Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@23:38:09 GMT

فرصت‌سازی کرونا برای نظام‌آموزشی

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۹۹۵۹

فرصت‌سازی کرونا برای نظام‌آموزشی

زمان قرنطینه باید ما را به بازتعریف و بازفهمی یک نظام آموزشی نو، ناظر به همه ظرفیت‌های حضوری و مجازی برساند تا هم در شرایط عادی و هم در وضعیت بحران بتواند دست توسعه همه جانبه را بگیرد

عباس محمدیان، رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در یادداشتی نوشت:

کرونا فقط یک بیماری نیست، بلکه با توجه به شیوع و عوارض اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی آن یک تهدید بزرگ است، یک تهدید در تراز جهانی، اما از دل تهدید، فرصت ساختن هنری است که عیار حاکمان را رقم می‌زند، قطعا با تدبیر می‌توان امید به فرصت‌سازی را برای جمهوری اسلامی متصور شد، یعنی دوباره ظرفیت‌های ملی را برای فراتر رفتن از امروز فعال و خود را برای فردای بعد از کرونا آماده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ما به رغم فرصت‌سوزی‌ها، که گاه گسترده هم هست، می‌توانیم به فرصت‌سازی نیز برسیم، آخرین مصداق آن شهادت سردار سلیمانی بود که آمریکا با این جنایت می‌خواست دست اقتدار ما را قطع کند اما حماسه‌ای خلق شد که نه تنها دست که همه وجودمان را اقتداری افزون بخشید، آن در هماوردی با دشمن آشکار رقم خورد.

در مقابله با مرونا نیز می‌توانیم با نوسازی فرهنک ملی ـ دینی و غبارروبی از عیاری و جوانمردی تاریخی خویش افق گشایی شایسته برای فرداها داشته باشیم، تا امروز نیز ـ به‌رغم چالش‌ها و کوتاهی‌ها ـ توانسته‌ایم با اتخاذ سیاست‌های نسبتا صحیح، به اعتمادسازی بپردازیم که این حس خوب مردم نسبت به دولت را نیز در پی داشته است، ما توانسته‌ایم در بحبوحه، تعطیلی وزارتخانه‌های علوم، آموزش‌وپرورش، حوزه‌های علمیه و صدها مرکز و اداره رسمی و غیررسمی، به بازگشایی کلاس خودشناسی بپردازیم و فرصتی برای بازنگری خویش در حوزه فردی و ملی داشته باشیم.

به‌عنوان مثال می‌دانیم که قریب به ۷۰ هزار میلیارد تومان که حدود ۲۰ درصد بودجه کشور است هزینه نظام آموزشی کشور می‌شود و نزدیک به یک میلیون استخدامی آموزش‌وپرورش داریم، اما شاهد نارضایتی متقابلی تعلیم‌دهندگان و هم تعلیم‌گیرندگان از نظام آموزشی هستیم، زمان قرنطینه باید ما را به بازتعریف و بازفهمی یک نظام آموزشی نو، ناظر به همه ظرفیت‌های حضوری و مجازی برساند تا هم در شرایط عادی و هم در وضعیت بحران بتواند دست توسعه همه جانبه را بگیرد، حتی فضای مجازی آموزشی و پژوهشی فرصت‌های بی‌بدیلی در اختیار اندیشه‌ورزان، مدرسان، معلمان و کنشگران پژوهش قرار می‌دهد که شرایط را با قبل از قرنطینه بسیار متفاوت کرده است، یک تفاوت در تراز جهش پژوهش و آموزش.

پر بیراه نیست اگر از این حادثه بد به نگاهی مثبت برسم و بر این اساس بگوییم که امروز وقت بازنگری و تلاش است برای اصلاح نظام فرسوده، پرخرج، غیر بهره‌ور و چاق دولتی علی الخصوص در حوزه نظام آموزشی فکر می‌کنم باید از فرهیختگان و نخبگان جمهوری اسلامی خواهش کنیم تا در زمان توفیق اجباری دورکاری به این مسئله و راه‌حل‌های آن بیاندیشند تا فردا، ایرانی قوی‌تر داشته باشیم.

کمپین #ایران_قویتر_از_دیروز می‌خواهد پنجره‌ای بگشاید برای دید تازه و طرح تازه تا با استفاده از فرصت پیش آمده برای اصلاح نظامات اشتباه گذشته و فعال‌سازی ظرفیت‌های جایگزین، گامی بلند به پیش برداریم، چنین باد ان شاالله.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا فرصت سازی نظام آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۹۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، غلامحسین تیموری گفت: مبادلات این مدت محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.
وی بیان کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی واردات ۳۹ هزار و ۲۲۵ تن کالا‌های شامل برنج، موز و کنجد و بیش‌از ۴۴ هزار و ۱۹۸ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ترانزیت محصولات کشاورزی در یک ماه اول امسال که از مرز‌های رسمی انجام شده را هزار و ۱۱۶ تن اعلام کرد.
وی گفت: سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است وباغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این استان بشمار می‌رود.
تیموری بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازار‌های افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است و تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

دیگر خبرها

  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • ما باید به دنبال پرورش نخبگان معمولی باشیم