Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با حضور اعضای ستاد بحران و فرمانداران به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد با قدردانی از همراهی مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اقدامات بخش بهداشت و درمان اظهار داشت: این استان به نسبت جمعیت کمترین مبتلایان به کرونا را در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این شرایط در حالیست که تاکنون ۵۹ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان و بیش‌از ۶ هزار نفر از اتباع کشور پاکستان از طریق مرزهای سیستان و بلوچستان خارج شدند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این استان نسبت بهبود یافتگان بیماران قطعی مبتلا به کرونا نیز وضعیت مطلوبی داشته که البته آمار ۸ درصدی فوتی‌ها جای تأمل و هشدار دارد.

وی با بیان اینکه نمودار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان رو به بالاست، گفت: اقدامات کنترلی در مبادی ورودی و خروجی استان همچنان باید ادامه یابد بنابراین ادامه این روند و فاصله گذاری اجتماعی در روزهای آینده ضرورت دارد.

موهبتی اظهار داشت: آماده باش ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا حداقل تا پایان فروردین به همین سبک و سیاق ادامه خواهد داشت.

وی افزود: صاحبان کارگاه‌های تولیدی، تجار، اصناف، بازاریان و نیروهای نظامی و انتظامی‌که به سفر رفته‌اند با توجه به‌پروتکل‌های موجود ترتیبی اتخاذ کنند تا به مدت دو هفته قرنطینه خانگی باشند و وارد اجتماع نشوند لذا فرمانداران باید این افراد را بر اساس پهنه بندی انجام شده شناسایی کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر برگزاری نماز جماعت در برخی مساجدگفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع کرونا با عدم رعایت موارد بهداشتی برخورد قانونی می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا افغانستان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی روابط عمومی سیستان و بلوچستان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه انسداد ۱۰۱ راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان براثر بارندگی‌ اخیر

مجید محبی با عنوان اینکه بیشترین بارندگی با ۲۷۰ میلی متر در زرآباد سیستان و بلوچستان گزارش شده است گفت: هم اکنون سه هزار نیروی امدادی، خدماتی و انتظامی در قالب ۷۰۶ تیم عملیاتی به همراه ۷۴۵ دستگاه ماشین آلات در حال کمک رسانی در مناطق درگیر سیلاب استان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۲۸ مسیر بازگشایی شده است.

مدیر کل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیر‌های ارتباطی جنوب استان به منظور ارائه خدمات امدادی برقرار شود.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان هم با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی، از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری محلی در این استان خبر داد.

محسن حیدری تاکید کرد: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی در سیستان و بلوچستان تشدید می‌شود.

وی عنوان کرد: از بعدازظهر امروز تا شب پنجشنبه، برای شهرستان‌های زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، لاشار، دلگان، ایرانشهر، سرباز، سراوان، گلشن، مهرستان، سیب و سوران، بمپور، راسک، قصرقند، ارتفاعات جنوب غرب به ویژه شهرستان‌های فنوج، نیکشهر و ارتفاعات شمالی سواحل در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند.

وی اظهار کرد: کشاورزان در این مدت از محصولات کشاورزی محافظت و دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند. همچنین احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و دریایی انجام و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ادامه انسداد ۱۰۱ راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان براثر بارندگی‌ اخیر
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • ۷۰۰ میلیون مترکعب آب وارد سیستان و بلوچستان شد
  • حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان
  • اعلام جرم علیه مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۵۰ طرح از سیستان و بلوچستان به عنوان ایده برتر ملی انتخاب شد
  • ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به مناطق سیلزده بلوچستان انجام شد
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است