Web Analytics Made Easy - Statcounter

افراد مبتلا به بیماری کلیوی به دلیل ریسک بالای ابتلا به COVID-۱۹ با وخامت شدیدتر، باید اقدامات پیشگیرانه بیشتری را رعایت نمایند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به گفته محققان، بیماری COVID-۱۹ تنها بر ریه‌ها تأثیر نمی‌گذارد، بلکه کلیه‌ها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. از اینرو محققان بر انجام اقدامات پیشگیرانه بیشتری توسط مبتلایان به بیماری کلیوی تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از متخصصان، بعد از موارد بسیاری در چین و کره جنوبی، دریافتند عفونت کرونا ویروس موجب ورود پروتئین به ادرار در ۳۰ تا ۴۰ درصد بیماران و آسیب جدی کلیوی در ۱۵ تا ۲۰ درصد بیماران می‌شود.

همچنین آنها عنوان می‌کنند که بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیوی بسیار در ابتلاء به عفونت و آسیب کلیوی، آسیب پذیر هستند. این شرایط برای افراد دارای پیوند کلیه هم صدق می‌کند.

متخصصان توصیه می‌کنند بیماران کلیوی برای حفظ ایمنی خودشان در مقابل عفونت کرونا ویروس، موارد زیر را رعایت نمایند.

زیاد آب بنوشید

آب خوردن به کلیه‌ها کمک می‌کند تا به درستی با ویروس مقابله کنند. یکی دیگر از مزایای آب خوردن این است که ممکن است این ویروس‌ها وارد روده شده و از ورود آنها به ریه‌ها جلوگیری شود. معده انسان دارای ph اسیدی است که موجب نابودی باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌شود.

گنجاندن ویتامین C در رژیم غذایی

رژیم غذایی باید حاوی مقدار کافی ویتامین C باشد. مرکبات زیاد مصرف کنید. اگر امکان پذیر نبود، از مکمل‌ها استفاده نمائید.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

رژیم غذایی پُر پروتئین به بدن و همچنین کلیه‌ها، در تولید آنتی بادی‌های موردنیاز برای مقابله با پاتوژن های مهاجم کمک می‌کند. مواد خوراکی طبیعی غنی از پروبیوتیک ها و آنتی اکسیدان‌ها نظیر ماست، زنجبیل، زردچوبه و کلم مصرف کنید. اینها موجب بهبود عملکرد سیستم ایمنی شده و به مقابله با عفونت‌های نظیر کرونا ویروس کمک می‌کنند.

دست‌هایتان را خوب بشویید

دست‌های تان را مرتباً با آب و صابون و به مدت ۲۰ ثانیه بشویید. این کار موجب خلاصی از پاتوژن ها و میکروب‌ها از دست‌هایتان می‌شود. در صورت عدم دسترسی به آب و صابون می‌توانید از ضدعفونی کننده‌های حاوی الکل هم استفاده نمائید.

فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید

از دیدار با افراد و حضور در تجمع‌ها خودداری نمائید. همواره فاصله ایمن را با افراد رعایت نمائید تا از بیماری در امان باشید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیماران کلیوی کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا کرونا در ایران رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رئیس گروه خدمات پاراکلینیکی، توانبخشی و پیراپزشکان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت ایران وظیفه پوشش بیمه افراد کم توان را متناسب با اختلال عملکردی آنها بر عهده دارد.
سید سعید انوری افزود: افراد کم توان بر اثر بیماری هایی، چون سکته مغزی، اتیسم و اس ام‌ای از پوشش بیمه خدمات توانبخشی برخوردار می‌شوند بدین صورت که از طریق سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی شوند.
او ادامه داد: بر این اساس، این افراد در گفتار درمانی، فیزیو تراپی، کاردرمانی از ۵۹ کد خدمتی ستاره دار که سایر افراد برخوردار نیستند استفاده می‌کنند و از بسته خدمات وزارت بهداشت در این صندوق بهره‌مند شود در این صورت ۷۰ درصد هزینه مراکز با هر نوع مالکیتی رابیمه پرداخت می‌کند و اگر از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز غیر دولتی تا ۸۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

دیگر خبرها

  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران