Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لیست مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر تغییری نکرده و ثابت مانده است.

وی تصریح کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز جمعه ۱۵ فروردین ۱۰۵ نفر شامل ۵۹ مرد و ۴۶ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه آمار فوتی‌های کرونا در استان بوشهر تا الآن به هفت نفر رسیده است اضافه کرد: متأسفانه بیمار خانم ۵۹ ساله که قبلاً نمونه آزمایش کرونایش مثبت اعلام‌شده بود روز گذشته فوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه تا امروز ۵۴ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۰۵ نفر) تاکنون ۸۷ نفر از آنان با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۱ نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

کشمیری اضافه کرد: کادر بهداشت و درمان استان بوشهر با شدت و قدرت تمام در حال فعالیت هستند و با همین روحیه تا ریشه‌کن کردن بیماری در صحنه حضور خواهند داشت.

لزوم پرهیز از تردد غیرضروری

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، اضافه کرد: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.

کشمیری بیان کرد: جان همه انسان‌ها باید برایمان مهم باشد، با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: هم استانی های گرامی لطفاً در صورت مسافرت طی دو هفته اخیر و برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، به سایت safar۹۹.bpums.ac.ir مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

کشمیری افزود: اگر از شماره ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته شد این یک تماس رایگان و از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی شما و بررسی علائم کرونا ویروس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه حتماً پاسخگوی تماس شماره ۴۰۳۰ باشید و به سوالات با دقت و کامل پاسخ دهید تا مجبور به پیگیری مجدد نشوند اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع بیمار یابی و شناسایی افراد در معرض خطر، با سر شماره ۴۰۳۰ با مردم تماس گرفته می‌شود و در صورت وجود نشانه‌های ابتلاء به بیماری، اقدامات مراقبتی و پیگیری‌های بعدی از سوی تیم‌های سلامت، انجام می‌گیرد.

کد خبر 4891120

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بوشهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام سیلاب فاصله گذاری اجتماعی طرح غربالگری گرگان شهرکرد سال جهش تولید بارش باران روز طبیعت ضدعفونی کرونا در استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوءظن افراطی چگونه زندگی را زهر می‌کند؟

   عصر ایران؛ شادی مکی/ فرآوری و تنظیم: یکی از بیماری‌های سلامت روان  که می‌تواند زندگی فرد و اطرافیان او را غیرقابل تحمل کند ابتلا به اختلال شخصیت  پارانوئید است. در واقع  مشکلات رفتاری و فکری این بیماران چنان شدید است که تبعات منفی آن بر عملکردهای اجتماعی‌اشان تاثیری چشم‌گیر می‌گذارد.

   یکی از خصوصیات بارز اختلال شخصیت داشتن افکار و رفتار عجیب و غیرطبیعی است . این بیماران دچار بی‌اعتمادی و سوءظن مفرط نسبت به دیگران هستند. در ادبیات محاوره‌ای آنها را به عنوان افرادی  شکاک و بدگمان می‌شناسیم که به صورت معمول بدگمانی‌ها و سوءظن‌های‌شان پایه و اساس واقعی ندارد. 

ویژگی‌های شخصیت پارانویا

به جز سوءظن مفرد این گروه از بیماران روان اغلب پرخاشگر، تحریک پذیرو عصبانی بوده و مسئولیت رفتارهای خود را نمی‌پذیرند،‌آنها دیگران را مسئول رفتارهای خود می‌دانند. زندگی مشترک با این افراد نیز به شدت توانفرساست. مبتلایان به  پارانوئید دائما در ترس از خیانت و مورد سوء‌استفاده قرار گرفتن در زندگی زناشویی به سر می‌برند و به همین دلیل نیز اغلب دچار حسادت‌های بیمارگونه بوده یا بدعنق و پرخاشگر هستند . این افراد همچنین به شدت متعصب هستند. 

برداشت‌های غلط از رفتار و گفتار معمولی اطرافیان باعث می‌شود که آنها به راحتی رنجیده و خشمگین شوند و این خشم را درون خود پرورش دهند.
 
افراد پارانویا معمولا از رفتار و گفتار بسیار عادی و معمولی اطرافیان برداشت شخصی و غلطی دارند که باعث می‌شود رنجیده و خشمگین شوند و تا مدت‌ها این احساس را درون خود نگه‌داشته و حتی پرورش دهند.اگرچه علائم این اختلال در برخی دیگر از اختلالات روانی نیز مشاهده می‌شود اما یک تفاوت وجود دارد به این معنا که افکار پارانوئیدی در صورت تشدید تبدیل به هذیانات و توهمات دیداری و شنیداری می‌شود. اما زمانی که این توهمات وجود ندارد روان‌درمانگر ممکن است  به وجود سایر اختلالات روانی مانند افسردگی، اختلالات هذیانی و شخصیتی شک کند.   

