Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: پالایش متقاضیان اینترنتی طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده و متقاضیانی که با پیامک اقدام به ثبت‌نام کردند بعد از برطرف شدن بحران با تکمیل مراحل، پالایش خواهند شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «محمود محمودزاده» اظهار داشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا در اسفندماه۹۸، ثبت نام مرحله دوم به دو روش مراجعه به سامانه اینترنتی tem.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mrud.ir  و پیامکی به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴ انجام شد، ۵۴۲ هزار و ۴۰۹ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از طریق سامانه اینترنتی و ۸۱۹ هزار و ۷۳۹ نفر از طریق پیامک ثبت نام کردند که کار پالایش یک گروه از آن‌ها آغاز شده است.

وی  ادامه داد: پالایش افرادی که از طریق سامانه ثبت‌نام کردند به این دلیل که اطلاعات آنها در سامانه بارگذاری شده در حال انجام است. افرادی که از طریق پیامک ثبت نام کردند بعد از بهبود وضعیت بهداشتی و رفع بحران کرونا، فراخوان می‌شوند تا اطلاعات لازم را بارگذاری کنند و پس از آن پالایش اطلاعات آن عده نیز انجام خواهد شد.  

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بلافاصله با عادی شدن شرایط بهداشتی جامعه، تکمیل ثبت نام متقاضیان پیامکی و پالایش آنها انجام و نتایج قطعی ثبت نام شدگان طرح اقدام ملی مسکن اعلام خواهد شد.

محمودزاده درباره واگذاری تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان که پیش‌تر و از سال‌های ۹۲ تا ۹۸ در اختیار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بود، اعلام کرد: تدوین مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان جزو وظایف ساختاری معاونت مسکن و ساختمان بوده که برای مدتی و از سال های ۹۲ تا ۹۸ از معاونت جدا بود، اما دوباره این اختیارات به معاونت مسکن و ساختمان بازگشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: علاوه بر بازنگری و به روزرسانی مباحث ۲۲ گانه در بخش مقررات ملی و کنترل ساختمان، لازم است روی موضوعات کیفی و مباحث تخصصی ساختمان کار شود. همچنین با تاکید وزیر راه و شهرسازی در حوزه های مربوط به ضوابط و مقررات شهرسازی و همچنین ضوابط ترافیکی به شکل ویژه کار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجموعه‌ای ایجاد خواهد شد که همه مباحث مرتبط با وزارت خانه راه و شهرسازی را استانداردسازی می‌کند و مقررات لازم را برای آن تدوین خواهد کرد.  

محمودزاده یادآور شد: همواره در تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان از استادان خبره خارج از سیستم وزارت راه و شهرسازی بهره گرفته می شد که ازین پس نیز  همین روال ادامه پیدا خواهد کرد. در نظر است تا دامنه موضوعات را گسترده تر کرده و از متخصصان بیشتری برای تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان بهره  گیری شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مقررات ملی و کنترل ساختمان ثبت نام کردند راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

وزیر راه و شهرسازی گفت: بنا داریم طی امسال، هر ماه یک رویدادی برای تحویل مسکن‌ در طرح نهضت ملی در سراسر کشور داشته باشیم. - اخبار اقتصادی -

مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با زمان تحویل واحدهای طرح "نهضت ملی مسکن" در سال 1403 اظهار کرد: بنا داریم در امسال، هر ماه یک رویدادی برای تحویل مسکن‌ها در سراسر کشور داشته باشیم.

وی افزود: البته سرعت تحویل مسکن‌ها در هر استان و شهر متفاوت است اما در مجموع سرعت خوبی را در ساخت و تحویل مسکن‌ها در امسال داریم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تا به امروز عدد شروع به ساخت مسکن‌ها در طرح "نهضت ملی مسکن"  از 2 میلیون و 500 هزار عدد مسکن عبور کرده است.

ضرب‌الاجل نصب دوربین در مسکن مهر و نهضت ملی مسکن

 

بذرپاش ادامه داد: البته نهضت ملی مسکن قالب‌های مختلف شهری، روستایی، بافت فرسوده، خودمالکی، حمایتی و انبوه ساز را شامل می‌شود.

وی در پایان به ساخت مسکن برای اقشار گفت: امسال ساخت مسکن برای اقشار (مانند ساخت مسکن برای هیئت‌های علمی) را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار 
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • برنامه های بخش مسکن و شهرسازی در ۱۴۰۳ تشریح شد
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود
  • بازنگری در مقررات ملی ساختمان با رویکرد مدیریت مصرف انرژی
  • شناسایی اتباع غیر مجاز در گیلان