Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مهرناز خیراندیش، اظهار کرد: تمامی نمونه‌های فرآورده "رانیتیدین" در کشور به منظور آزمایش میزان ناخالصی فراخوان و آزمایش‌های لازم روی این داروها انجام شده است.

وی افزود: پس از اعلام نتیجه آزمایش‌ها، داروهایی که میزان ناخالصی "نیتروزامین" موجود در آن بیشتر از حد مجاز باشد، ریکال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه آزمایش‌های لازم روی نمونه‌های ارسالی تمامی شرکت‌ها دوبار مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج آن در اسرع وقت اعلام می‌شود، گفت: براساس نتیجه آزمایش، ریکال تمامی فرآورده‌های "رانیتیدین" دارای ناخالصی به سرعت انجام می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو، لازم به ذکر است FDA از ابتدای ماه آوریل (۱۳ فروردین) تمامی شکل‌های داروی رانیتیدین را به‌دلیل احتمال وجود آلودگی از بازار جمع‌آوری کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رانیتیدین سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، هدی ابوالحسنی در گفت‌وگویی خبری با اشاره به مثبت شدن آزمایش اعتیاد دو جوان مصرف کننده داروی لاغری گفت: این دو جوان که هیچ سابقه مصرف مواد مخدر ندارند در هنگام استخدام با آزمایش مثبت اعتیاد روبه رو شدند.وی با اشاره به رهگیری تولید و توزیع غیر قانونی این داروی لاغری در یکی از عطاری‌های مرکز شهر از شهروندان خواست؛ به هیچ عنوان داروها و مکمل‌ها را از عطاری ها، فضای مجازی و باشگاه‌های ورزشی تهیه نکنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، تنها مرکز قانونی تهیه دارو را داروخانه‌های مجاز دانست و با بیان اینکه فروشندگان عطاری مجاز به تجویز گیاهان دارویی با هدف درمان نیستند تاکید کرد: عطاری‌ها فقط مجاز به فروش گیاه دارویی هستند و نه داروی گیاهی.

ابوالحسنی، با اشاره به بازرسی بیش از ۳۰۰ عطاری استان در یک سال گذشته از پلمپ ۲۲ عطاری متخلف خبر داد و گفت: داشتن برچسب اصالت و سیب سلامت از الزامات اقلام دارویی و بهداشتی است.

کد خبر 6086011

دیگر خبرها

  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار