Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، مت هانکوک، وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد به زودی این کشور شاهد اوج انتشار ویروس کرونا خواهد بود.

وی زمان انتشار گسترده ویروس کرونا را منوط به احترام شهروندان به اقدامات پیشگیرانه و رعایت موارد اعلام شده از سوی وزارت بهداشت دانست.

این وزارتخانه روز گذشته از ثبت ۵۶۹ مورد جدید فوتی و۴ هزار و ۲۴۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس مجموع قربانیان به ۲ هزار و ۹۲۱ نفر و مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور به ۳۳ هزار و ۷۱۸ نفر رسیده است.

داده‌های سرویس سلامت همگانی انگلیس نشان می‌دهد که شیوع ویروس کرونا ممکن است در حال حاضر بیش از ۱.۷ میلیون نفر را در این کشور آلوده کرده باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا مبتلایان به کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  با قانونی شدن اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا پس از این که مجلس اعیان انگلیس، تغییرات مورد نظرش را در لایحه دولت این کشور کنار گذاشت، دولت انگلیس اعلام کرد به زودی نخستین گروه از پناهندگان را به کشور آفریقایی روآندا اخراج می‌کند.
ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، در نشستی خبری در لندن وعده داد با تصویب لایحه ضد پناهجویی غیر قانونی در مجلس این کشور، نخستین پناهندگان را تا ۱۲ هفته آینده، به کشور آفریقایی رواندا اخراج کند.
پس از این که مجلس عوام انگلیس، چندمین بار، با اصلاحات مورد نظر مجلس اعیان این کشور مخالفت کرد، نمایندگان مجلس اعیان، دوشنبه شب، از اصرار خود مبنی بر ضرورت اعمال تغییرات در لایحه ضد پناهندگی دولت، دست برداشتند و بدین ترتیب، حزب حاکم محافظه کار که اکثریت کرسی‌های مجلس عوام را در دست دارد، لایحه مورد نظرش را به قانون مبدل کرد.
این قانون، با تایید شاه انگلیس و دستگاه سلطنت نهایی و قابل اجرا می‌شود.
به نوشته گاردین، شماری از کارشناسان وزارت کشور انگلیس می‌گویند قبلا شماری از پناهندگان که از نظر دفاع حقوقی، ضعیف تشخیص داده شده اند، شناسایی کرده اند تا به عنوان نخستین پناهجویان، به رواندا اخراج شوند. جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس تصویب این قانون را نقطه عطفی در برنامه‌های دولت به منظور توقف قایق‌های حامل پناهجویان دانست و از تصویب آن ابراز خرسندی کرد.
نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه این هفته در مجلس عوام انگلیس گفت صبر مردم این کشور درباره پناهندگان پایان یافته است و برای اخراج نخستین پناهندگان غیرقانونی، باند یک فرودگاه آماده و هواپیما‌ها معین شده اند. مخالفان این لایحه می‌گویند این لایحه، ضد قوانین بین الملل، نقض حقوق پناهندگان و حتی خلاف مقررات داخلی انگلیس است، زیرا پناهندگان به انگلیس را به خاطر این که خود را به این کشور رسانده اند، از حق پناهندگی محروم می‌کند. به نوشته تارنمای روزنامه گاردین، وکلای حقوقی از امروز آماده می‌شوند تا به وکالت از افراد پناهنده به انگلیس، مانع اخراج موکلان خود به کشور رواندا در شرق آفریقا شوند.
علاوه بر آن، منتقدان این لایحه دولت انگلیس می‌گویند کشور رواندا، برای مردم امن نیست، اما دولت انگلیس، بر تصویب و اجرای این لایحه، پافشاری می‌کند. شماری از منتقدان دولت انگلیس می‌گویند شمار پناهندگان به انگلیس، در مقایسه با کشور‌های اروپایی، اندک است و این دولت در صدد است پناهندگان غیرقانونی را مسوول همه نابسامانی کشور قلمداد کند تا سیاست‌های نادرست حزب حاکم محافظه کار، از نگاه مردم دور بماند. همچنین منتقدان این لایحه می‌گویند با اجرای این قانون، حتی افغانستانی‌هایی که با ارتش آمریکا و انگلیس همکاری می‌کردند نیز مشمول اخراج می‌شوند. سازمان ملل نیز درباره اجرای این قانون در انگلیس، هشدار داده است.
بنا بر گزارش رسانه‌های انگلیس شماری از پناهندگان ایرانی نیز که به این کشور آمده اند در فهرست افراد اخراجی به آفریقای جنوبی اند.
حزب حاکم محافظه کار، از زمان در دست گرفتن قدرت در دور جدید حکومت در سال ۲۰۱۰ میلادی، علیه مهاجران و پناهندگان، سیاست‌های شدیدی اتخاذ کرده است. دولت انگلیس مدعی است پناهجویان موجب شلوغی مدارس، درمانگاه‌ها و هزینه‌های فراوان اسکان در این کشور شده اند و تلاش می‌کند عمده مشکلات را به پناهندگان مربوط سازد. به گفته مقامات دولت انگلیس، اخراج پناهجویان غیرقانونی موجب خواهد شد از این پس، ورود غیرقانونی پناهندگان به انگلیس، کم شود، زیرا پناهندگان می‌دادند به رواندا اخراج خواهند شد.
خروج از اتحادیه اروپا که در پی همه پرسی سال ۲۰۱۶ انجام شد، دست دولت انگلیس را در بی توجهی به قوانین بین الملل، از جمله نادیده گرفتن حق پناهجویی، بازتر کرد. مخالفت فعالان حقوق بشر، شماری از نمایندگان مجلس اعیان، هواداران حقوق پناهندگان و تظاهرات مردمی در حمایت از پناهجویان در دو سال اخیر موجب شد تصویب لایحه تا امروز طول بکشد. نخستین پناهجویان غیرقانونی در انگلیس قرار بود در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ اخراج شوند که به علت مداخله فعالان حقوق بشر و آرای قضات دادگاه ها، این روند متوقف شد. در چند سال اخیر، سه نخست وزیر انگلیسی تلاش کرده اند تا با مسئول معرفی کردن پناهندگان در مشکلات فراوان اقتصادی و اجتماعی در جامعه انگلیس، آنان را از این کشور به رواندا اخراج کنند.

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید