Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@17:36:01 GMT

۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع اراضی ملی در طارم سفلی رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۰۰۰۲

۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع اراضی ملی در طارم سفلی رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: افراد سودجو و فرصت طلب با کاشت بیش از ۱۲۰ اصله نهال در منطقه حفاظت شده زیست محیطی طارم سفلی ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی را تصرف کرده بودند.

مهدی طاهری افزود: با عملیات مشترک بین ماموران یگان حفاظت محیط زیست و یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، نسبت به رفع تصرف و قلع و قمع نهال در داخل اراضی ملی و منطقه حفاظت شده یاد شده اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متخلفان پس از تنظیم صورت جلسه و تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، تاکید کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست قزوین شبانه روز در مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین حضور داشته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی و تخریب محیط زیست و اراضی ملی با متخلفان طبق قانون برخورد قاطع خواهند کرد.

قزوین با دارا بودن ۶۵ درصد اراضی ملی، ۱۳۰ هزار هکتار مناطق حفاظت شده و ۳۰۰ هزار هکتار مناطق شکار و تیراندازی ممنوع دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تیراندازی حفاظت محیط زیست زیست محیطی محیط زیست بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حفاظت محیط زیست یگان حفاظت حفاظت شده اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد

رضا شکاریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به گردهمایی مدیران کل سازمان محیط زیست بیان کرد: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در این گردهمایی گفت با توجه به ارزشیابی انجام شده عملکرد یگان حفاظت محیط زیست در سال ۱۴۰۲ یگان حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی را جز ۵ یگان برتر کشوری اعلام نمود.

وی در ادامه افزود: کشف قریب به ۹۰ قبضه سلاح شکاری از متخلفین، کشف بیش از ۳۰۰ فقره تخلفات غیرمجاز شکار و صید و تخریب غیرمجاز محیط زیست، کشف تخلفات در فضای مجازی، اجرای برنامه‌های آموزشی جوامع محلی و دانش آموزان، گشت شبانه روزی و پیشگیری از تخلفات شکار و صید، از جمله فعالیت‌های یگان حفاظت استان در سال گذشته بوده است.

کد خبر 6085269

دیگر خبرها

  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک
  • جلوگیری از تصرف ۱۰۰ هکتار ‌اراضی دولتی در میرجاوه
  • پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه
  • آزاد سازی ۲۱۱ هکتار زمین ملی و دولتی در استان اصفهان
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست کشور
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست