Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرنطینه به تدریج در شهر چینی ووهان به عنوان مرکز شیوع ویروس کرونا در جهان حذف می‌شود. این روند برای همه ساکنان این شهر به اندازه کافی سریع نیست تا بتوانند مشتاقانه به مراکز خرید و سوپرمارکت‌ها رفته و به داستان پیک‌های ارسالی پایان دهند. از طرفی هجوم ناگهانی بسیاری از مردم به سوپرمارکت‌ها باعث شکل‌گیری صف‌های طولانی در برابر فضای خارجی این فروشگاه‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، مناطق مختلف شهر ووهان از ابتدای شیوع ویروس با دیوارهای پلاستیکی در ارتفاع 2 متر بسته شده تا فاصله‌گذاری اجتماعی به شدت رعایت شده و مردم در فضایی کاملا ایزوله قرار گیرند. این دیوارهای پلاستیکی باعث شد راه خرید مردم به سوپرمارکت‌ها سخت و طولانی‌تر شده و بسیاری از مردم شهر ووهان به خریدهای کاملا آنلاین متکی شوند.

در  برخی از این محله‌ها، دیوارهای پلاستیکی به سد معبری اساسی برای ساکنان تبدیل شده‌ و کسب‌وکارهای جدیدی را شکل دادند. برخی از مردم قرنطینه از روی این دیوارها مواد غذایی مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند.

مردم ووهان در حال خرید و فروش از روی دیوارهای جداکننده قرنطینه- استان هوبی- چین/ عکس:رویترز

خریداران این سوی دیوارهای پلاستیکی می‌ایستند و تا نگاهی اجمالی به کالاها و اقلام فروشی خرید در آن سوی دیوار بیاندازند. در برخی از مناطق مردم برای تماشای آن سوی دیوار از صندلی یا چهارپایه (چارپایه) استفاده می‌کنند.برخی از این صندلی‌ها با بند و طناب به دیوارها وصل شده‌اند. آنها با صدای بلند با فروشندگان صحبت و قیمت‌ها را چک کرده و پس از آن تلفن همراه خود را درآورده و با اپلیکشین‌های مخصوص پرداخت پول کالای مورد نظر را برای فروشنده واریز می‌کنند تا ریسک آلودگی از طریق پول نقد را کاهش داده و در آخر نیز مواد غذایی را از آنسوی دیوار تحویل بگیرند.

خریداران این سوی دیوار از صندلی برای ارتباط و ارزیابی بهتر جنس استفاده می‌کنند/ عکس:رویترز

یک فروشنده گوشت خوک در آن سوی دیوار در این باره گفت: این دیوارها برای ما خوب شده و فرصتی برای فروش ایجاد کرده است.

فروشندگان آنسوی دیوارهای پلاستیکی با قرادادن اطلاعات اجناس فروشی خود روی تخته‌های کوچک وایت‌برد در سمت مخالف دیوار اجناس و کالاهای خود را به مردم پشت دیوار معرفی می‌کنند. بیشتر مواد فروشی برنج، گوشت، خرچنگ‌های سفارشی و مواد عذایی محلی است.

برخی از سوپرمارکت‌ها در روز چهارشنبه باز شده و تعداد زیادی از مشتریان در برابر آنها صف کشیده‌اند. هر کدام از مشتریان حدود یک‌و‌نیم متر از هم فاصله دارند و شبیه یک مار دور بلوک سوپر مارکت چرخیده‌اند. بسیاری از آنها برای مقابله با ویروس لباس‌هایی شبیه بارانی می‌پوشند. از طرفی شلوغی صف و فضای داخلی مارکت‌ها در شرایط کنونی نگران کننده است.

بسیاری از مردم ووهان برای خرید در برابر سوپرماکت‌ها صف کشیده‌اند /عکس:رویترز

یک مرد 68 ساله که در صف سوپرمارکت ایستاده در باره مواد غذایی آن سوی دیوار گفت: بسیاری از اقلام آنها تازه نبودند. طعم خوبی هم نداشتند. اگر می‌توانستیم در هر زمان که دوست داریم به سوپرمارکت‌ها برویم اقلام بهتری پیدا می‌کردیم.

ووهان قصد دارد در تاریخ 8 آوریل (20 فروردین سال جاری) قرنطینه را به طور کامل حذف کند. در این تاریخ مردم ووهان می‌توانند کاملا آزادانه و بدون نیاز به فرم و یا محدودیت‌های قرنطینه خانه را ترک کنند. آنها از 23 ژانویه سال جاری میلادی (3 بهمن 98) در قرنطینه به سر می‌برند.

خرید و فروش مردم از روی دیوار در ووهان چین /عکس:رویترز

 

عکس:رویترز

عکس:رویترز

عکس:رویترز

عکس:رویترز

 

_______________________________________________

بیشتر بخوانید:

وضعیت شهر قرنطینه شده ووهان چین در پی ویروس کرونا (فیلم) خاطرات چند شهروند ووهان چین از دوران قرنطینه شهر ووهان چین از قرنطینه خارج شد

______________________________________________                                                                      

لینک کوتاه: asriran.com/0031kO

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ووهان خرید و فروش خواربار سوپرمارکت ها آن سوی دیوار مردم ووهان عکس رویترز ووهان چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به این دلیل طلای دست دوم نخرید!

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: خرید طلای دست دوم به دلیل نداشتن کد استاندارد امن نیست و به تولیدکنندگان این صنف نیز آسیب وارد کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در چند سال گذشته در میان جوانان کشور و حتی دنیا تمایل به سمت خرید بدلیجاتی مانند نقره و حتی استیل بیشتر شده است. اما این خرید سرمایه‌گذاری به حساب نمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه خرید طلا در گذشته به عنوان پشتوانه امن خانواده به حساب می‌آمد خاطر نشان کرد: علاوه بر ارزش و نقدشوندگی بالای طلا، این فلز ارزشمند در دراز مدت ارزش افزوده دارد؛ اما فروش طلای دست دوم تخلف است و باعث آسیب به چرخه تولید طلا شده است.

بذرافشان به مردم توصیه کرد تا از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند و گفت: مردم می‌توانند با توجه به تنوع اجرتی که در صنعت طلا هست، با حداقل اجرت مصنوعات طلای نو با کد استاندارد خریداری کنند. طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست.

وی تاکید کرد: رویکرد مردم باید تغییر کند و مصنوعات نو خریداری کنند؛ با این شیوه بخش تولید که دچار آسیب‌های اقتصادی و مالی شده تقویت می‌شود و امنیت سرمایه مردم نیز حفظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • به این دلیل طلای دست دوم نخرید!
  • ابتکار و انجام کارهای جدید که به چشم مردم می‌آیند اولویت مسئولان باشد
  • ابتکار و انجام کارهای نو سرلوحه کار مسوولان کردستان باشد
  • دیدنی های امروز؛ از ریختن پل در آمریکا تا جشن پوریم یهودیان
  • ویدیو/ بازیافت زباله‌های پلاستیکی با سلولزهای گیاهی
  • ابتکار توکیو برای افزایش فضاهای مردم‌محور در شهر
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • حمل و نقل دام در ایلام نیازمند اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای است
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • لزوم اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای برای جابجایی دام