Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس سازمان هواشناسی به بیان توضیحاتی درباره وضعیت جوی کشور طی امروز و روزهای آینده پرداخت. تاریخ انتشار: 11:18 - 15 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۹۵۴۸

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده گفت: طی امروز و فردا در شمال شرق و شرق کشور بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات جنوب شرق رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش باران گاهی با رعد و برف و وزش باد پیش بینی می‌شود. این وضعیت یکشنبه نیز در سواحل شرقی دریای خزر، شمال شرق ارتفاعات البرز شرقی و مناطقی از مرکز شرق کشور رخ می‌دهد.

وی در ادامه بیان کرد: طی روز‌های جمعه و شنبه و به ویژه یکشنبه با توجه به شدت بارش در شمال شرق ریزش تگرگ در برخی از این مناطق دور از انتظار نیست.

رفیعی گفت: دوشنبه نیز در شمال غرب و سواحل غربی و مرکزی دریای خزر بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در مناطقی از غرب و جنوب غرب رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:  بارش‌ها تا ۱۷ فروردین ادامه دارد

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: سه شنبه گستره بارش کل نوار شمالی کشور را فرا خواهد گرفت و موجب بارش شدید باران در سواحل دریای خزر به ویژه سواحل غربی و مرکزی دریا و از اواخر وقت همراه با وزش باد شدید و احتمال ریزش تگرگ در شمال شرق خواهد شد.  همچنین در این روز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و مناطقی از مرکز و جنوب غرب نیز رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

رفیعی درباره هوای تهران نیز گفت: هوای تهران نیز در بعضی ساعات با افزایش ابر تند باد موقت بارش پراکنده باران و گاهی رگبار و رعد و برق به ویژه در نیمه شمالی استان پیش بینی می‌شود و بارش پراکنده تا روز یکشنبه در بعضی نقاط تهران محتمل است. در روز‌های شنبه و یکشنبه انتظار وزش باد نسبتا شدید به ویژه در نیمه جنوبی استان داریم.

وی در ادامه گفت: سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا در سواحل شمالی و شمال غرب بین ٨ تا ١٢ درجه و در استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز بین ۶ تا ٨ درجه کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی کارشناس هواشناسی هوای تهران پیش بینی می شود بارش باران دریای خزر شمال شرق وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است

به گزارش قدس خراسان، محمد غیوری‌خواه اظهار کرد: این بارش‌ها در روزهای پایانی هفته شدت می‌گیرد که احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش دما، یکی دیگر از پدیده‌های جوی خراسان رضوی است که از امروز در استان آغاز و تا اوایل هفته آینده نیز ماندگار خواهد بود.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، نیشابور با پنج و داورزن با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند.

غیوری‌خواه با بیان اینکه دمای فعلی مشهد ۱۸ درجه است، اضافه کرد: همچنین این کلانشهر روز گذشته نوسانات دمایی ۱۱ تا ۲۰ درجه سانتیگراد را به ثبت رسانده است و امروز نیز طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بین ۱۲ تا ۲۱ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • بارش باران استان زنجان را فرا می گیرد
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در ایران
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب
  • پیش‌بینی بارش‌ها تا شش هفته آینده در کشور
  • رگبار شدید باران امروز و فردا در این ۱۱ استان | وضع هوای همه شهرها تا آخر هفته