Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@10:14:16 GMT

هشدار در مورد ۱۱ هزار کانون سیار کرونا در پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۹۹۰۷

هشدار در مورد ۱۱ هزار کانون سیار کرونا در پایتخت

زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره حضور معتادان متجاهر در برخی از مناطق پایتخت از جمله میدان شوش به دلیل تعطیلی مراکز ماده ۱۶، اظهار داشت: حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر در مراکز ماده ۱۶ که تحت‌نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر است نگهداری می‌شدند که پس از بروز کرونا این افراد در مراکز تحت قرنطینه کامل بودند ولی متأسفانه به دلیل اینکه گمان می‌شد مراکز تجمع در این مراکز سبب شیوع کرونا می‌شود تعطیلی مراکز ماده ۱۶ اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گرمخانه‌های پایتخت ظرفیت آن در حدی نیست که بتوان همه این افراد را در آن نگهداری کرد در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ نفر از افراد بی‌خانمان و آسیب‌دیده در ۲۱ گرمخانه پایتخت و ۲ سامان‌سرا نگهداری می‌شوند و اقدامات پیشگیری از کرونا در این گرمخانه‌ها صورت می‌گیرد. 

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران تأکید کرد: باید جلوی شیوع کرونا را گرفت، حدود ۱۱ هزار معتادی که از مراکز ماده ۱۶ آزاد شده‌اند همچون منابع سیار انتقال بیماری کرونا محسوب می‌شوند و ما نسبت به این مسأله انتقادات بسیاری داشته‌ایم.

نژادبهرام ادامه داد: شهرداری نامه‌ای به ستاد مبارزه با مواد مخدر، ستاد مقابله با کرونا، رئیس شورای تأمین و فرمانداری تهران ارسال کرده و درخواست داشته است که نسبت به جمع‌آوری معتادین متجاهر رها شده اقدامی جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق پایتخت شاهد تجمع این معتادان هستیم و ترددهای بسیاری علی‌رغم هشدار برای بیرون نیامدن از منازل انجام می‌گیرد، گفت: بسیاری از این معتادان از خانواده‌هایشان ترد شده و یا اصلاً خانواده‌ای ندارند بنابراین در خیابان اسکان دارند و محل تردد دائمی آنها خیابان است و این مسأله در شهر خطرآفرین است.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: رها شدن معتادان متجاهر از مراکز ماده ۱۶ عکس اقدامات مقابله با کرونا است چرا که این افراد عوامل سیار کرونا در اجتماع محسوب می‌شوند.

نژادبهرام با اشاره به اینکه بسیج وزارت بهداشت تاکنون چکاپ عمومی ۳۵ میلیون نفر را انجام داده است،‌گفت: جای تعجب است که چگونه عوامل سیار و ناقل بیماری کرونا در پایتخت رها شده است، از مسؤولین انتظار داریم نسبت به جمع‌آوری این افراد اقدام کنند و علاوه بر قرنطینه آنها در مراکز ماده ۱۶ چکاپ مداوم آنها انجام گیرد. 

وی گفت: تردد معتادان متجاهر در پایتخت و تجمع آنها چهره شهر را هم مخدوش کرده و سبب انتقال بیماری کرونا در پایتخت می‌شود.

۴۷۲۳۲

کد خبر 1372128

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران مواد مخدر ویروس کرونا مراکز ماده ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۹۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امشب به‌تدریج بارش در شرق سواحل دریای خزر، تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد گفت: این بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف است.

ضیائیان با بیان اینکه فردا پنجشنبه در شرق، شمال شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود گفت: در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

او توضیح داد: روز جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

وی تاکید کرد: روز شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد، همچنین ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

او افزود: یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. وی یادآور شد: روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت در برخی از ساعات روز شدید و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط کشور تشدید خواهد شد و هشدار‌های در این زمینه صادر شده است.

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • بیمارستان گناباد و بجستان درانتظار ماده ۲۳،بیمارستان جدید به شهر‌های زیر۵۰ هزار نفرتعلق نمی‌گیرد