Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@20:22:06 GMT

هیئت رئیسه، مجمع و فیفا در صف تأیید

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۰۰۸۶

هیئت رئیسه، مجمع و فیفا در صف تأیید

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، اساسنامه فدراسیون فوتبال از سال گذشته و با حضور نمایندگان فیفا برای به روز شدن و اصلاح ایرادهای آن در دستور کار قرار گرفته بود، اما در زمان مهدی تاج، سه بار پیگیری و یادآوری فیفا بی‌نتیجه باقی ماند.‌ یادآوری چهارم، پس از استعفای تاج نیز این پاسخ را به دنبال داشت که فدراسیون در حال برگزاری انتخابات است و پس از آن روند اصلاح اساسنامه اجرایی می‌شود، اما فیفا مخالفت کرد و اصرارها و دلایل فدراسیون هم برای برگزاری انتخابات در تاریخ 25 اسفند ماه قانع‌کننده نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال لغو انتخابات، اصلاح هر چه سریع‌تر اساسنامه در دستور کار قرار گرفت و کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال این مأموریت را آغاز کرد. هر چند روزهای سخت و مبهم با شیوع ویروس کرونا و البته تعطیلات نوروزی شروع سال 99 این تصور را ایجاد می‌کرد که احتمالاً روند اصلاح اساسنامه هم متوقف شود، اما گویا تدوین آن در حال نهایی شدن است.

پیش‌بینی می‌شود، تدوین پیش‌نویس اولیه اساسنامه فدراسیون فوتبال به‌زودی به پایان برسد. پس از این مرحله اساسنامه در اختیار هیئت رئیسه قرار می‌گیرد تا آنها نیز نظرات خود را درباره موارد اصلاحی یا موارد مدنظر ارائه دهند و پس از اعمال نظرات هیئت رئیسه، پیش‌نویس باید برای اعضای مجمع ارسال شود. پس از ارسال اساسنامه برای اعضای مجمع، آنها فرصتی دارند تا به صورت کتبی نظرات احتمالی خود را به فدراسیون ارسال کنند که تمام این مراحل از ابتدا تا انتها باید به فیفا نیز گزارش شود و فیفا به‌عنوان نهاد مرجع، روند اصلاح و تغییرات را تأیید کند.

پس از طی تمام این مراحل، مجمع فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد که در این مجمع پیش‌نویس نهایی اساسنامه طبق نظرات اعضای هیئت رئیسه، اعضای مجمع و تأیید یا رد آنها از سوی فیفا، ارائه خواهد شد. اساسنامه‌ای که به رأی گذاشته می‌شود و پس از تأیید و تصویب آن، مهمترین مأموریت هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که برگزاری انتخابات است باید در دستور کار قرار بگیرد. با شرایط موجود فدراسیون فوتبال در تلاش است تا این روند با حفظ دقت بیشتر و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود و مجمع نیز می‌تواند فدراسیون را برای عبور از این شرایط همراهی کند. البته با توجه به ایرادهای اساسنامه سال 90 و مشکلاتی که تغییرات سریع آن برای فدراسیون فوتبال ایجاد کرد، این نکته را یادآوری می‌کند که نباید کیفیت اصلاح اساسنامه و گنجاندن قوانین محکم برای حفظ منافع فوتبال را فدای سرعت انجام کار کرد.

104 / 351 هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اصلاح اساسنامه کرونا در ورزش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اصلاح اساسنامه کرونا در ورزش فدراسیون فوتبال اصلاح اساسنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله

به گزارش "ورزش سه"، مجید جلالی که به عنوان تکنیکال دایرکتور یا مدیر فنی فدراسیون فوتبال انتخاب شده با خبرنگاران گفت‌وگو کرد.

او در مورد جلسه‌شان با فیفا گفت: یک جلسه آنلاینی با فیفا داشتیم چون موضوع تکنیکال دایرکتور در ایران موضوع نویی است و گفتیم که چقدر در این زمینه پیشرفت کردیم. ما الان یک برنامه جامع برای توسعه و پیشرفت آماده می‌کنیم و پیش‌نویسش تا اواخر خرداد آماده می‌شود. در پایان شهریور این برنامه نهایی می‌شود. یک برنامه تا سال ۱۴۱۴ است که ما چهار سال اول را اسمش را گذاشتیم ۴ سال تغییر، ۴ سال دوم پیشرفت و ۴ سال سوم دوره موفقیت.

او در مورد جوانسازی لیگ‌ها عنوان کرد: جوانسازی تیم‌ها ضرورت است‌. ما باید آیین نامه‌ای داشته باشیم که تیم‌ها جوان‌تر شوند و به آنها فرصت بدهد. ما پیشنهاداتی به آقای قنبرزاده دادیم.

ویدئو: 330892

او در مورد سمتش در فدراسیون توضیح داد: موضوع تکنیکال دایرکتور در فدراسیون جدید است و در اساسنامه فدراسیون نامی از آن برده نشده است. ما باید به آن موقعیت بدهیم. در شروع کار بعضی قسمت‌ها احساس می‌کنند تداخل در کارشان است که حق دارند ولی تمام کارهایی که می‌کنم رییس فدراسیون در جریان است.

او در مورد انتخاب سرمربی امید گفت: سه چهار گزینه آماده کردم و منتظر جلسه هیئت رئیسه برای نهایی کردن هستیم.

دیگر خبرها

  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • آخرین مهلت حضور در لیگ‌های والیبال زنان اعلام شد
  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • رضاییان رسما مدیرعامل فولاد خوزستان شد
  • رضاییان: شکایتی از رحمتی دریافت نکردم/ عضو هیات رئیسه هستم، اما قرارداد مالی با فدراسیون ندارم