Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکثر روزنامه‌ها در تونس، مغرب و الجزایر طی روزهای اخیر در نتیجه تصمیمات دولتی یا به دلیل کاهش فروش در سایه شیوع ویروس کُشنده کرونا متوقف شده است. ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ انجمن مدیران روزنامه‌ها در تونس اعلام کردند که انتشار 7 روزنامه و حدود 20 نشریه- هفته‌نامه و ماهنامه- متوقف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این‌باره "الطیب الزهار" رئیس این انجمن در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تصریح کرد: "بسیاری از اشتراکان این روزنامه‌ها و نشریه‌ها از ادارات و شرکت‌های هواپیمایی هستند که تعطیل شده‌اند، همچنین قرنطینه سرتاسر کشور از 22 ماه مارس، مشکل توزیع نیز ایجاد کرده است."

الزهار با اشاره به کاهش آگهی‌ها حتی در وب‌سایت‌ها، تأکید کرد که این امر در آینده می‌تواند پیامدهای اقتصادی داشته باشد.

در مغرب نیز، وزارت فرهنگ، جوانان و ورزش هفته گذشته از همه ناشران روزنامه‌ها خواست "انتشار و توزیع نشریات را تا زمان نامشخصی به حال تعلیق دربیاورند".

خبرگزاری رسمی مغرب به نقل از این وزارتخانه افزود: "شمار زیادی از مردم به روزنامه‌ها مراجعه می‌کنند و این باعث شیوع کرونا می‌شود که برای حفظ سلامت شهروندان، پیشگیری از آن ضروری است."

گزارش‌ها از الجزایر نیز حاکی‌ است که به رغم قرنطینه جزئی در این کشور از 24 ماه مارس، برخی از روزنامه‌ها با تیراژ پایین به انتشار ادامه می‌دهند و همین امر باعث شده است که شهروندان بیشتر به رسانه‌های الکترونیکی تمایل نشان دهند.

اولین مورد ابتلا به "کووید- 19" در منطقه آقریقای شمالی در اوایل ماه مارس ثبت شد، از آن زمان تاکنون، 58 نفر در الجزایر، 36 نفر در مغرب و 14 نفر در تونس به دلیل ابتلا به این بیماری جان‌شان را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,88/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روزنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، امروز ۱۳ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی است. اوقات شرعی به افق شهر یاسوج غروب آفتاب امروز: ۱۸:۳۶ اذان مغرب امروز: ۱۸:۵۴ نیمه شب شرعی:۲۰: ۲۳ اذان صبح فردا:۴:۰۳ طلوع آفتاب ۵:۲۷ اوقات شرعی به افق شهر دوگنبدان اذان ظهر امروز: ۱۲:۰۵ غروب آفتاب امروز: ۱۸:۳۹ اذان مغرب امروز: ۱۸:۵۷ نیمه شب شرعی: ۲۳:۲۴ اذان صبح فردا ۴:۷ طلوع آفتاب فردا ۵:۳۱ اوقات شرعی به افق شهر دهدشت اذان ظهر امروز: ۱۲:۰۶ غروب آفتاب امروز: ۱۸:۴۰ اذان مغرب امروز: ۱۸:۵۸ نیمه شب شرعی: ۲۳:۲۴ اذان صبح فردا ۴:۷ طلوع آفتاب فردا ۵:۳۱

دیگر خبرها

  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ز مشرق تا به مغرب گر امام‌ است، امیرالمؤمنین حیدر تمام‌ است
  • واکنش‌ها به ال‌کلاسیکو: همه چیز تمام شد (عکس)
  • اوقات شرعی دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق یاسوج
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: قیمت‌ها در اسرائیل هر ۵ دقیقه بالا می‌رود
  • همه چیز، هر چیزی که قابلیت افزایش قیمت دارد، گران‌تر می‌شود
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم