Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:01:18 GMT

مصرف الکل ۲۴ نفر را در آذربایجان‌شرقی به کام مرگ برد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۱۱۳۵

مصرف الکل ۲۴ نفر را در آذربایجان‌شرقی به کام مرگ برد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی مجموع مسمومیت‌های ناشی از مصرف الکل در استان را ۲۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: متأسفانه این تعداد بروز مسمومیت، دلایل فرهنگی در جامعه دارد که به دلیل ناآگاهی‌های بهداشتی و درمانی افراد را دچار مشکلات جسمانی کرده و هزینه‌های سنگینی به بخش مهمی از امکانات درمانی کشور و استان وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تاکنون از مجموع ۲۰۰ مسموم ناشی از مصرف الکل در آذربایجان شرقی، تعداد ۷۸ نفر به علت شرایط وخیم خود از دستگاه‌های تنفسی و درمانی ویژه بیماران کرونایی استفاده کرده اند که این رقم در شرایط حاد کنونی ضربه‌ای به سیستم درمانی به شمار می‌رود.

پورمحمدی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی و دستگاه قضائی استان برای شناسایی افراد دخیل در تهیه و تولید مواد الکلی، گفت: این افراد توسط نهادهای مزبور شناسایی و با افراد متخلف به شدت برخورد شده است.

وی یکی از دلایل اصلی عدم تداوم صدمات و تلفات ناشی از مصرف الکل در آذربایجان شرقی را اقدامات و برخوردهای پلیس و دادگستری استان دانست و افزود: بر همین اساس طی روزهای اخیر افزایش آماری در این زمینه نداشته ایم.

استاندار آذربایجان شرقی میانگین مرگ و میر ناشی از مصرف الکل در کشور طی روزهای اخیر را ۱۰ درصد اعلام کرد که این رقم در استان پایین‌تر از متوسط کشوری است.

کد خبر 4891225

منبع: مهر

کلیدواژه: مشروبات الکلی استانداری آذربایجان شرقی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام سیلاب طرح غربالگری فاصله گذاری اجتماعی گرگان شهرکرد سال جهش تولید بارش باران روز طبیعت ضدعفونی ناشی از مصرف الکل آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟

آفتاب‌‌نیوز :

فرشاد رشیدی با اشاره به مضرات بسیار نوشابه، گفت: نوشابه طیف وسیعی از مایعات را در برمی‌گیرد، اما آنچه در این بحث مقصود ما بوده و قرار است در خصوص مضرات آن صحبت کنیم نوشابه‌های گازدار شناخته شده در جامعه است.

وی افزود: طبق تحقیقات متعدد، مصرف طولانی مدت نوشابه‌های گازدار با مضرات و آسیب‌های بسیاری برای بدن همراه است و در همین راستا توصیه می‌شود مصرف این نوشیدنی از برنامه غذایی افراد کنار گذاشته شود.

رشیدی در تشریح مضرات نوشابه، مهمترین آن را وجود مقادیر زیاد قند در نوشابه‌های گازدار عنوان و تصریح کرد: نوشابه‌های گازدار مقدار زیادی قند دارند، اما به دلیل وجود گاز درون آنها، افراد کمتر طعم شیرینی آن را احساس می‌کنند و همین قند به راحتی بدن را دچار آسیب می‌کند.

وی افزود: قند زیاد موجود در نوشابه خطر ابتلا به چاقی و متعاقب آن ابتلا به دیابت و فشار خون بالا را به همراه دارد، همچنین این قند موجب افزایش پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

این کارشناس تغذیه گفت: همچنین قند موجود در نوشابه به تدریج ذائقه افراد را به سمت استفاده از خوراکی‌های شیرین سوق می‌دهد که باز هم زمینه ساز ابتلای افراد به چاقی و سایر بیماری‌های مرتبط با آن می‌شود. علاوه بر این‌ها قند موجود در نوشابه موجب ایجاد نفخ در سیستم گوارشی می‌شود.

این کارشناس تغذیه ماده خطرناک دیگر در نوشابه را اسید فسفریک دانست و افزود: این اسید فسفریک موجب کاهش جذب کلسیم در بدن شده و در طولانی مدت زمینه ساز ابتلا به بیماری‌های مفاصل و بویژه پوکی استخوان می‌شود، همچنین اسید فسفریک روند پوسیدگی دندان‌ها را تسریع می‌کند.

رشیدی به گاز موجود در نوشابه هم اشاره و تصریح کرد: گاز کربنیک موجود در نوشابه هم در طولانی مدت زمینه ساز ابتلا به سرطان است و موجب ضعف در عملکرد دستگاه گوارش می‌شود.

این کارشناس تغذیه به مواد نگهدارنده موجود در نوشابه‌ها هم اشاره و تصریح کرد: این مواد هم در طولانی مدت در ابتلای افراد به سرطان نقش دارند.

رشیدی گفت: متاسفانه بسیاری مردم خیلی از مواقع برای رفع عطش اقدام به نوشیدن نوشابه می‌کنند، در حالی که برخلاف تصور عموم مصرف نوشابه به دلیل قند بالای آن موجب تشدید کم آبی بدن شده و عطش فرد را افزایش می‌دهد.

این کارشناس تغذیه اشاره‌ای هم به نوشابه‌های انرژی‌زا کرد و افزود: متاسفانه مصرف این نوع نوشابه‌ها به دلیل عنوان جذاب آن در میان جوانان و نوجوانان افزایش پیدا کرده، درحالی که مصرف این نوع نوشابه‌ها به دلیل کافئین بالای موجود در آن روی سیستم عصبی اثرگذار است و موجب بی‌قراری و بی‌خوابی افراد می‌شود.

وی افزود: همچنین مصرف این نوع نوشابه‌ها در برخی افراد بویژه کودکان موجب ایجاد حساسیت می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • رژیم‌های سم‌زدایی از بدن؛ دروغ یا واقعیت؟
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی ستارخان اهر
  • واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه
  • دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