Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه به اتفاق آرا قطعنامه‌ای مبنی بر «همکاری بین المللی» برای مقابله با ویروس «کووید-۱۹» را تصویب کرد که این اولین قطعنامه‌ای است که از زمان شیوع این بیماری همه گیر توسط این سازمان بین المللی صادر شده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این قطعنامه بر لزوم رعایت کامل حقوق بشر تأکید می‌کند و همه انواع تبعیض، نژادپرستی و بیگانه‌هراسی را در پاسخ به این بیماری همه‌گیر محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین ترتیب، این قطعنامه بر نقش اصلی سازمان ملل در این بحران بهداشتی و اقتصادی که جهانی شده است تأکید دارد.

بر خلاف شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه‌های ۱۹۳ عضو مجمع عمومی الزام‌آور نیستند، اما دارای ارزش سیاسی قابل توجهی برای تعداد کشورهایی است که آن را تأیید می‌کنند.

شورای امنیت سازمان ملل با وجود تلاش‌های فراوان هنوز هم به موضع یکپارچه در مورد این بیماری همه‌گیر نرسیده است و تقابل بر سر آن همچنان ادامه دارد به خصوص بین چین و ایالات متحده که می‌خواهد بر این تاکید شود که چین منشأ ویروس کرونا بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کووید ۱۹ شورای امنیت سازمان ملل مجمع عمومی سازمان ملل ویروس ویروس کرونا کرونا اخبار کرونا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت درباره کمک‌رسانی به نوار غزه را نقض کرده است.

   

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074455 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا