Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز پنجشنبه گفت: با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان صحبت کرده و انتظار دارد عربستان و روسیه ۱۵ میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند. این دو کشور تمایل خود را برای امضای یک قرارداد اعلام کرده اند. ترامپ ابتدا در توییتر اعلام کرده بود این کاهش تولید حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز خواهد بود، ولی بعد این رقم را بالا برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا در توییتر نوشت: «اگر این اتفاق بیفتد، خبر خوبی برای صنعت نفت و گاز خواهد بود».   ۱۵ دقیقه پس از این توییت ترامپ توییت دیگری ارسال کرد و از کاهش تولید ۱۵ میلیون بشکه​‌ای نفت خبر داد. این خبر سبب شوک بازار شد. قیمت نفت برنت بلافاصله ۱۰ دلار در هر بشکه افزایش یافت و از مرز ۳۰ دلار گذشت.  
دویچه وله نیز نوشت: روز‌های سخت برای کشور‌های نفت​‌خیز جهان گویا سپری شده است. از بحران کرونا و اختلاف غول​های نفتی عربستان سعودی و روسیه حداقل روز پنجشنبه دوم آوریل (۱۴ فروردین) در بازار نفت خبری نبود. قیمت هر بشکه نفت خام برنت (۱۵۹ لیتر) در معاملات بازار جهانی صبح روز پنجشنبه با افزایش هفت درصدی حدود ۲۴ دلار آغاز شد، اما در طول روز بهای نفت از ۳۰ دلار گذشت.
نفت خام وست تگزاس آمریکا (WTI) هم با ۲۱ دلار آغاز شد و در طول روز از ۲۵ دلار گذشت و حدود یک چهارم به بهای آن در قیاس با روز‌های گذشته افزوده شد. عوامل متعددی به افزایش نرخ طلای سیاه کمک کرده است، اما علت اصلی افزایش بهای نفت در معاملات روز پنجشبه اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و توییت‌​های او درباره رایزنی با پوتین و توافق با ولیعهد عربستان سعودی درباره کاهش تولید نفت بود. سه‌شنبه هفته جاری نیز ترامپ و پوتین گفتگو کرده بودند و بنابر گزارش‌های رسمی، طرفین اعلام کرده‌اند وضعیت کنونی بازار‌های جهانی نفت مناسب منافع این کشور‌ها نیست.
فاتح بیرول مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی پیش‌بینی کرده است احتمالا تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰ میلیون بشکه در روز، معادل ۲۰ درصد، کاهش یابد.
رویترز می‌نویسد با قرنطینه شدن ۳ میلیارد نفر در جهان، طی هفته‌های گذشته تقاضای جهانی نفت حدود ۳۰ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. قیمت‌ها طی هفته‌های گذشته به حدی افت داشت که تولید‌کننده‌های نفت با چالش کسری هنگفت بودجه مواجه شدند و صنعت نفت شیل آمریکا نیز دچار معضل شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر دونالد ترامپ آمریکا قیمت نفت بازار نفت عربستان سعودی محمدبن سلمان تولید نفت میلیون بشکه در روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد