Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا فتاحی سرپرست تیم فوتبال سپاهان درباره احتمال تعطیل شدن کامل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: همان طور که در مصاحبه‌های قبلی نیز گفته‌ام، باید قبل از هر چیز برای همه ما سلامتی در اولویت نخست باشد و آرزو داریم که ویروس کرونا ریشه‌کن شود و سلامتی به مردم بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره سرنوشت لیگ هم منتظر دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش هستیم تا آن‌ها تکلیف را روشن کنند. اگر من بگویم دوست داریم لیگ تعطیل شود یا ادامه یابد، چندان درست نیست و در این مساله نظر ما مهم نیست. مهم‌ترین فاکتور نظرات ستاد مبارزه با کرونا است که مشخص کند آیا امکان ادامه مسابقات هست یا خیر.

او ادامه داد: اگر ستاد مبارزه با کرونا مشخص کند که امکان برگزاری بازی‌ها وجود دارد، لیگ ادامه پیدا می‌کند و دیگر نظر باشگاه سپاهان یا سایر باشگاه‌ها چندان مهم نخواهد بود. با مسئولان سازمان لیگ هم که صحبت کردم، اولویت آن‌ها بر برگزاری لیگ است. در گام نخست آرزو داریم که این بیماری هرچه سریع‌تر ریشه‌کن شود و بعد از آن تابع دستورات مسئولان سازمان لیگ، مسئولان ستاد مبارزه با کرونا و فدراسیون فوتبال هستیم.

سرپرست تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به اینکه در صورت خاتمه لیگ، سرنوشت قهرمان و سهمیه‌های آسیایی به چه صورت باید تعیین شود، گفت: این پاندمی در کل جهان به وجود آمده و فقط مختص به ایران نیست، بنابراین برای تعیین سرنوشت لیگ هر کاری که در سایر کشور‌ها انجام دادند، در فوتبال ایران نیز باید به همان صورت تصمیم گرفته شود. اگر قرار باشد لیگ همین جا پایان یابد که کلا باید خاتمه پیدا کند و مشخص کردن قهرمان معنایی ندارد. باید تابع باشیم و ببینیم نظر فیفا و AFC در این مورد چیست و بر اساس نظر آن‌ها در این مورد، پیش برویم و در این خصوص باید فیفا و AFC نظر دهند.

او با تاکید بر اینکه فیفا باید درباره سرنوشت لیگ‌ها تصمیم‌گیری کند، خاطرنشان کرد: در تمام آئین‌نامه‌های فیفا و AFC موارد زیادی مثل سیل، زلزله، جنگ و ... پیش‌بینی شده است که اگر خدای ناکرده رخ داد، چه تدابیری اندیشیده شود، اما متاسفانه این بیماری در هیچ‌کدام از قوانین فیفا و حتی مهم‌ترین قوانین بین‌المللی نیز اندیشیده نشده و بنابراین این موضوع نیازمند تصمیم‌گیری فیفا است. شنیده‌ام که قرار است جسله‌ای در این مورد برگزار شود و آن‌ها باید حول این محور تصمیم‌گیری کنند و کشور‌ها نمی‌توانند تصمیم بگیرند. درست است که قوانین داخلی هم وجود دارد که فیفا و کنفدراسیون آسیا به این قوانین احترام می‌گذارند، اما اول باید منتظر باشیم که این بیماری ریشه‌کن شود و بعد ستاد کرونا در ورزش تصمیم بگیرد که آیا امکان برگزاری مسابقات هست یا خیر.

فتاحی افزود: در شرایط فعلی طبق دستور ستاد مبارزه با کرونا هیچ تیمی حق ندارد تا آخر فروردین تمرین کند، طبق همین روال اگر بخواهند در پایان فروردین ماه مجوز تمرینات را صادر کنند، حداقل ۳ تا ۴ هفته زمان لازم است تا تیم‌ها مجددا تمرینات خود را آغاز کرده و بدنسازی انجام دهند. اگر این اتفاق رخ دهد و بازی‌ها از دهه سوم اردیبهشت ماه مجددا آغاز شود و اگر جام حذفی را نادیده بگیریم، اگر بازی‌ها را هر ۴ تا ۵ روز یک‌بار برگزار کنند، حدود ۴۰ تا ۴۵ روز برای برگزاری کل مسابقات زمان لازم است. علاوه بر آن باید مواردی مثل برگزاری فصل آینده و بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفت، خصوصا لیگ قهرمانان که هنوز مشخص نشده که به چه نحو برگزار شود، بنابراین همه باید منتظر تصمیمات AFC درباره لیگ قهرمانان باشیم و بحث مهم‌تر اینکه ستاد کرونا در ورزش باید تصمیم بگیرد از چه زمانی مجوز تمرینات را صادر کند؟ ما تابع تصمیمات این ستاد هستیم و باشگاه سپاهان خودش را ملزم به رعایت قوانین می‌داند.

او درباره بسته پیشنهادی AFC در خصوص کاهش دستمزد بازیکنان حاضر در لیگ‌های آسیایی در صورت تعویق و یا خاتمه لیگ‌ها، تصریح کرد: تابع رعایت قوانینی هستیم که فیفا و AFC در این مورد اتخاذ می‌کنند، شاید قوانین خود فدراسیون هم بتواند به این نتیجه برسد که چه کار‌هایی برای باشگاه‌ها انجام شود. تعدادی از باشگاه‌های سرشناس اروپایی خودشان در این مورد اقداماتی را انجام داده‌اند، به طور مثال بازیکنان باشگاه‌های بایرن‌مونیخ و بارسلونا شخصا تصمیم به کاهش دستمزدشان گرفتند، اما اینکه به صورت خودجوش این اتفاق در باشگاه‌های ایرانی عملی شود، هنوز هیچ تصمیمی در این مورد گرفته نشده و همه چیز بستگی به نظر فیفا دارد. چون این پاندمی در آئین‌نامه‌های فیفا پیش‌بینی نشده است و فیفا باید در این مورد تصمیم‌گیری کند و هر قانونی که فیفا و فدراسیون فوتبال تصویب کنند، تمام باشگاه‌ها ملزم به رعایت آن هستند. باز هم تاکید می‌کنم تمام این مسائل بستگی به قوانین و مقرراتی دارد که فیفا با توجه این بیماری اتخاذ خواهد کرد.

