Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی اسحاقی داروساز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص استفاده از دارو‌های ضد التهاب غیر استروئیدی در بیماران مبتلا به کرونا ویروس بیان کرد: شواهد کافی مبنی بر اثر منفی دارو‌های غیراستروئیدی در مرگ و میر و عوارض ناشی از کرونا وجود ندارد.

او افزود: براساس شواهد کنونی افراد بالای ۶۰ سال همچنین افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های کلیوی و بیماری‌های مزمن تنفسی هستند در بالاترین و بیشترین ریسک ابتلا به کرونا ویرورس قرار دارند و از آنجایی که مصرف چنین دارو‌هایی در این جمعیت‌ها باید با احتیاط صورت گیرد لذا به افراد و خانواده‌های آن‌ها توصیه می‌شود با مشورت پزشک متخصص از این دارو‌ها استفاده نشود و اگر قطع این دارو‌ها ممکن نبود لازم است در کمترین دوز موثر و کوتاهترین زمان ممکن مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسحاقی در ادامه درباره بحث‌هایی که در خصوص مصرف ایبوپروفن می‌شود بیان کرد: مهمترین مراجع سلامت نسبت به مصرف دارو‌های ضد التهاب غیر استروئیدی بحث‌هایی انجام داده اند، اما با این حال استفاده از این دارو می‌تواند علائم بیماری کویید ۱۹ را نهفته کند و باعث تاخیر در تشخیص بیماری شود که حتی بیمار با شرایط بحرانی خطرناک به پزشک مراجعه کند.

این داروساز تصریح کرد: استامینوفن به عنوان خط اول درمان علائم ناشی از کرونا استفاده شود و در صورت صلاحدید و نیاز بیمار به دارو‌های ضدالتهابی با تجویز دارو توسط پزشک مانعی ندارد، لذا افراد توجه داشته باشند با دریافت کافی مایعات می‌توانند از بروز این بیماری منحوس پیشگیری کنند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داروسازی کرونا ویروس دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان ، بابک عزتی ، توانسته با بومی سازی این دارو به صنعت داروسازی کشور کمک کند.

قطره خوراکی برای درمان عفونت و زخم معده ، اسپری مخصوص درمان بیماری های دهان و کرم مخصوص درمان بیماری های پوستی از جمله تولیدات این محقق همدانی است .

زنبور عسل از شیره درختان برگ سوزنی و گیاهان همیشه سبز مثل صنوبر ترکیبی بسیار مقوی به نام بره موم تولید می‌کند که به آن چسب زنبور یا propolis  نیز گفته می‌شود.

این ماده چسبناک به ویژه در سال‌های اخیر در علم پزشکی بسیار مورد توجه قرار گرفته و خواص درمانی فوق ‌العاده‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند
  • مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی
  • ایجاد اختلال در رشد، قد و وزن کودکان باید به‌موقع مورد بررسی قرار بگیرد
  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین