Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس سازمان صمت گیلان گفت: کرونا در تعطیلات عید امسال به اصناف خسارت زیادی زده است.

فرهاد دلق پوش در جمع خبرنگاران با اشاره به مساعدت کلیه صنوف به ویژه شرکت های پخش که در تامین و توزیع به موقع کالاهای مصرفی نقش آفرینی کردند، گفت: زنجیره پخش استان با بیش از ۶۰ شرکت پخش در زمینه مواد غذایی و همچنین ۴۰ شرکت پخش در زمینه دارویی و ۴۱ شرکت فعال در زمینه سایر مصنوعات فلزی، لوازم خانگی و و قطعات یدکی، بدون وقفه با به کارگیری تمام وقت پرسنل علیرغم مخاطرات حضور در سطح شهر و اماکن عمومی اقدام به تردد برای خدمت‌رسانی به مردم کردند و هیچگاه قفسه های فروشگاه های بزرگ و داروخانه های استان خالی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  شرکتهای پخش را رکن اصلی اتصال زنجیره تولید و مصرف عنوان کرد و افزود: با فعالیت بیش از ۴ هزار نفر به صورت مستقیم در بیش از ۱۴۱ شرکت پخش در گیلان، حلقه لجستیک از بخش تولید، تامین و توزیع انواع کالاهای مصرفی مورد نیاز پشتیبانی می کند که زحمات و خدمات جهادگونه ی آنها نباید در این مواقع مغفول واقع شود و از همه فعالان این عرصه که در این سنگر خدمت مشغول هستند، تشکر می کنم.

دلق پوش در بخش دیگری از سخنان خود همت و همراهی بسیار ارزشمند صاحبان صنوف، کسبه و بازاریان گیلان را در قطع زنجیره‌ای شیوع و ویروس کرونا حائز اهمیت دانست و ادامه داد: اوج فعالیت و رونق بازار و صنوف در هنگامه نوروز بود که متأسفانه شیوع این ویروس منحوس با آن همزمان شد و باعث تعطیلی بازار شد و بسیاری از صنوف و کسبه با تعطیلی واحد صنفی دچار صدمات مالی شدند ولی علیرغم همه دشواری‌ها تاکنون، از منافع مالی خود گذشتند و با همکاری کم نظیری با سیاستهای کلان کشوری و استانی همگام و همراه شدند.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به استیجاری بودن برخی مغازه های صنوف و خریدهای اعتباری از قبل انجام شده که در این وضعیت دچار رکود و مشکل شده‌اند، گفت: ما با درک شرایط همه صنوف، در حال پیگیری برای کاهش دغدغه های صنوف و اقشار آسیب پذیر از مراجع ذیربط و طرق مختلف هستیم و قطعاً سیاستگذاری های اتخاذی دولت باید به نحوی باشد که مشکلات جانبی این قشر زحمتکش مرتفع شود و تا آنجا که امکان دارد از این چالش مالی کاسته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل مدیریت بحران استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: بارندگی‌ها در تمامی شهرستان‌ها مشاهده شده که در برخی مناطق از جمله شهرستان‌ها سربیشه و درمیان بیشترین خسارت گزارش شده است.

آخوندی با بیان اینکه این رقم برآورد اولیه است و خسارات عمرانی در حوزه شهری در حال جمع آوری است، گفت: خسارات با توجه به شدت بارندگی در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساختی متفاوت بوده است.

وی خسارت وارد شده به بخش کشاورزی را ۱۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بارندگی به هزار و ۳۶۲ هکتاراراضی زراعی، هزار و ۲۱۸ هکتار باغی، ۲۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۴۶ رشته قنات، ۴۵۰ مترمکعب استخر ذخیره آب و ۱۰ کیلومتر کانال و لوله گذاری انهار خسارت دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خسارت وارده به بخش عشایری را ۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بارندگی‌ها به هزار و ۷۵۳ کیلومتر ایل راه، ۱۰ اماکن دامی و ۱۵ رأی دام عشایر خسارت وارد کرد.

وی گفت: در بخش زیرساخت توزیع شبکه برق سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت به شبکه فشار متوسط وارد شد.

آخوندی خسارت وارده به بخش راه در استان را ۵۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بارندگی به دو هزار و ۱۵۲ ابنیه شامل پل، آب نما و دیوار حفاظتی خسارت وارد کرد.

دیگر خبرها

  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • الکترونیکی شدن مجوزهای صنوف