Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@08:55:18 GMT

سفری مجازی به «امامزاده ازناو (ع)» در استان همدان

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۱۱۳۰

‍‍‍‍‍‍

دریافت 8 MB

به گزارش خبرنگار مهر، در ۴۰ کیلومتری شهر فامنین و بر بلندای تپه‌ای در جنوب شرق روستای ازناو، امامزاده عین و غین (امامزاده ازناو) به چشم می‌خورد.

امامزاده عین با پلانی مربع و با ابعاد ۱۰ در ۱۰ متر از آجر ساخته شده و درب ورودی امامزاده در سمت شمال بنا قرار دارد که با تزئینات آجرکاری زیبا در نمای بیرونی، بنا را با طرح‌های چلیپایی و گلبرگ آراسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمای داخلی بنای امامزاده عین که به دوران سلجوقی تعلق دارد فاقد هر گونه تزئیناتی است و ارتفاع این امامزاده به ۱۳ متر می‌رسد.

در فاصله ۲۰ متری شمال غربی امامزاده عین بنایی دیگر دیده می‌شود که با نام امامزاده غین می‌شناسند و فاقد هر گونه کتیبه‌ای در بناست؛ امامزاده غین را به صورت چهار ضلعی و با مصالحی چون سنگ لاشه و ملات گِل با گنبدی کم‌خیز ساخته‌اند.

این بقعه را با توجه به سنگ قبر یافت شده در کنار بنا که بر روی آن نام امامزاده غین حک شده است به عزالشرف از سادات حسنی نسبت می‌دهند.

امامزاده عین و غین (امامزاده ازناو) به دلیل شباهت به گنبد علویان همدان با نام بنای دوقلو نیز شناخته می‌شود.

کد خبر 4891207

منبع: مهر

کلیدواژه: امامزاده گردشگری امامزاده ها ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام سیلاب طرح غربالگری فاصله گذاری اجتماعی گرگان شهرکرد سال جهش تولید بارش باران روز طبیعت ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آرامش بهاری در ۱۰۰ مسجد آذربایجان شرقی

حجت الاسلام حسینی با اشاره به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان گفت: طرح ضیافت الهی از ۲۲ اسفندماه آغاز شده و تا ۲۲ فروردین سال آینده همزمان با عید سعید فطر در مساجد و بقاع متبرکه استان آذربایجان شرقی ادامه می‌یابد و در قالب این طرح برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآن خوانی برای روزه داران تدارک دیده شده است.

وی اظهار کرد: در این طرح ۱۵ مبلغ دینی برای اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان در مساجد و امامزاده‌های  استان از قم اعزام شده اند و در طول این ماه به شبهات دینی و پرسش‌های روزه داران پاسخ می‌دهند و دوره‌های مختلفی مانند مشاور خانواده، تفسیر و جزء خوانی قرآن برگزار می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح افطاری ساده در ۲ سال اخیر در جوار بقاع متبرکه و مساجد استان گفت: این طرح هر روز در ۱۰ بقعه و ۴۰ مسجد سطح استان در قالب توزیع نذورات ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام حسینی با عنوان اینکه طرح آرامش بهاری به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز در طول ۱۰ سال اخیر در امامزاده‌های استان اجرا می‌شود ادامه داد: برای اجرای این طرح ۴۰ امامزاده و بقعه در سطح استان آماده شده است و مراسم تحویل سال در این اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در این طرح ویژه برنامه‌های نوروزی مانند ایستگاه‌های نقاشی و مسابقات تفریحی مختلف با اهدای جوایز به کودکان و نوجوانان با رعایت آداب ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه این اداره کل عضو ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی استان است گفت: امکان اسکان روزانه یک هزار مسافر نوروزی در جوار امامزاده‌ها و ۴۰ مسجد استان فراهم شده است.

حجت الاسلام حسینی افزود: غبار روبی و نظافت بقاع متبرکه و امامزاده‌های انجام شده و امکانات لازم در این اماکن برای پذیرایی از مسافران نوروزی تا ۱۳ فروردین سال آینده فراهم شده است.

 هم اکنون چهار هزار موقوفه و ۲۰ هزار رقبه زیرمجموعه موقوفه‌ها در استان وجود دارد و تمام این موقوفه‌ها و رقبه‌ها شناسه ملی اختصاصی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مسیر امامزاده «محمد بن حسن» الیگودرز مسدود شد
  • اجرای طرح آرامش بهاری در ۱۰۰ مسجد آذربایجان شرقی
  • روایتی از آخرین نفس‌های یک بازارچه قدیمی
  • (تصاویر) خرید شب عید در محله امامزاده حسن
  • ۴۵ امامزاده یزد مجری طرح آرامش بهاری
  • راهنمای سفری متفاوت به مشهد در نوروز
  • نارضایتی کازرونی‌ها از عدم لایروبی چشمه سار امامزاده سید حسین (ع) + فیلم و تصاویر
  • ۱۰ جزیره‌ی یونان برای سفری شگفت‌انگیز
  • در سپاه ۱۰۰ هزار نفر فاقد مسکن هستند
  • سفری ۳۶ ساعته برای کربلایی شدن