران کرونا رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ کاهش تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ برابر با ۲۶ مارس ۲۰۲۴ در تداوم سیاست های تحریمی خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ تسهیل‌کننده حواله‌های مالی برای حوثی‌ها (انصارالله یمن) حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اعمال کرد. تحریم‌های جدید آمریکا شامل ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش می‌شود.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش را که در لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت مستقر یا ثبت شده‌اند و در تسهیل حمل‌ونقل کالا و تراکنش‌های مالی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حوثی‌ها و حزب‌الله فعالیت می‌کنند، تحریم می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد