Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@17:09:21 GMT

چند نفر در شهرک‌های صنعتی مشغول به کارند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۸۵۳۹

چند نفر در شهرک‌های صنعتی مشغول به کارند؟

جدیدترین اطلاعاتی که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در اختیار ایسنا قرار داده نشان می‌دهد که تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده و سرمایه‌گذاری در آن‌ها طی ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشته، اما تعداد اشتغال واحدها طی این مدت کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، طبق این آمار تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب تا پایان آذر ماه سال گذشته به ۹۹۳ شهرک و ناحیه رسید که نسبت به سال ۱۳۹۷ تغییری نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال بهره‌برداری تا آذر ماه سال ۱۳۹۸ به ۱۱۸ رسیده است. این در حالی است که تا پایان سال ۱۳۹۷ تعداد ۸۱۲ شهرک‌ و نواحی صنعتی در حال بهره‌برداری مصوب شده بود.

تعداد واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در ۹ ماهه سال گذشته نیز ۱۶۱۰ واحد بوده که در مقایسه با ۱۵۳۹ واحد به بهره‌برداری رسیده در سال مدت مشابه سال ۱۳۹۷، حدود ۴.۶ درصد افزایش داشته است.

تعداد کل واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تا پایان آذر ماه سال ۱۳۹۸ نیز به ۴۴ هزار و ۸۹۹ واحد رسیده است. این در حالی است که تعداد کل واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تا پایان سال ۱۳۹۷ حدود ۴۳ هزار و ۴۷۳ واحد بوده است.

با وجود افزایش تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده، تعداد اشتغال این واحدها در ۹ ماهه سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۲۵ هزار و ۲۷۳ و همچنین  ۲۴ هزار و ۲۱۰ نفر بوده و ۴.۲ درصد کاهش یافته است؛ بنابراین میانگین اشتغال هر واحد نیز از ۱۶ نفر در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۷ به ۱۵ نفر در مدت مشابه سال ۱۳۹۸ رسیده است.

چند نفر در شهرک‌های صنعتی مشغول به کارند؟

در مجموع تا پایان آذر ماه سال گذشته ۹۰۴ هزار و ۵۳۷ نفر در واحدهایی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیدند مشغول به کار بودند. البته تا پایان سال ۱۳۹۷ حدود ۸۷۶ هزار و ۶۵۰ نفر در این واحدها شاغل بودند. به طور کلی میانگین اشتغال هر واحد در سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ حدود ۲۰ نفر عنوان شده است.

میزان سرمایه‌گذاری در واحدهای به بهره‌برداری رسیده نیز در ۹ ماهه سال گذشته بیش از ۷۲۵۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به سرمایه‌گذاری ۶۸۲۷ میلیارد تومانی در مدت مشابه سال ۱۳۹۷ حدود ۶.۳ درصد افزایش داشته است.

میانگین سرمایه‌گذاری هر واحد نیز تا پایان آدر ماه سال قبل بیش از چهار میلیارد و ۲۵۸ میلیون تومان بوده است. این در حالی است که تا پایان سال ۱۳۹۷ میانگین سرمایه‌گذاری هر واحد حدود دو میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرك صنعتي اشتغال شهرک ها و نواحی صنعتی بهره برداری رسیده صنعتی به بهره برداری تا پایان سال ۱۳۹۷ مدت مشابه سال سرمایه گذاری آذر ماه سال سال گذشته ۹ ماهه سال ۱۳۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی گفت: با ورود واحدهای صنعتی جدید به چرخه تولید زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۰ هزار و ۸۵۱ نفر در استان که ۲.۶ برابر مدت زمان مشابه سال قبل از آن بود، ایجاد اشتغال در سال گذشته ۱۶۱ درصد رشد داشته است.

 عبدالحمید سرتیپی افزود: پارسال در حوزه صنعتی استان ۱۹۴ فقره پروانه بهره برداری برای واحدهای صنعتی جدید با رشد ۵ درصدی نسبت به سال قبل از آن صادر شد که برای بهره برداری از این واحدهای صنعتی ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با افزایش ۱۱۰ درصدی در مقایسه با سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

سرتیپی اظهار کرد: در سال گذشته یکهزار و ۱۸۷ فقره جواز تأسیس با رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ برای احداث واحدهای صنعتی تولیدی جدید در استان صادر شده است که پیش بینی می شود برای تکمیل و راه اندازی این واحدها بیش از ۴۳۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شود که پیش بینی می شود با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای حدود ۲۹ هزار نفر با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن فراهم شود.

وی گفت: درحال حاضر دو هزار و ۲۸ واحدصنعتی تولیدی در آذربایجان‌غربی فعالیت دارند که برای فعال‌سازی این واحدها در استان ۱۵۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۶۱ هزار نفر فراهم شده است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان تأکید کرد: درحال حاضر برای اجرای طرحهای صنعتی تولیدی در استان دو هزار و ۴۶۰ فقره جواز تأسیس با پیش بینی سرمایه گذاری یک میلیون و ۴۰ هزار میلیارد ریال صادر شده است که با بهره‌برداری از این طرحهای صنعتی پیش بینی می شود برای ۶۷ هزار و ۲۸۵ نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شود.

سرتیپی افزود: تحرک‌های مثبت رخ داده در سال گذشته برای احداث واحدهای جدید صنعتی در آذربایجان‌غربی بیانگر افزایش تمایل به سرمایه گذاری صاحبان سرمایه در این استان است که رشد بالای سرمایه‌گذاری در جوازهای تأسیس صنعتی به عنوان نقطه شروع سرمایه ‌گذاری نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن مؤید این ادعاست.

سرتیپی اضافه کرد: در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، کلیه فرآیندهای صدور مجوزهای صنعتی از طریق سامانه بهین یاب و درگاه یکپارچه خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌گیرد و بر این اساس با حذف فرآیندهای زاید اداری، در کمترین زمان ممکن مجوزهای مربوطه صادر و در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم
  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور در کرج
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی