Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق تأکید کرد، تصمیم اخراج نیروهای خارجی از جمله ایالات متحده از عراق بازگشت‌ناپذیر است؛ چرا که این تصمیم اراده ملت عراق را در پاسخ به جنایت‌های مکرر واشنگتن و دخالت‌های آشکارش در امور این کشور نشان می‌دهد. ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "کریم علیوی" عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق، در گفت‌وگو با پایگاه خبری "المعلومه"، گفت: تصمیم اخراج نیروهای خارجی از جمله آمریکایی برگشت‌ناپذیر است؛ چرا که این تصمیم بیانگر اراده عراقی‌ها برای پاسخ به جنایات واشنگتن در عراق و مداخله آشکار آن در امور داخلی و حملات مکررش به نیروهای حشد شعبی و فرماندهان آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

علیوی افزود: سامانه‌های پاتریوت آمریکا در سه پایگاه نظامی، که نظامیان آمریکایی در آنجا مستقر هستند، نصب شده‌اند و این امر، نشان‌دهنده نقض حاکمیت عراق است.

این نماینده پارلمان درخصوص واقعیت روند امور و این‌که آیا استقرار این سامانه‌ با آگاهی دولت انجام شده است یا خیر، خواستار شفاف‌سازی دولت در این زمینه شد.

کریم علیوی با اعلام این‌که باید درخصوص دلایل نصب چنین سامانه‌هایی در عراق تحقیقاتی انجام شود، گفت: "ما نمی‌خواهیم واشنگتن پایگاه‌های نظامی ما را به میدان جنگ و تحریک کشورهای دیگر تبدیل کند."

"بیل اوربان" سخنگوی تروریست‌های سنتکام، روز گذشته اعلام کرد، انتقال سامانه‌های پدافند هوایی به داخل عراق ادامه دارد ولی از اطلاع‌رسانی وضعیت استقرار آن‌ها به دلایل امنیتی خودداری خواهد شد.

آمریکا در پایگاه «عین الاسد» پاتریوت مستقر کردعراق|آمریکا در حال تقویت نیروهای رزمی خود در پایگاه عین الأسد/ جزئیات استقرار سامانه «پاتریوت»

 

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار نیروهای حشد شعبی عراق در شرق استان صلاح‌الدین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، نیروهای حشد شعبی در عراق موفق شدند یک عملیات امنیتی را در شرق استان صلاح الدین انجام دهند.

این نیروها وابسته به بخش اطلاعاتی سازمان حشد شعبی بخش شرقی استان صلاح الدین را به صورت گسترده بازرسی کردند.

نیروهای حشد شعبی اطراف رود دجله را نیز با هدف شناسایی عناصر خرابکار و ممانعت از نفوذ آن‌ها به بخش‌های دیگر تحت پوشش قرار دادند.

«صادق الحسینی» یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی نیز به تازگی اعلام کرده است که این نیروها مسوولیت حمایت از خطوط انتقال برق را در استان دیالی برعهده گرفته اند.

وی افزود: تعداد زیادی از این نیروها با هماهنگی فرماندهی عملیات استان دیالی در بخش‌های مختلف آن برای مقابله با هرگونه اقدام خرابکارانه علیه خطوط انتقال برق مستقر شده اند.

الحسینی اضافه کرد: سازمان حشد شعبی تصمیم گرفته امسال برای حمایت از این خطوط انتقال برق تعداد نیروهای خود را در بخش‌های مختلف استان دیالی افزایش دهد.

کد خبر 6057018

دیگر خبرها

  • پاکستان دومین مرحله اخراج اتباع غیرمجاز افغانستان را آغاز می‌کند
  • فؤاد ایزدی: دولت بایدن ضررهای بیشتری را به ایران وارد کرده است / آمریکایی‌ها از برجام عبور کرده‌اند
  • تروریست‌ها در عراق از اشغالگران آمریکایی دستور می‌گیرند
  • عفو بین‌الملل: آمریکا ارسال سلاح برای کشتار در غزه را متوقف کند
  • اخراج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • رسمی: سرمربی سابق بایرن مونیخ بازهم اخراج شد
  • روسیه: 3 سامانه پاتریوت ساخت آمریکا را در اوکراین منهدم کردیم
  • اکثر جریان‌های سیاسی در عراق خواهان بیرون کردن آمریکایی‌ها هستند
  • استقرار نیروهای حشد شعبی عراق در شرق استان صلاح‌الدین
  • محور مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا