Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق پارلمان اروپا انتقاد شدیدی به ضعف اروپا در مبارزه با بحران کرونا وارد کرده و گفت: این همان اروپایی است که مخالفان ما می‌خواستند. ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم "مارتین شولتز"، رئیس سابق پارلمان اروپا در گفتگویی با هفته نامه "اشپیگل"، انتقاد شدیدی به ضعف اروپا در مبارزه با بحران کرونا وارد کرده و گفت: ما در حال حاضر یک اروپای ضعیف را تجربه می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیمات مشترک در بروکسل اتخاذ نمی شود، بلکه هر کشور اروپایی مستقلا خود تصمیم می گیرد. این همان اروپایی است که مخالفان می خواستند یعنی یک اروپای ملی.

وی در بخش دیگری از این گفتگو خواستار حمایت از ایتالیا که به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته است شد و گفت: اگر ما می خواهیم که این کشور عضو جی 7 پایدار باقی بماند باید در دراز مدت برای تامین بودجه دولتی به این کشور کمک کنیم.

کرونا و بحران سرمایه‌داریتماس های مسئولان و علمای کشور با لاریجانی در پی ابتلایش به کرونااسناد محرمانه نشان داد: اهمال کشورهای اروپایی در مقابله به موقع با کرونا عامل تشدید بحرانکرونا|افزایش آمار مبتلایان در عمان و مناطق اشغالی

شولتز خواستار عملیاتی شدن طرح اوراق قرضه مشترک در اتحادیه اروپا برای حمایت از کشورهای بحران زده شده و در عین حال با توجه به اختلاف نظرهایی که در این زمینه وجود دارد گفت: تا زمانی که ما در منطقه یورو این گونه دچار از هم گسیختگی هستیم طرح بدهی های مشترک اروپایی قابل اجرا نخواهد بود.

وی همبستگی در اتحادیه اروپا را برای مقابله با بحران ضروری دانسته و در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که اتحادیه اروپا و اعضای آن باید بالاخره هر چه سریع تر از یونان حمایت کنند تا بتواند شرایط در اردوگاه های پناهندگان و بخصوص اردوگاه موریا را سرو سامان دهد.

درخواست ایتالیا برای همبستگی بیشتر در بحران کرونا

"لوئیجی دی مایو"، وزیر امور خارجه ایتالیا هم در گفتگویی با هفته نامه "اشپیگل" همبستگی بیشتر در بحران کرونا را از اتحادیه اروپا درخواست کرده و گفت: شرایطی مشابه امروز را ما هرگز در این اتحادیه تجربه نکرده بودیم. هیچ مقایسه تاریخی از پیامدهای عظیم بهداشتی و اقتصادی این بیماری همه گیر نمی توان داشت. ما اگر تنها به عقب نگاه کنیم نمی توانیم راه حلی بیابیم.

وی افزود: در اینجا مسئله آینده مردم اروپا مطرح است. ما با یک چالش جهانی روبرو هستیم. اروپا باید خود را با آمریکا و چین بسنجد. هیچ کس نباید انتظار داشته باشد که بعد از این بحران بتواند به عنوان یک کشور واحد بهبود اوضاع اقتصادی را ایجاد کند.

درخواست رئیس جمهور اتریش از شهروندان برای صبر و استقامت در مبارزه با کرونا

"الکساندر فان در بلن"، رئیس جمهور اتریش هم در یک نطق تلویزیونی خطاب به ملت با سخنانی دلگرم کننده اتریشی ها را به استقامت و صبر و تحمل فراخواند.

وی تاکید کرد که دقیقا نمی داند این بحران چه مدت به درازا خواه کشید. اما می داند که روزی این بحران می گذرد و تا آن موقع به یک با هم بودن جدید نیاز است.

رئیس جمهور اتریش تاکید کرد: در حال حاضر همه ما با یک چالش بزرگ روبرو هستیم. بحران کرونا نیازمند محدودیت های بزرگ و توجه بالا است. با وجود همه ناامنی ها همه می توانند با ایجاد تغییر مداوم در زندگی سهمی در بهبود شرایط داشته باشند.

فان در بلن گفت: همه ما می دانیم که تنها در آغاز یک تلاش مشترک هستیم؛ از این رو باید مشترکا زمان طولانی تری را صبر و تحمل کنیم. وی همگان را به حفظ فاصله و شستشوی مداوم دست ها برای مقابله با کرونا فراخوانده و گفت: همه این ها به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است.

رئیس جمهور اتریش بخصوص از افراد با سن بالا درخواست کرد که بیشتر مراقب خود باشند و با ماندن در خانه از خود مراقبت کنند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا رئیس جمهور اتریش اتحادیه اروپا بحران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۰۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسراییل را تحریم کند.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • انتقاد شدید خبرنگار کاتالانی اسپورت از وینیسیوس جونیور: چقدر حقیر و کوچکی!
  • انتقاد شدید رونالد دی بوئر از عملکرد ژائو کانسلو: حال می‌دانم چرا پپ او را دوست ندارد!
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی
  • اعلام آمادگی صدر اعظم آلمان برای مذاکره با پوتین