Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجید فراهانی در مورد وضعیت شهرداری تهران در روزهای کرونایی پایتخت با بیان اینکه شاهد کاهش درآمدهای شهرداری از یک سمت و از سویی دیگر بالا رفتن تصاعدی هزینه‌های شهرداری در این شرایط هستیم، گفت: برای شهرداری تهران بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی و برای شرکت و سازمان‌های وابسته بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی به تصویب رسیده است؛ اما در این شرایط، حوزه های مالی شهرداری با کاهش جدی درآمد و عدم تحقق درآمدهای شهری مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه درآمدهای شهرداری از محل شهرسازی، ارزش افزوده و درآمدهای شرکت‌ها و سازمان‌ها به شدت کاهش یافته است، ادامه داد: این کاهش درآمد در حالی است که هزینه‌های شهرداری و اداره شهر، مدام در حال افزایش است و موازنه میان درآمد و هزینه‌ها به هم خورده است.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران، افزود: درآمدهای شهرداری تهران در حوزه شهرسازی کاهش جدی داشته است؛ هرچند که افزایش قیمت مصالح، وجود مسکن مازاد در پایتخت و همچنین وجود بازارهای فعال موازی همچون سکه، ارز، طلا و... سبب شده که گرایش مردم به ساخت و ساز کمتر شود و شاهد انقباض تقاضا در حوزه مسکن هستیم.

فراهانی با بیان اینکه از سویی دیگر اقتصاد کشور نیز متأثر از وضعیت کرونایی شده، به‌گونه‌ای که به نظر نمی رسد درآمد ۵۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری از محل ارزش افزوده وصول شود، ادامه داد: به دلیل کاهش تولید ملی و بیکاری، شاهد انقباض بازار هستیم که این مسئله مستقیم و غیر مستقیم بر اقتصاد شهری نیز اثرگذار است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به کاهش درآمد شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری در پی شیوع کرونا گفت: اماکن ورزشی، تفریحی و گردشگری شهرداری تهران که درآمدزا بودند در این مدت تعطیل شدند که درآمدهای شهرداری کاهش یافته اما هزینه ها همچون پرداخت حقوق و... ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای اداره شهر تهران همچون پرداخت حقوق، جمع آوری پسماند و رفت و روب، ماهانه نیازمند ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان هستیم؛ اما بنا بر آخرین پیگیری، شهرداری در مدت شیوع کرونا تنها ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته است، افزود: تاثیرات کرونا در کاهش درآمدهای شهرداری تهران عمیق است و برای جبران این کمبودات کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از همان ابتدا با برگزاری جلسات متعدد، در صدد تعیین راهکارهایی بود که خوشبختانه تصمیماتی اتخاذ شده که در جلسه آتی شورای شهر این تصمیمات در قالب لایحه دو فوریت در صحن علنی ارائه می‌شود.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: فارغ از اینکه کرونا چه زمانی در کشور مهار شود، معتقدم که اثرات اقتصادی آن تا سالها بر اقتصاد شهری باقی می‌ماند.

وی با اشاره به پیشنهادات کمیسیون بودجه برای افزایش درآمدهای شهرداری تهران به جلسه فوق العاده این کمیسیون با حناچی شهردار تهران طی چند روز آتی اشاره کرد و گفت: تأمین درآمدهای اضطراری با ارائه سیاست تشویقی دریافت پروانه، استفاده ازظرفیت صندوق توسعه ملی در رایزنی با دولت، کاهش هزینه ها در سطح و سطوح مدیریتی شهرداری، فعال کردن سرمایه گذاری در شهرداری و ... از جمله موضوعاتی است که در این پیشنهادات دیده شده است که باید در صحن علنی شورا بررسی شود.

کد خبر 497285 برچسب‌ها شورای شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر درآمدهای شهرداری شورای شهر تهران شهرداری تهران کاهش درآمد هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

اعضای شورای شهر تهران کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به آسیب‌دیدگان و سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، در جریان دویست و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران، طرح دو فوریتی شهرداری تهران جهت کمک به آسیب‌دیدگان در سیل سیستان و بلوچستان در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ادامه پس از توضیحات اعضای شورای شهر تهران؛ اعضاء با موافقت خود شهرداری را ملزم به کمک ۵۰ میلیارد تومانی به آسیب‌دیدگان و سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان کردند.

همچنین در جلسه امروز مقرر شد که شهرداری تهران پس از اتمام کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان، در اسرع وقت گزارشی را از اقدامات انجام شده به مردم سیل‌زده به شورای شهر ارائه کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بودجه ۲۷۰۰ میلیاردی شهرداری گرگان تصویب شد
  • بررسی سه روزه تفریغ بودجه شهرداری مشهد موجب اعتراض اعضای شورای شهر شد
  • مجوز شورا به شهرداری تهران برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • تصویب اساسنامه دو سازمان شهرداری تهران در شورا
  • بررسی وضع محله مجیدیه جنوبی در شورا
  • کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به سیل زندگان سیستان و بلوچستان
  • کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • وضع محله مجیدیه جنوبی تهران زیر ذره بین شورا
  • کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات قطعی شد؟