Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@19:43:52 GMT

تولید واکسنی که ویروس کرونا را یک سال خنثی می کند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۸۵۰۷

تولید واکسنی که ویروس کرونا را یک سال خنثی می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه پیتسبورگ یک واکسن جدید برای  کووید۱۹ ساخته اند که پروتئین هایی را در بدن انسان آزاد  و طی ۲ هفته ویروس را نابود می کند. پیش بینی می شود چندماه دیگر واکسن مذکور روی انسان ها آزمایش شود.

به گفته محققان دانشگاه پیتسبورگ این واکسن را می توان به شیوه ای نوین و با کمک وصله ای کوچک حاوی سوزن های ریز به بدن انسان منتقل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این وصله حاوی۴۰۰ سوزن بسیار ریز است که پروتئین های مذکور را به پوست انسان منتقل می کنند. در حقیقت سوزن های ریز این وصله از شکر و پروتئین ساخته شده اند که به راحتی در پوست حل می شوند.

این محققان واکسن را روی موش ها آزمایش کرده اند و تخمین می زنند حداقل به مدت یک سال ویروس کرونا را در بدن انسان خنثی کند.

البته حداقل ۱۲تا ۱۸ ماه طول می کشد تا واکسن تایید شود اما پس از آن، می توان روزانه هزاران دوز از آن را تولید کرد. در حال حاضر این واکسن که PittCoVacc نام گرفته به شیوه صنعتی تولید شده است. 

نتایج این بررسی در ژورنالEBioMedicine (زیرمجموعه ژورنال لنست) منتشر شده است.

محققان هم اکنون منتظر تایید سازمان غذا و داروی آمریکا هستند و  در صورت تایید این سازمان تا چند ماه دیگر آزمایش های انسانی را آغاز می کنند.

کد خبر 4891047 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن ویروس کرونا تحقیقات علمی ویروس کرونا اینترنت شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی ماهواره ایالات متحده آمریکا فناوری فضایی هوش مصنوعی شرکت هواوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری موبایل سیلاب گوشی آیفون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این چند نکته ساده کمک می‌کند که بدون عطر خوشبو شوید!

زی‌سان: باتوجه به اینکه نزدیک به ۴۰۰ نوع گیرنده مختلف درون بینی ما وجود دارد تا علاوه بر دریافت بوی تعفن یا فاسدشدن مواد خوراکی، بوی خوش را هم حس کنیم، محققان چند نکته ساده را توصیه کردند که علاوه بر کاهش هزینه خرید عطر، بدن شما را نیز خوشبو می‌کند.

به گزارش زی‌سان؛ به گفته دانشمندان مواد غذایی مصرفی هرکدام تاثیری روی بدن فرد دارند. برای مثال، گوشت قرمز حاوی مقادیر زیادی اسید‌های چرب است و اگر بدن قادر به تجزیه این مواد نباشد، بوی عرق می‌تواند به طرز خفه‌کننده‌ای تند شود.

سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و کلم بروکسل نیز چنین رفتاری را در بدن ایجاد می‌کنند که پیشنهاد می‌شود برای داشتن بوی خوش، مصرف آنها را به حداقل برسانید.

نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه و چای باعث تحریک‌شدن برخی غدد تعریق می‌شوند و درنتیجه بدن عرق بیشتری تولید می‌کند و باعث تندتر شدن بوی عرقتان می‌شود. پیشنهاد می‌شود به جای زیاده‌روی در مصرف قهوه، روزانه ۸ لیوان آب بخورید تا نتیجه معکوس و خوشایند را تجربه کنید.

مراقبت از لباس‌ها بسیار مسئله مهمی است. لباسی که عرق کرده را نپوشید و هنگام شستن دقت کنید که آن را برعکس کرده باشید و بعد داخل ماشین لباسشویی بیاندازید.

ورزش مداوم به بوی خوش بدن کمک می‌کند. به شرطی که پس از ورزش کردن حتما استحمام کنید و پس از خارج شدن از حمام کاملا خود را خشک کنید. ضمنا تا حد امکان از صابون‌های آنتی باکتریال برای شستشوی خود استفاده نکنید.

بوی بدن از وضعیت روانی هم تأثیر می‌گیرد. اگر عصبی یا تحت اضطراب مداوم باشید و یا کمبود خواب داشته باشید، بوی بدن شما می‌تواند نامطبوع شود. اگر روغن‌های معطر را به بالش یا ملحفه خود بزنید، بعد از یک خواب شبانه، بوی خوبی هم خواهید داد.

tags # عطر و اودکلن سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • این چند نکته ساده کمک می‌کند که بدون عطر خوشبو شوید!
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • هوش مصنوعی رفتار انسان را پیشگویی می‌کند
  • مدل جدید هوش مصنوعی رفتار انسان را با دقت عجیبی پیش‌بینی می‌کند
  • محققان دریافتند که دوز پایین استامینوفن هم می‌تواند به قلب آسیب بزند
  • ارتباط عجیب میان یک جلبک دریایی و بقای انسان‌!