Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@12:18:47 GMT

لاریجانی همچنان مسائل مرتبط با مجلس را پیگیری می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۰۹۱۰

 عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:ابتلای رئیس مجلس به بیماری کرونا تغییری در روند امورات مجلس ایجاد نکرده است. 

بهروز نعمتی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به ابتلای علی لاریجانی رئیس قوه مقننه به بیماری کرونا، گفت: با این وجود خللی در  وظایف رئیس مجلس ایجاد نشده و نواب رئیس نیز امور را پیگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود : در حال حاضر آقای لاریجانی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در قرنطینه است و امور را از دور پیگیری میکند. 

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: با وجود ابتلای آقای لاریجانی به بیماری کرونا تغییری در امور مجلس ایجاد نشده و جلسات هفته آینده در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود. 

نعمتی در پایان خاطرنشان کرد: طبیعتا آقای لاریجانی تا زمان بهبودی کامل امکان حضور در جلسات علنی را ندارد و جلسات به ریاست نواب برگزار خواهد شد. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاجوردی: فرهنگ اولین قربانی در تخصیص بودجه است

به گفته عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، توازن بین بخش‌های مختلف در کاهش بودجه باید برقرار باشد، در حالی که همیشه اولین قربانی در تخصیص بودجه‌ها در ارتباط با مسائل فرهنگی است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ از دید مقام معظم رهبری گفت: «از دید رهبر انقلاب، فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است؛ چون فرهنگ، به معنای هوایی است که ما تنفس می‌کنیم؛ اگر این هوا تمیز باشد آثاری دارد در بدن شما و اگر این هوا کثیف باشد، آثار دیگری دارد. فرهنگ یک کشور مثل هواست.»

او درباره دلیل کم‌توجهی دولت‌ها نسبت به بودجه فرهنگی کشور توضیح داد: «دلیل این کم‌توجهی‌ها رویکرد‌های غلطی است که نسبت به فرهنگ و نقش آن در جامعه و حتی در مباحث اقتصادی و سیاسی کم‌وبیش وجود دارد. اگر ما نسبت به فرهنگ عمومی، وجدان کاری، فرهنگ مصرف و مواردی ازاین‌دست برنامه‌ریزی داشته باشیم، مسلماً در بهبود مسائل اقتصادی هم مؤثر خواهد بود؛ چراکه بسیاری از مشکلات اقتصادی و سیاسی در کشور مرتبط با کم‌کاری در حوزه‌ فرهنگ است.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رویکرد اقتصادمحور در بین برخی از مسئولین مرتبط با برنامه‌وبودجه را علت اصلی کاهش اعتبارات فرهنگی عنوان کرد و گفت: «توازن بین بخش‌های مختلف در بودجه باید برقرار باشد؛ یعنی اگر قرار است به دلیل کسری بودجه یا به‌منظور برقراری توازن بین منابع و مصارف بودجه در برخی از بخش‌ها بودجه کاهش پیدا  کند، این کاهش باید به طور متوازن در همه‌ بخش‌های بودجه صورت گیرد، نه اینکه اولین کاهش را ما در مسائل فرهنگی شاهد باشیم و اولین قربانی در تخصیص بودجه‌ها در ارتباط با مسائل فرهنگی باشد.»

لاجوردی تأکید کرد:  «در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری همه بخش‌ها موردتوجه قرار گرفته است، اما متأسفانه گاهی اوقات شاهد این هستیم که به بخشی از این سیاست‌ها توجه شده و به بخش دیگر کم‌توجهی صورت‌گرفته است. مباحث فرهنگی یکی از آن بخش‌هایی است که در حاشیه قرار گرفته، درحالی‌که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به‌ویژه برای مباحث فرهنگی اهمیت ویژه‌ای عنوان شده است.»

او شاهد این مدعا را لایحه بودجه ۱۴۰۳ دانست و افزود: «در بودجه ۱۴۰۳ از میان ۱۵ تبصره، تبصره سیزده به حوزه فرهنگ اختصاص دارد و در سایر تبصره‌ها ما اثری از حضور فرهنگ نمی‌بینیم، در حالی که فرهنگ به معنی عام می‌تواند جهت ارتقا و بهبود فرهنگ مصرف در جامعه نقش مؤثری داشته باشد.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲گفت: «در این تبصره، تأمین مالی بخشی از حوزه فرهنگ به درصدی از اعتبارات هزینه‌ای سایر دستگاه‌ها بستگی دارد؛ درحالی‌که تجربه به ما نشان داده که این شیوه تأمین مالی یعنی بستگی‌داشتن تأمین مالی بخشی از حوزه فرهنگ به ارتباط هزینه سایر دستگاه‌های دیگر موجب مقاومت سایر دستگاه‌ها می‌شود و به‌نوعی امور فرهنگی را وابسته به شرکت‌ها و مؤسسات می‌کند.»

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • منوچهر متکی: دولت باید اقتصاد را رها کند
  • جلوگیری از تعطیلی ۶ شرکت ورشکسته درمازندران
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • لاجوردی: فرهنگ اولین قربانی در تخصیص بودجه است
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره