Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامعباس ارباب خالص سفیر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مبادلات اقتصادی ایران و ترکمنستان افزایش می یابد، گفت: به همین منظور دیدار و رایزنی با مقامات و فعالان اقتصادی ترکمنستان در حاشیه نمایشگاه و کنفرانس اتحادیه صنعتگران این کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  او ادامه داد: این نمایشگاه با مشارکت ۲۰۰ شرکت در بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی و با حضور وزیر خارجه ترکمنستان برگزار شده بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: در این رایزنی‌ها، توانمندی و ظرفیت‌های اقتصادی ایران در حوزه‌های مختلف کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، درمان و دارو، گردشگری، مبل و صنایع چوبی، صنایع غذایی، مصالح ساختمانی نظیر کاشی، سرامیک، شیشه، سیمان و میلگرد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.   ارباب خالص افزود: در حوزه گردشگری نیز مذاکرات خوبی برای تبادل گردشگر فرهنگی و تور‌های خانوادگی جهت بازدید از حوزه‌های تمدنی و تاریخی دو کشور انجام شد.

او تصریح کرد: در این مذاکرات اعضای سفارت ایران در عشق آباد با تمامی غرفه‌داران نمایشگاه صنعتگران ترکمنستان گفتگو کردند که تسهیلات فراهم شده برای توسعه مبادلات اقتصادی از سوی ترکمن‌ها مورد استقبال قرار گرفت.   سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد به دنبال این رایزنی‌ها و اطلاعات اخذ شده از شرکت‌های تولیدی ترکمنستان گام‌های خوبی در افزایش ارتباطات اقتصادی با بخش خصوصی این کشور برداشته شود.   جمهوری ترکمنستان با حدود هفت میلیون نفر جمعیت در آسیای مرکزی با کشور‌های ایران، ازبکستان، افغانستان و قزاقستان مرز زمینی دارد.

منبع:ایرنا انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفیر ایران مبادلات اقتصادی اتحادیه صنعتگران گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۰۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت

سردار احمد علی گودرزی در دهمین اجلاس مرزی ایران و کویت که با حضور سرتیپ ستاد دریایی شیخ مبارک علی الصباح، فرمانده گارد ساحلی کویت و به میزبانی این کشور برگزار شد، اظهارکرد: یکی از اهداف مهم جمهوری اسلامی ایران توسعه دیپلماسی با کشور‌های همسایه است که بحمدالله روابط دو کشور دوست و مسلمان ایران و کویت بسیار حسنه است.

وی با اشاره به اینکه چنین نشست‌هایی برای ارتقاء امنیت مرزی دو کشور ضروری است، افزود: از حسن همکاری مسئولان مرزی کشور کویت در رهایی و آزادی تعدادی از صیادان به دلیل عدم آشنایی به قوانین و مقررات و وجود امواج دریا وارد آب‌های سرزمینی کشور کویت شدند، تشکر می‌کنم.

فرمانده مرزبانی با تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرز‌های دریایی مشترک گفت: اجرای گشت‌های همزمان در دریا، تبادل اطلاعات و تجربیات، مقابله با قاچاق و تردد‌های غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

گودرزی با اشاره به ۲۷۰۰ کیلومتر مرز‌های آبی جمهوری اسلامی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک دریایی با کشور کویت دارد که با اقدامات مرزبانان دو کشور در سال‌های گذشته مرز‌ها بسیار امن بوده است.

وی با اشاره به شهادت تعدادی از مرزبانان در مقابله با قاچاق مواد مخدر، تصریح کرد: تبادل اطلاعات یکی از موثرترین مولفه‌ها در برخورد و مقابله با قاچاقچیان است که با استفاده از تجهیزات فنی پیشرفته می‌توان این پدیده شوم را مهار کرد.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان نشست دیپلماسی مرزی با همتای کویتی بر برخورد قاطع مرزبانان دو کشور با قاچاقچیان، تداوم برگزاری اجلاس سالیانه، امدادرسانی به شناور‌ها و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان در مرز‌های مشترک تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی