Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@00:34:26 GMT

احتمال ریکال برخی فراورده های رانیتیدین در سطح کشور

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۰۸۸۳

احتمال ریکال برخی فراورده های رانیتیدین در سطح کشور

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: با طرح موضوع وجود ناخالصی در فرآوردههای رانیتیدین، سازمان غذاودارو طی ماه‌های گذشته، اقدامات لازم برای آزمایش تمامی نمونه‌‌‌های این دارو در بازار دارویی کشور را انجام داده است. ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر مهرناز خیراندیش در خصوص داروی رانیتیدین اظهار کرد: تمامی نمونه‌‌های فرآورده رانیتیدین در کشور به منظور آزمایش میزان ناخالصی فراخوان و آزمایش‌های لازم روی این داروها انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از اعلام نتیجه آزمایش‌ها، داروهایی که میزان ناخالصی نیتروزآمین موجود در آن بیشتر از حد مجاز باشد، ریکال خواهد شد.

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه آزمایش‌های لازم روی نمونه‌های ارسالی تمامی شرکت‌ها دوبار مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج آن در اسرع وقت اعلام می‌شود، گفت: براساس نتیجه آزمایش، ریکال تمامی فروآرده‌‌های رانیتیدین دارای ناخالصی به سرعت انجام می‌شود.

گفتنی است سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) از ابتدای ماه آوریل (13 فروردین) تمامی شکل‌های داروی رانیتیدین را به‌دلیل احتمال وجود آلودگی در آن از بازار جمع‌آوری کرده است.

برخی از داروهای "رانیتیدین" سرطان‌زا هستند

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان غذا و دارو ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو ویروس کرونا سازمان غذا و دارو ویروس کرونا سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولید و مشارکت فارغ التحصیلان دامپزشکی در ارائه خدمت به شهروندان، مجوز فعالیت ۹ آزمایشگاه خصوصی در شهرستان مشهد صادر شده است گفت: این آزمایشات با هدف تشخیص و بدنبال آن درمان انواع بیماری‌های واگیر دام و طیور، بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و همچنین کنترل کیفیت فرآورده‌های خام دامی تولیدی با هدف تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان صورت گرفته است.

دکتر محمد سیاح در ادامه با اشاره به اینکه ۲۷ فارغ التحصیل رشته‌های مختلف دامپزشکی بصورت مستقیم در این آزمایشگاه‌ها مشغول فعالیت هستندافزود: در این مدت در راستای حفظ ذخایر و سرمایه‌های دامی و تامین سلامت عموم جامعه، تعداد ۵ هزار و ۲۳۰ آزمایش مختلف تخصصی تشخیصی توسط کارشناسان دامپزشکی شاغل در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان، صورت گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد،گفت: بیشترین تعداد آزمایش در بخش سرولوژی طیور با یک هزار و ۹۱۵ مورد، سرولوژی دام با یک هزار و ۴۹۰ مورد، کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی با ۹۰۴ مورد بوده است.

سیاح، افزود: کار در آزمایشگاه به دلیل انجام آزمایشات بر روی نمونه‌های مشکوک به انواع بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، یک کار تخصصی دقیق و در عین حال خطر ساز است که در صورت عدم رعایت استاندارد‌های بهداشتی می‌تواند زمینه ساز سرایت بیماری به افراد شاغل باشد.

 

دیگر خبرها

  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • دستور جمع‌آوری مکمل تقویتی موی فیتو صادر شد
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • ‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد
  • انجام بیش از یک میلیون آزمایش در مراکز تامین اجتماعی خوزستان