Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@23:27:20 GMT

کاظمی: با اقتصاد دولتی نمی‌توان در تولید جهش ایجاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۰۶۹۶

کاظمی: با اقتصاد دولتی نمی‌توان در تولید جهش ایجاد کرد

نماینده مردم پلدختر در مجلس، گفت: جهش در تولید با مشارکت بخش خصوصی و میدان دادن به این بخش امکانپذیر است و با اقتصاد دولتی و خصولتی نمی‌توان در این بخش جهشی ایجاد کرد.

سیدحمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نامگذاری سال 99 به نام «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: جهش تولید نیازمند مشارکت دادن بخش خصوصی در عرصه تولید است و باید حمایت‌های لازم توسط دولت از این بخش صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اقتصاد دولتی نمی‌توان در تولید جهش ایجاد کرد چرا که در این وضعیت رقابتی و انگیزه‌ای برای تولید وجود ندارد و تنها هدف اداره کردن مجموعه است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شوند، اظهار داشت: خصوصی‌سازی باید به معنای واقعی انجام شود نه اینکه یک شرکتی از یک وزارتخانه به یک نهاد زیرمجموعه آن وزارتخانه واگذار شود به اصطلاح خصولتی‌سازی انجام شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: باید با خصوصی‌سازی واقعی سرمایه مردم را به بخش تولید آورد و از ظرفیت‌های کشور در این حوزه استفاده کرد.

وی افزود: در حوزه مالیاتی هم از تولیدکنندگان واقعی نباید مالیات‌های سنگین اخذ کرد که مالیات به مانعی بر سر راه تولید تبدیل شود بلکه باید مالیات از سرمایه‌داران اخذ شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: کشورهای پیشرفته که نه منابع گازی دارند و نه نفتی، کشور با مالیات اداره می‌شود اما سیستم دریافت مالیات به اندازه‌ای دقیق است که فقرا احساس سختی و فشار نمی‌کنند و کشور هم به درستی اداره می‌شود اما در کشور ما از کارمندان دولت و حقوق‌بگیران مالیات اخذ می‌شود اما از دلالان با آن همه گردش مالی مالیاتی اخذ نمی‌شود و این سیستم نیازمند اصلاح است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اقتصاد جهش بخش خصوصی نماینده مردم پلدختر در مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۰۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند

استاندار یزد با بیان اینکه اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باید با جدیت دنبال شود، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌های یزد در حوزه علمی و همچنین اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باعث ارتقای حوزه صنعت و تولید و دانشگاه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، نودویکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست استاندار یزد برگزار شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این نشست، با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ از نظر اقدامات اتاق بازرگانی در مقایسه با سال‌های قبل از آن سال مطلوبی بود، اظهار کرد: انتظار داریم بعد از هر نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، گره‌ای از حوزه صنعت، معدن و تجارت به واسطه تصویب و پیگیری مصوبات در سطح ملی، باز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با حضور مدیران ملی، تاکید کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌های یزد در حوزه علمی و همچنین اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باعث ارتقا حوزه صنعت و تولید و دانشگاه می‌شود.

فاطمی در ادامه عنوان کرد: در راستای بررسی مسائل حوزه صنعت از نزدیک، نشست‌های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل صنایع برگزار شود.

وی از «ارتقای سطح آموزش‌ها» به عنوان یکی از وجوه برجسته اتاق بازرگانی استان یزد در سال ۱۴۰۲ نام برد و افزود: مجموعه این اقدامات شایسته تقدیر بوده و باید تقویت شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استفاده از ظرفیت‌های هیئت‌های تجاری و سفرای دیگر کشورها به منظور بهره‌ گیری از قراردادهای بین‌المللی در دستور کار قرار گیرد.

فاطمی خاطرنشان کرد: کارآفرینان و بخش خصوصی توانمند استان با محوریت اتاق بازرگانی زمینه‌های مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد به منظور تحقق شعار سال را دنبال کنند.

کد خبر 747326

دیگر خبرها

  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • نوری قزلجه: تعطیلی روز پنجشنبه ارتباطات رسمی را به مدت ۴ روز قطع خواهد کرد / تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است + فیلم
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • کاهش تصدی‌ دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • بسترهای مشارکت و حضور فعال مردم در تولید و اقتصاد را فراهم کنیم
  • واگذاری پروژه‌های دولتی یکی از نمودهای مشارکت اقتصادی است