سرپرست تیم فوتبال سپاهان با اشاره به احتمال تعین تکلیف لیگ تا روز ۲۰ فروردین ماه، خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با کرونا تا روز ۲۰ فروردین محدودیت‌های کلی برای کل کشور پیش‌بینی کرده؛ از جمله تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی و فکر می‌کنم اخبار در این مورد، بر اساس همین مصوبات ستاد مبارزه با کرونا است و به امید خدا ۲۰ فروردین ماه بیماری رو به کاهش برود؛ بنابراین تعین سرنوشت لیگ نیز به این بستگی دارد که از ۲۰ فروردین ماه چه تصمیماتی برای آینده گرفته می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرپرست تیم فوتبال سپاهان سرنوشت لیگ برتر ستاد مبارزه با کرونا ستاد مبارزه با کرونا فروردین ماه سرنوشت لیگ ۲۰ فروردین تصمیم گیری باشگاه ها فیفا و AFC بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولی هونس: فیفا آن‌قدر فاسد بود که می‌توانستید به خرید جام جهانی فکر کنید!

رئیس افتخاری بایرن مونیخ در دادگاه جام جهانی 2006 اظهارات جنجالی را علیه فیفا بیان کرده است.

طرفداری | اولی هونس، رئیس افتخاری بایرن مونیخ، در دادگاه فرانکفورت از فرانتس بکن ‌باوئر فقید و فدراسیون فوتبال آلمان (DFB) در برابر اتهامات مربوط به فساد در اعطای جام جهانی ۲۰۰۶ دفاع کرد.

به گزارش اشپیگل، هونس در طول شهادت خود در این دادگاه نتوانست ابهامات را در مورد پرداخت مشکوک ۱۰ میلیون فرانک سوئیس که از حساب بکن ‌باوئر به یک مقام قطری واریز شده بود، روشن کند. او اعتراف کرد که از دلیل پرداخت این پول بی‌خبر است و در این مورد با بکن ‌باوئر یا رابرت لویی دریفوس، تاجر فرانسوی که این پول را به بکن ‌باوئر قرض داده بود، صحبت نکرده است.

اظهارات جنجالی اولی هونس در دادگاه فرانکفورت

رئیس افتخاری بایرن مونیخ در دادگاه فرانکفورت با دفاع از اسطوره فقید فوتبال آلمان، فرانتس بکن باوئر گفت:

من نمی‌دانم این پول برای چه چیزی بوده است.

اولی هونس 72 ساله بار دیگر هرگونه استفاده از این مبلغ برای خرید رای برای جام جهانی 2006 را رد کرد و اظهار داشت:

فیفا در آن زمان یک گروه بسیار فاسد بود. فیفا آن‌قدر فاسد بود که می‌توانستید به خرید جام جهانی فکر کنید! اما من هنوز هم مطمئن هستم که DFB و آلمان این کار را نکردند. من از این موضوع مطمئنم.

هونس در چهارمین روز دادگاه از فرانتس بکن‌ باوئر نیز دفاع کرد:

فرانتس هرگز چنین کاری نکرده است.

قاضی دادگاه به دنبال اطلاعات جدید بود

قاضی اوا ماری دیستلر امیدوار بود که اطلاعات جدیدی در مورد جریان‌های مشکوک پول از هونس به دست آورد. دلیل احضار رئیس افتخاری بایرن مونیخ، اظهارات هونس در برنامه گفتگوی فوتبالی "Doppelpass" و در پادکست "11 Leben" بود که او صحبت از این میلیون‌ها فرانک کرده بود. مرکزیت این دادگاه به اتهامات فرار مالیاتی مربوط می‌شود. سه مقام سابق DFB متهم هستند که با پنهان کردن پرداختی به فیفا، به طور غیرقانونی مالیات خود را کاهش داده‌اند. آنها این اتهامات را به شدت رد می‌کنند.

در مجموع، شهادت هونس در دادگاه اطلاعات زیادی در مورد پرونده فساد جام جهانی ۲۰۰۶ ارائه نداد. اما این شهادت نشان داد که تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد و ممکن است در آینده جزئیات بیشتری از این پرونده فاش شود.

از دست ندهید ????????????????????????

جشن قهرمانی بایرلورکوزن در بوندسلیگا هواداران آرسنال از قهرمانی ناامید شدند اینتر مساوی کرد، رکورد تاریخی امتیازات لیگ‌های اروپایی دست‌نخورده ماند حضور فردوسی‌پور در مراسم ختم همسر مالک تراکتور

دیگر خبرها

  • مهدی: امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ با تفاضل گل مشخص می‌شود
  • اولی هونس: فیفا آن‌قدر فاسد بود که می‌توانستید به خرید جام جهانی فکر کنید!
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • کاستن از حجم قاچاق با شفافیت مسیر تجارت خارجی
  • فیفا؛ تیم‌های فوتسال ایران و ژاپن مدعیان اصلی صعود به جام جهانی
  • گزارش فیفا درباره وضعیت ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • برگزاری چهارمین ستاد گیاهپزشکی در راستای بررسی بیماری زنگ زرد گندم
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • ماجراهای نوه و مادربزرگ ۷۸ساله پلی‌استیشن‌باز