Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهدای بی‌ادعا از خودگذشتگی‌های زیادی از خود نشان دادند. این مردان آسمانی بدون اینکه درخواستی از زمینی‌ها داشته باشند جنگیدند و تنها آسمانی شدن را آرزو می‌کردند. ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، خانواده‌ها و همرزمان شهدا، کسانی که به گونه‌ای یار و رفیق و همراه آنها بودند از نظم و قاطعیت این مردان خدایی می‌گویند، نظم در همه امور دنیوی و آماده‌سازی اخروی و قاطعیت در عملیات و رودررویی با دشمنان در آنها دیده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار شهید حاج علی باقری فرمانده گردان امام حسین (ع) از لشکر امام حسین (ع) در سال 1342 در محله پزوه خوراسگان به دنیا آمد، والدینش به خاطر عشق و ارادت به امیرمؤمنان (ع)، نامش را علی نهادند.

وی در روزهای اول حمله نظامی ارتش بعث عراق به خاک وطن اسلامی پا در رکاب جنگ کرد و دلاورانه جنگید. در عملیات کربلای  4 این سردار عاشورایی پس از حضور در تمامی عملیات‌ها و بعد از سال‌ها مقاومت، مبارزه و جهاد در راه خدا، در تاریخ چهارم دی‌ماه سال 1365 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در جمع همسنگران شهیدش میهمان شد.

خاطرات همرزمان از سردار شهید

اکبر عنایتی از همرزمان شهید، درخصوص ویژگی‌های شخصیتی وی اظهار داشت: شهید بسیار منظم بودند، این نظم شهید در همه امور دیده می‌شد، از آموزش تا همه امور زندگی و حتی لباس پوشیدن. شهید بسیار قاطع عمل می‌کردند و اخلاق بسیار خوبی داشتند.

اصغر اکبری از دیگر همرزمان شهید از خاطرات خود با او گفت: تعدادی از همرزمان تصمیم به جبهه رفتن داشتند با حاج علی به منزل ما آمده بودند، ما ضبطی از نوع قدیمی داشتیم از تک‌تک افراد سوال می‌کردیم که انگیزه شما از رفتن به جبهه چیست؟ هرکدام صحبت خاصی داشتند ما هم ضبط می‌کردیم من تمام مدت جدیت را در صورت ایشان می‌دیدم.

مرتضی شریعتی دیگر همرزم شهید بیان کرد: در موقعیتی به نام «مهدی» که گردان‌ها در آنجا چادر زده بودند با چند تن از فرماندهان نشسته بودیم که حاج علی خبر شهادت عباس قربانی را آوردند که «بچه‌ها عباس شهید شد. دعا کنید من هم شهید شوم.»

ناگفته‌های سردار شهید میرزا محمد سلگی از دوران خون و حماسه+ فیلمسردار سلگی به یاران شهیدش پیوست/ دلنوشته گلعلی بابایی برای راوی «آب هرگز نمی‌میرد»همدان| سردار میرزا محمد سلگی به یاران شهیدش پیوست

احمد جان‌نثاریون درخصوص  شجاعت‌های حاج علی باقری گفت: در عملیات والفجر 8 دشمن برای اینکه شهر فاو را پس بگیرد در کارخانه نمک مقاومت زیادی می‌کرد. چندین لشکر آمدند و در کارخانه نمک عملیات انجام دادند که در نهایت حاج علی به عنوان خط شکن عملیات صاحب‌الزمان (عج) که منجر به تثبیت خط فاو شد انتخاب شدند و شهید به همراه گردانش توانست ضربه سنگینی به دشمن وارد کند. یک گردان توانست کاری با دشمن بکند که بیش از یک تیپ از دشمن تلفات بگیرد.

برادر شهید که خود از همرزمان ایشان بودند، خاطرنشان کرد:  ایشان بین من و دیگر همرزمان هیچ تفاوتی نمی‌گذاشتند. در دیدار آخر حاجی وقتی می‌خواست برود با من روبوسی و خداحافظی کرد، هر قدمی که برمی داشت به من نگاه می‌کرد و برای من دست تکان می‌داد چهار مرتبه این کار را تکرار کرد و در پیچ ناپدید شد‌.

به گزارش تسنیم، شهدا در دنیای فانی از  امتحان‌های زیادی سربلند بیرون آمدند که لایق رسیدن به این درجه شدند. امتحان‌هایی که شاید هر یک از ما حتی توانایی اندیشیدن به آنها را هم نداشته باشیم. این همان تفاوت‌ها‌ست که یکی را آسمانی و دیگری را زمینی می‌کند.

انتهای پیام/163/ ت

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سردار شهید حاج علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرمانده گروه ۸۴۰ موشکی ارتش مستقر در آران و بیدگل  با اشاره به رونمایی کتاب  سه نسل از یک مکتب گفت: این کتاب به همت یکی از افسران ارتش ساکن در این شهرستان تالیف و در هزار نسخه چاپ و منتشر شده است.
سرهنگ حیدر معظمی گودرزی وی افزود: کتاب سه نسل از یک مکتب در ۹۶ صفحه به بیان خاطرات و معرفی شهید شمس آبادی (عامل ترور شاه در کاخ مرمر)، سردار شهید صیاد شیرازی و سردار شهید قوطاسلو پرداخته است.
 خبر دیگر از آران و بیدگل اینکه در آیینی ضریح مطهر امامزاده قاسم بن علی النقی (ع)  غبارروبی و عطرافشانی شد.
در این آیین بیش از ۶۸۰ میلیون ریال از کمک‌های اهدایی جمع آوری و به حساب مخصوص آستان امامزاده واریز شد تا در امور فرهنگی، عمرانی و خدماتی آستان مقدس هزینه شود.

دیگر خبرها

  • انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • کلیپ دیدنی از شهید سردار سرلشکر زاهدی
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • برگزاری سومین یادواره سردار شهید سید محمد حجازی در کوهدشت
  • کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • عملیات «وعده صادق» یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران بود
  • فیلم| جمعلی کیانی در آخرین روایتگری خود از شهید زاهدی می‌گوید