Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فرماندار ایالت لوئیزیانا در آمریکا درباره تمام شدن سریع تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا در این ایالت هشدار داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، سرعت گسترش کرونا در آمریکا به اندازه‌ای زیاد است که مسئولان دولتی و ایالتی این کشور به شدت نگران شده‌اند. تنها در ایالت لوئیزیانا در مدت بیست و چهار ساعت، دو هزار و هفتصد مورد جدید از ابتلا به بیماری کووید-19 ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر سبب نگرانی شدید فرماندار این ایالت شده است. وی هشدار داده که ممکن است دستگاه‌های تنفس مصنوعی در این ایالت تا دو روز دیگر پایان یابد و مراکز درمانی و بیمارستانی این ایالت قادر به تامین این دستگاه حیاتی برای مبتلایان به کرونا نباشد.

«فیل مورفی»، فرماندار دموکرات ایالت نیوجرسی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: ویروس کرونا در ایالت نیوجرسی هم به شدت در حال گسترش است. در این ایالت ، مبتلا بودن بیست و پنج هزار و پانصد و نود نفر به ویروس کرونا تایید شده و  پانصد و سی و هفت نفر نیز به علت ابتلا به کووید-19 جانشان را از دست داده اند.

وی افزود: یک سوم این افراد فقط در بیست و چهار ساعت گذشته به علت کرونا فوت کرده‌اند. ما از نظر تجهیزات محافظت شخصی، نیروهای درمانی و تخت‌های بیمارستانی در بیمارستان‌ها با کمبود مواجه هستیم. چالشی که در این زمینه پیش روی ما قرار دارد بسیار بزرگ است. دولت فدرال به ما کمکهایی داده اما به کمک‌های بسیار بیشتری نیاز داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در آمریکا کمبود تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را دریابید

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا چیذری گفت: با آمار ارائه شده ۵۹ میلیون دلاری تخصیص ارز به حوزه ۴.۳ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی و دارو، حقانیت سخنان دلسوزان صنعت و زنجیره سلامت اثبات شد.

وی افزود: دوست نداریم کام مردم را در این روزهای غرور و پیروزی تلخ کنیم اما قصور از زنجیره تأمین نیست، شوربختانه با این رویه منتظر آسیب جدی به سلامت مردم باشید.

چیذری ادامه داد: درب‌های ادارات وزارت بهداشت باز است اما آنها خزانه ارزی ندارند، نفت هم نمی‌فروشند، از رئیس جمهور خواستاریم درد زنجیره تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را دریابند، کمرمان شکست و نگذارید اندک اعتبارمان نزد شرکای خارجی نابود شده و نزد بیمار و پزشک شرمنده از قصور تأمین ارز شویم.

وی افزود: هربار که بیمارستان، ما را به علت نبود دارو و تجهیزات پزشکی مؤاخذه می‌کند آرزوی مرگ می‌کنیم. بدانید که بیمار خانواده ما نیز هست، اما دست ما کوتاه و ارز بر نخیل بانک مرکزی است.

چیذری با اشاره ریزش شدید آمار اشتغالزایی در صنعت دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: از انتقال درد این صنف خدوم خدمت رهبری پرهیز می‌کنیم، ولی انگار دستمان به هر دامان که متوصل می‌شود جز ساحت ایشان نتیجه ندارد.

وی با قدردانی از رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که دستور داد و باعث شد رقابت برکت با بخش خصوصی به شدت کمرنگ‌تر شود، افزود: وزیر دفاع نیز لازم است بساط رقابت شرکت‌های زیرمجموعه دولت در وزارت دفاع را با بخش خصوصی برچیند.

چیذری اظهار داشت: به زودی درخواست جلسه با سردار باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح خواهیم داشت شاید امریه نظامی ایشان منویات نظام و مقام معظم رهبری را در جهت عدم رقابت دولت و نیروی مسلح با بخش خصوصی محقق کند.

کد خبر 6078625 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • تمهیدات ستاد بحران سراوان برای مقابله با سیلاب احتمالی اتخاذ شد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • تمهیدات لازم مقابله با سیل در جنوب کرمان اندیشیده شده است
  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ فناوری برتر در صنعت کشاورزی
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ روند و فناوری صنعت کشاورزی
  • هرمزگان برای مقابله با قاچاق نیازمند تجهیزات الکترواپتیک است
  • زنجیره تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را دریابید