 افرادی که دچار سطوح خفیفی از این بیماری هستند قادر خواهند بود که یک زندگی معمولی را تجربه کنند، تشکیل خانواده داده و شغل مناسبی نیز داشته باشند.  با این وجود ممکن است این افراد به دلیل بیماری‌شان تبدیل به افرادی منزوی شوند. در موارد شدید این بیماری اما ممکن است بیمار دست به جنایت زده و حوادث خشونت‌باری را به دلیل توهم توطئه و بدگمانی‌های شدید رقم بزنند. به گفته متخصصان وجود  این اختلال در میان مردان شایع‌تر از زنان است . همچنین ریسک ابتلا به این بیماری در میان بستگان بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی و اختلالات هذیانی بیشتر است.

به گفته متخصصان حوزه روانشناسی افکار پارانوئیدی می‌تواند ناشی از اضطراب شدید باشد به بیان دیگر یکی از مهم‌ترین علل ابتلا به این بیماری اضطراب است. داشتن اضطراب در شرایط خاص مانند شکست عاطفی عادی است اما بیماران پارنویا به صورت معمول به این موضوع درک می‌کنند که دیگران آنها را چگون قضاوت می‌کنند یا درباره آنها چه می‌گویند به ویژه اگر فرد در  صورت اثبات اشتباه بودن افکارش نسبت به دیگران باز هم نسبت به بدگمانی خود اصرار داشته باشد می‌تواند نشانه مهمی از ابتلا به این اختلال باشد. توجه داشته باشید که ترس از قضاوت دیگران می‌تواند دلایل اضطرابی داشته باشد یا اضطراب طولانی مدت نشانه ابتلا به اختلال اضطراب باشد اما علائم ابتلا به اختلال پارانوئید بسیار شدیدتر است.
  
علائم اختلال پارانوئید

در واقع علائم اختلال شخصیت پارانوئید شامل این موارد است:
افکار واهی نسبت به اینکه دیگران قصد سوءاستفاده یا فریب او را دارند
شک نسبت به وفاداری، دوستی و صداقت دیگران
بدگمانی نسبت به توطئه دیگران علیه خودشان
عدم اعتماد به سایرین
ناتوانی در بخشش
کینه توزی
انتقاد ناپذیری و حساسیت بالا.
تحریک‌پذیری بالا و پرخاشگری
تصور واهی نسبت به خیانت همسر
قضاوت بد نسبت به نگاه‌ها و رفتار دیگران
عدم برقراری روابط صمیمی با سایری به دلیل ترس از سوءاستفاده
حسادت و کنترل‌گری

دلایل ابتلا به شخصیت پارنوئید 

با مبتلایان به پارانویا چگونه برخورد کنیم؟

توجه به این نکته مهم است که این گروه از بیماران دست به رفتارهایی می‌زنند که دست خودشان نیست و احتمالا توان کنترل آن را ندارند به همین دلیل مهم است که بدانید برای یا رفع رفتارهای آسیب‌رسان بیمار به خود یا سایری باید با او چگونه برخورد کنید.  در قدم اول از تنها ماندن و انزوای بیمار جلوگیری کنید زیرا تنهایی فرصت کافی برای شکل‌گیری  تفکر و تصورات اشتباه را در اختیار او گذاشته و این تصورات را تشدید می‌کند.  

از قضاوت کردن این افراد پرهیز کنید،‌قضاوت کردن آسیب‌های وارده بر او را افزایش می‌دهد. بیمار پارانوئیدی، را قضاوت نکنیم زیرا با این کار آسیب‌های بیشتری به او وارد می‌کنیم. و در نهایت حتما از کمک روان‌درمان‌گران استفاده کنید تا با راهنمایی خود بتوانیم بر آن فایق آییم زیرا  سوء ظن افراطی زندگی را بر کام مان تلخ می کند و مثل زهر است و به جای شهد زندگی شرنگ آن را در وجودمان می نشاند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: راه‌هایی برای بهبود اندوه پایان رابطۀ عاشقانه

دیگر خبرها

  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • افزایش ابتلا به بیماری اسهال و استفراغ و آبله مرغان در کودکان و نوزادان
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • تاثیر تنوع ژنتیکی بر فشار خون
  • ۵ نکته که باید درباره ذات‌الریه بدانیم
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ‌کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • سوءظن افراطی چگونه زندگی را زهر می‌کند؟