Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی مصاحبه انجام شده یکی از متخصصین بیمارستان مسیح دانشوری در خصوص داروی فاوی پیراویر (favipiravir)، معاون درمان وزارت بهداشت به نمایندگی از کمیته علمی مستقر در معاونت درمان وزارت بهداشت، اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است: 

"به دنبال مصاحبه انجام شده یکی از اعضای محترم هیات علمی شاغل در بیمارستان مسیح دانشوری تهران در خصوص داروی(favipiravir)  به اطلاع می‌رساند داروی مذکور هنوز در فارماکوپه ایران وارد نشده و در حال حاضر به عنوان یک دارو در یک کارآزمایی بالینی به کار گرفته شده و در اختیار چند مرکز درمانی از جمله بیمارستان مسیح دانشوری قرار گرفته است و تاکنون نتایجی از این تحقیق به این کمیته گزارش نشده است؛ لذا انجام هرگونه مصاحبه و ارائه هر نوع گزارش به عنوان تایید و یا رد اثربخشی این دارو مورد تایید کمیته نبوده و تخلف محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا کنون هیچ گزارش مکتوبی از اثربخشی این دارو از مراکز درمانی ازجمله مرکز مسیح دانشوری چاپ نشده و یا به وزارت بهداشت ارائه نشده است. صرف گزارش تجربی از یک اقدام درمانی در دنیای علم جایگاهی ندارد و چه بسا سبب نگرانی خانواده بیماران به جهت عدم تهیه و یا حتی احساس گناه در بازماندگان بیمارانی که به رحمت خدا رفته اند ایجاد کند.  

بنابر اعلام وبدا، بدیهی است تمام داروهای مصرفی در درمان کرونا به عنوان ضدویروس و یا ضد التهاب، درمان قطعی نمی‌باشد آنچه ثابت شده، مراقبت صحیح از بیماران موثرترین راه کمک به درمان بیماران است که  کادر درمانی مراکز بیمارستانی کشور ما از جمله عزیزان ما در بیمارستان مسیح دانشوری از موفق ترین های دنیای پزشکی محسوب می شوند که جای سپاس و قدردانی دارد .

بدیهی است پس از اتمام کار آزمایی بالینی مذکور، نتایج توسط کمیته علمی اعلام و در صورت تایید اثربخشی آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تامین و توزیع دارو به منظور استفاده برای بیماران اقدام خواهد کرد."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس بیمارستان مسیح دانشوری بیمارستان مسیح دانشوری وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین الهی ظهر سه شنبه با حضور در اسلامشهر از روند احداث و تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهرستان بازدید کرد.

بر اساس این گزارش وزیر بهداشت در این بازدید که با همراهی مهدی شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی، حسین حبیبی فرماندار شهرستان و قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفت میزان پیشرفت احداث این بیمارستان مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

گفتنی است ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر، از سال ۱۳۸۸ آغاز و تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم مورد توجه جدی دولت قرار گرفت و امروز این بیمارستان با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی ساخت خود را سپری می‌کند و طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت و درمان در صورت تأمین اعتبارات امسال به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6080232

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آرادان افتتاح شد
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد
  • مصاحبه هاشمی‌نسب مشکل‌ساز شد
  • حکم انضباطی هاشمی نسب صادر شد/ مصاحبه مربی استقلال دردسر ساز شد!
  • مربی استقلال به خاطر مصاحبه جریمه شد