Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدسعید شاهرخی در جلسه بررسی سیاست‌های اقتصادی استان همدان مبتنی بر شعار سال ۱۳۹۹ با عنوان «جهش تولید» و بررسی پروژه‌های شاخص استان بابیان اینکه ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها و حمایت از سرمایه‌گذاران از اولویت‌هاست، گفت: راه‌اندازی پروژه‌ها و حمایت از تولید موجود از برنامه‌های سال جهش تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سال ۱۳۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان، سال جهش تولید نامگذاری شده رسالت همه ما را در توجه بیشتر به تولید، اشتغال و معیشت تعریف می‌کند.

شاهرخی بابیان اینکه برنامه ریزی در حوزه اشتغال و تولید برای تحقق شعار سال اولویت است، گفت: استان همدان در بخش توسعه گلخانه‌ها جهش مضاعف داشته‌ایم.

استاندار همدان بابیان اینکه شرایط متفاوت کشور و درگیری با ویروس کرونا باعث کند شدن بخشی از فعالیت‌ها در کشور شده است، گفت: واحدهای تولیدی با قدرت کار خود را ادامه می‌دهند چراکه مورد تاکید رئیس جمهور نیز است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی طبق پروتکل وزارت بهداشت فعالیت خود را ادامه دهند، گفت: سند عملیاتی توسعه استان بر اساس کار کارشناسی تدوین شده و مجدد کنترل نهایی بر پروژه‌های مندرج انجام می‌گیرد تا با شعار سال منطبق شود.

شاهرخی با تاکید بر اینکه در حوزه سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید حرکت مهم و متفاوتی انجام گیرد، گفت: شناسایی و پردازش ظرفیت‌های مهم استان همدان از اولین اقدامات است.

استاندار همدان با بیان اینکه باید با شناسایی ظرفیت‌های استان، طرح‌های مطالعاتی انجام و در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد، گفت: همدان استان بسیار پرظرفیتی است و در سال ۹۹ میراث فرهنگی و گردشگری باید با انجام پروژه‌ها موجب تحول جدی در استان همدان شود.

وی علیصدر را ظرفیت خوبی برای تحول استان برشمرد و گفت: پروژه‌های عمرانی با ردیف استانی و ملی باید مجدانه پیگیری شود تا در سال جاری شاهد به نتیجه رسیدن آنها باشیم.

کد خبر 4890958

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری همدان سال جهش تولید ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام سیلاب فاصله گذاری اجتماعی طرح غربالگری گرگان شهرکرد سال جهش تولید بارش باران روز طبیعت ضدعفونی استان همدان پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز بلند تولیدگران سمنانی از روی موانع/ رکود پشت در گذاشته شد

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: تصمیمات نادرست دولت‌ها در دو دهه اخیر و همچنین تلاطم‌های ارزی، تحریم‌های ناجوانمردانه و مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر باعث شد که بسیاری از واحدهای تولیدی استان سمنان با مشکلات و موانع فراوانی روبرو شوند.

واحدهایی که روزگاری هزاران کارگر داشتند و بعضاً در سه شیفت و با تمام توان کار می‌کردند اما در پس سال‌ها بی برنامگی، یکی پس از دیگری، تعدیل نیرو کردند و نفس‌هایشان به شماره افتاد نمونه آن را می‌توان در کاشی سازی سمنان دید کارخانه‌ای که روزگاری گل سرسبد کارخانه‌های بخش خصوصی استان بود اما کم کم به ورطه نابودی افتاد و در نهایت درب این کارخانه عظیم و عریض و طویل برای ۱۳ سال بسته شد.

رکود گریبان صنعت را گرفت

رکود کلمه‌ای است که در دو دهه اخیر بسیاری صنایع در استان سمنان کابوس آن را می‌دیدند. کلمه‌ای که همه از آن فراری بودند اما گویا قرار بود سرنوشت بسیاری از کارخانه داران استان با آن گره بخورد کارخانه‌هایی که اگر شانس می‌آوردند دست کم نیمی از توان تولیدی شأن را از دست می‌دادند و مجبور به تعدیل نیرو می‌شدند.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم شرایط در استان سمنان مانند دیگر نقاط کشور قدری تفاوت کرد. سیاست جدید دولت سیزدهم نشان داد که تلاش دولت مردان برای مقابله با رکود، تلاشی مضاعف است. نهضت احیای واحدهای راکد به جای کلنگ زنی و ایجاد واحدهای جدید از همان هفته اول در دولت سیزدهم آغاز شد و این امر نوید روزهای خوبی را برای صنعت کشورمان می‌داد.

دولت سیزدهم تلاش کرد که از همان ابتدا، تمرکز خود را بر روی حفظ داشته‌ها و سپس ایجاد ظرفیت‌های جدید در استان سمنان بگذارد. در کنار این امر، تلاش کرد تا بانک‌ها را نیز فعال‌تر کرده و با تسهیلات و تأمین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی، قدری از مشکلات شأن بکاهد و حالا بعد از دو سال و نیم، قرار است جشن خروج ۲۰۰ واحد ۱۰۰ درصد راکد از رکود و بازگشت شأن به تولید در استان برگزار شود.

