Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سید مالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره تعطیلی مراکز ماده ۱۶ در پایتخت اظهار داشت: زمانی که این مراکز تعطیل شد دلیل آن نگرانی از شیوع ویروس کرونا بود ولی با آزادی معتادان متجاهر دردسرها بیشتر شد و در واقع نتیجه معکوس داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجربه ما در گرمخانه‌ها نشان می‌دهد که نگهداری افراد بی‌خانمان و آسیب‌دیده در پیشگیری از کرونا بسیار حائز اهمیت است البته هر چند این مسأله به سختی انجام می‌گیرد ولی امکانپذیر است.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: تفاوت مراکز ماده ۱۶ با گرمخانه‌های پایتخت در این بوده که در گرمخانه‌ها به صورت کامل قرنطینه انجام نمی‌گیرد و حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد مددجویان ثابت هستند و تردد روزانه و خروج از گرمخانه را داریم ولی با این وجود کنترل کرونا و مقابله با ‌آن به خوبی صورت گرفته است.

حسینی تصریح کرد: از ستاد کرونای تهران درخواست فوری داریم که هر چه سریع‌تر به این مسأله ورود یابد چرا که وضعیت پیش آمده حاصل از تعطیلی مراکز ماده ۱۶ نگران‌کننده است.  

وی با بیان اینکه معتادان نگهداری شده در مراکز ماده ۱۶ متجاهر و یا به اصطلاح ته خطی هستند، گفت: این افراد رفتارهای حرفه‌ای در زمینه فروش مواد داشته و برخی از آنها اقدامات خطرناکی انجام داده‌اند و از آنجایی که امکان قرنطینه کامل آنها در این مراکز وجود دارد پس باید تصمیم جدیدی در این راستا اتخاذ شود.  

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: میزان پذیرش در گرمخانه‌های پایتخت در ۱۵ روز نخست فروردین ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال پیش بیش از ۴۹ درصد افزایش یافته است و حتی از روزهای سرد زمستان که همیشه با افزایش مددجو مواجه بوده‌ایم آمار قابل مقایسه نیست.

حسینی اظهار داشت: در گرمخانه‌های پایتخت ۴۰ مورد مشکوک ابتلا به کرونا داشتیم که این افراد از طریق اورژانس به مراکز مربوطه انتقال یافتند و خوشبختانه تا امروز هیچ کدام از این موارد مشکوک ابتلای به کرونا نبوده است و هیچ مورد مثبتی نداشته‌ایم.

وی اعلام کرد: این افراد پس از اینکه مبتلا نبودنشان به کرونا تأیید شد مجدد به گرمخانه‌های پایتخت بازگشتند ولی باید توجه داشت که این افراد با معتادان متجاهر متفاوت هستند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری توانایی پذیرش معتادان متجاهر آزاد شده از مراکز ماده ۱۶ را دارد یا خیر، گفت: بسیاری از این افراد هیچ تمایلی به حضور در گرمخانه یا مراکز نگهداری ندارند و حتی به دنبال درخواست نیروهای گشتی ما برای حضور در گرمخانه واکنش‌های تندی انجام می‌دهند.  

حسینی بیان داشت: با این وجود در صورتی که دولت تأمین اعتبار کند می‌توانیم مرکز بهاران را که ظرفیت ۲ هزار نفره دارد به چرخه نگهداری از این افراد تبدیل کنیم.

وی گفت: گاهی از طریق تماس با ۱۳۷ به ما اعلام می‌شود که معتاد یا فرد کارتن‌خوابی در خیابان حضور دارد و از ما درخواست انتقال این افراد را به گرمخانه دارند ولی باید توجه کرد که برخی از این  افراد هیچ تمایلی برای حضور در گرمخانه‌ها ندارند بنابراین از آنجایی که ما ضابط قضایی نیستیم به اجبار هم نمی‌توانیم آنها را انتقال دهیم.  

کد خبر 497353 برچسب‌ها گرمخانه كرونا در ايران اعتیاد - معتاد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گرمخانه كرونا در ايران اعتیاد معتاد خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گرمخانه های پایتخت سرپرست سازمان رفاه مراکز ماده ۱۶ گرمخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تصرفات افراد سودجو به انفال در ایام نوروز

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: با افزایش نظارت‌ها در ایام تعطیلات نوروز، مانع دست درازی سودجویان به انفال عمومی خواهیم شد.

علی مبارکی ۲۷ اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در خصوص اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی رتبه اول را در استان در سال ۱۴۰۲ کسب کرده‌ایم.

وی افزود: امسال باهدف آموزش بهره‌برداران ۳۳۸ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۲۱ هزار و ۵۵۲ کیلومتر از اراضی به‌طور مؤثر پیمایش شده که منجر به صدور ۶۰۰ مورد اخطاریه و ۱۵۶ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ و تعداد ۲۳ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور بیان کرد: امسال ۸ مورد نقشه تجمعی پلاک‌های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ‌بر ۷۴۵۷ هکتار تهیه شده و ۶۶۳ نفر بهره‌بردار با سطحی برابر ۱۲۵۷ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک برای سنددار کردن اراضی معرفی شده‌اند.

مبارکی گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۶۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۵۰ مورد از پرونده‌های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده‌ایم.

وی در ادامه با تأکید برافزایش سطح فعالیت‌ و نظارت واحدهای گشت تلفیقی حفاظت از اراضی انفال در ایام نوروز اظهار کرد: با افزایش نظارت‌ها در ایام تعطیلات نوروز، مانع دست درازی سودجویان به انفال عمومی خواهیم شد.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: در اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی رتبه اول را در استان در سال ۱۴۰۲ کسب کرده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احداث گرمخانه درنقده نیازمند تخصیص زمین
  • جلوگیری از تصرفات افراد سودجو به انفال در ایام نوروز
  • لزوم ارائه گزارش شهرداری از ساماندهی معتادان متجاهر در پایتخت
  • ساماندهی معتادان متجاهر از اولویت شهرداری تهران خارج شده است
  • درخواست آتش‌بس فوری و دایمی در مراسم اهدای جایزه رسانه GLAAD
  • فوری | موافقت فیفا با درخواست باشگاه استقلال | خیال آبی ها راحت شد
  • درخواست آتش‌بس فوری و دایمی در مراسم اهدای جایزه رسانه
  • افتتاح مراکز جدید فرآهنگ در سال آینده/ افزایش پدیده سالمندان تنها و سالمند آزاری
  • افتتاح مراکز جدید فرآهنگ برای سالمندان در سال آینده
  • (ویدیو) جزئیات کلاهبرداری از مردم با کپی کردن کارت‌های بانکی