تلاش دولت سیزدهم

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان از برگزاری جشن بازگشت به تولید بیش از ۲۰۰ واحد ۱۰۰ درصد راکد تولیدی استان با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی کاملاً راکد در سراسر استان سمنان به چرخه تولید بازگشته‌اند و قرار است روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور، جشن بازگشت این واحدها به تولید به صورت نمادین برگزار شود.

یادگار احمدی که در گفتگو با خبرنگار مهر صحبت می‌کرد افزود: یکی از کارخانه‌های استان که بیش از ۱۳ سال بود راکد باقی مانده و تولیدی نداشت و در نهایت با تلاش‌های صورت گرفته سال گذشته به چرخه تولید بازگشت، میزبان این جشن نمادین خواهد بود.

وی با بیان اینکه ستاد رونق تولید در استان سمنان طی سال گذشته جلسات مکرری را با حضور دستگاه‌های عضو برگزار کرده است، تاکید کرد: احیای واحدهای راکد یکی از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در استان سمنان است.

تثبیت ۳ هزار شغل

استاندار سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به احیای واحدهای راکد در استان سمنان بیان کرد نهضت احیای واحدهای راکد در همان ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم در استان سمنان در دستور کار قرار گرفت و بیش از ۲۰۰ واحد کاملاً راکد شده به تولید بازگشته است.

سید محمدرضا هاشمی همچنین گفت: با بازگشت این تعداد واحدهای راکد شده به تولید در استان سمنان بیش از سه هزار نفر به‌کارگیری شدند در واقع سه هزار شغل در استان تثبیت شد و این برکات فراوان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و امنیتی و … برای استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر تلاش دولت بر این است که واحدهای پویا و در حال تولید در استان باز دیگر به رکود روی نیاورند در نتیجه تلاش ما حفظ شرایط موجود و حمایت از تولیدگران است، افزود: نشست‌های ستاد رفع موانع به صورت مکرر و مستمر در استان برگزار و مصوبات خوبی در راستای حمایت از تولید با حضور اعضا، به تصویب می‌رسد.

تدابیر دولتی‌ها

استاندار سمنان گفت: برخی از واحدهای راکد در این استان دارای مشکلات حقوقی بودند که در نشست‌های ستاد رفع موانع درباره آنها تصمیم‌گیری شد برخی دیگر از این واحدها مشکلات تأمین اقلام اولیه و تأمین نقدینگی داشتند که از تسهیلات بهره مند شدند و تلاش کردیم تا به هر نحوی موانع این احیا ها را در استان برطرف کنیم.

هاشمی با بیان اینکه بخشی دیگر از واحدهای راکد شده نیازمند سرمایه گذاری بودند که برای مثال کارخانه راکد شده‌ای در سمنان به مدت ۱۳ سال در رکود بود که با جذب سرمایه گذار جدید، مجدداً راه اندازی شد، افزود: برخی دیگر از این واحد مشکلات بدهی به بانک‌ها را داشتند که خوشبختانه برای این مسائل نیز تدبیر شده است.

وی افزود: با افتخار باید اعلام کرد که در دولت سیزدهم در سراسر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان حتی یک واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و یا تملک نشده است و این نشان می‌دهد که عزم جدی برای حمایت از تولید در این استان وجود دارد.

تلاش دولت همه جانبه باشد

یک کارشناس اقتصادی اما در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی که به رکود رسیدند مشکل بازار فروش داشتند، گفت: دولت باید تلاش کند که در کنار احیای واحدهای راکد و رفع موانع، تسهیل گری در باب بازارهای فروش محصولات را نیز صورت داد مشخصاً تلاش‌های دیپلماتیک برای بازارهای جدید بین المللی بسیار می‌تواند کارساز باشد.

محمد هادی درستکار با بیان اینکه واحدهای تولیدی ما اگر بتوانند محصولات تولیدی شأن را بفروش برسانند بسیاری از مشکلات شأن خود به خود حل می‌شود چرا که پول در این واحدها می چرخد و می‌توانند بهره خوبی را نیز ببرند، ابراز کرد: مشکل دوم اما تأمین اقلام مورد نیاز اولیه است دولت باید شرایطی را فراهم کند که اقلام اولیه که در کشور تولید می‌شود بهتر به دست تولید کننده برسد از سوی دیگر اقلام وارداتی نیز با توجه به همکاری خوب ایران در دولت سیزدهم با کشورهای همسایه به خصوص بلوک شرق تأمین شود.

وی با بیان اینکه سومین مورد مقوله مهم آب و انرژی است، افزود: دولت به خوبی می‌داند که اگر آب و برق و گاز وجود نداشته باشد حتی بزرگترین واحدهای صادراتی استان سمنان هم روزی به رکود خواهد رسید، افزود: دولت باید با افزایش ظرفیت‌های نیروگاهی و همچنین تأمین آب بین حوزه‌ای یا استفاده از پساب، مشکل آب صنایع استان سمنان را حل کند زیرا این معضل مشکلی بسیار جدی و سدی بر سر راه تولید است.

کد خبر 6081547

دیگر خبرها

  • پرواز بلند تولیدگران سمنانی از روی موانع/ رکود پشت در گذاشته شد
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • اختصاص ۳۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد
  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه
  •  آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد
  • پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می شود