Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@23:31:43 GMT

ساخت مستند «گلشهر» با موضوع کرونا در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۱۳۲۹

مستند «گلشهر» با موضوع کرونا در مشهد ساخته شد.

به گزارش ایسنا، در خلاصه موضوع این فیلم مستند آمده است: با شیوع ویروس کرونا در ایران، گروهی از مهاجرین افغانستانی در منطقه گلشهر مشهد اقدام به فعالیت‌های سلامت محور از قبیل تولید ماسک، غربالگری مردم و غیره می‌کنند.

این مستند روایتی است از مبارزه‌ی رزمنده فاطمیون «سیداسدالله سعادتی» با ویروس کرونا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

عوامل تولید مستند «گلشهر» عبارتند از:تهیه‌کنندگان: هاشم مسعودی، مجتبی احسانی،تصویربردار و کارگردان: حسین نژادموسی،تدوین: مجتبی احسانی،دستیار تدوین: مسعود بلوچ زاده، مدیر تولید: عمار سیستانی، مجری طرح: شمسه فیلم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه با همه علیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا و به چه هدفی انیمیشن «موتورها» ساخته شد؟

کارگردان انیمیشن «موتورها» اعتقاد دارد که این انیمیشن سریالی با هدف آموزش رفتارهای اجتماعی ساخته شد اما با چالش‌هایی مواجه بوده که در نوع خودش قابل تأمل‌اند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سریال انیمیشن 50 قسمتی «موتورها»، به کارگردانی حسن اسدی، نویسندگی علی تهرانی و تهیه‌کنندگی محمدعلی در ایام نوروز و رمضان 1403 هر روز صبح ساعت 10:30 در شبکه پویا پخش می‌شود.

حسن اسدی کارگردان مجموعه انیمیشن «موتورها» درباره ایده ساخت این سریال پویانمایی به خبرنگار تسنیم گفت: با توجه به آزاد بودن ذهن کودک و نونهال و عدم درگیری ذهنی با مسائل دنیای واقعی و بزرگسال، تصمیم بر این شد تا ایده‌ای متناسب با درگیری‌های ذهن کودک ساخت و پرداخت شود و این ایده دنیایی که شخصیت‌هایش موتور باشند از پس سؤالاتی همچون چه میشد اگر...بوجود آمد. از سوی دیگر بازی موتورسواری کودکان و تقلید صدای انواع موتور ذهن را به دنیای تخیّل کودک می‌برد.

موانع ساخت انیمیشن از زبان خالق «چل پله زیرزمین»

وی تأکید کرد: هدف ساخت انیمیشن «موتورها» در وهله اول جذب مخاطب کودک و نونهال و در مرحله بعد آموزش رفتارهای اجتماعی به کودک سنین 7 تا 9 سال است.

کارگردان مجموعه انیمیشن «موتورها» با اشاره به اینکه این اثر اولین سریالی است که در همکاری با مرکز انیمیشن سوره به منصه ظهور رسیده اما سابقه ساخت سریال با سازمان های دیگر از جمله اوج و سیمای استان‌ها را داشته است، مطرح کرد: تولید انیمیشن «موتورها» به دلایل مختلف از جمله اینکه می‌خواستیم دنیای جدیدی در داستان و همچنین تکنیک دوبعدی معرفی کنیم، چالش‌های جدید را پیش رو داشت.

اسدی افزود: اینکه با شخصیت‌هایی روبرو بودیم که انسان نبودند و اندام انسانی نداشتند و باید جای‌گذاری اندام‌ها به لحاظ طراحی شخصیت، طراحی وسایل محیط و فضا و انیمیت خلاقیت جدیدی را می‌طلبید. این موارد ما را با چالش‌های زیاد اما شیرین مواجه کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که برای ساخت انیمیشن ویژه کودکان و نوجوانان چه مواردی را باید مدنظر قرار داد، بیان کرد: وقتی با مخاطب کودک و نوجوان روبرو هستیم، باید دغدغه‌های همان سنین را بازگو کنیم تا در حین همذات‌پنداری با آن‌ها بتوانیم محتوای درست را آموزش دهیم. مثلا نوجوانی که در زمان الان دغدغه بازی کامپیوتری یا فضای مجازی دارد باید با توجه به این مساله برایش انیمیشن ساخته شود.

این انیمیشن‌ساز ادامه داد: داستانی که متناسب با اولویت‌های زمانی و مکانی مخاطب باشد، می‌تواند مخاطب را جذب کند. همچنین موارد بصری از جمله نوع و سبک طراحی شخصیت، رنگ، نوع متحرک‌سازی و حتی نوع کارگردانی همگی می‌تواند به تاثیرگذاری اثر بر مخاطب مهم باشند.

اسدی در پاسخ به این سوال که آیا همه متن نوشته شده توسط علی تهرانی به مرحله اجرا رسید یا نه، مطرح کرد: در تمامی مراحل تولید انیمیشن «موتورها» تعامل بسیار خوبی با نویسنده اثر لحاظ شد، بطوریکه چیزی حدود 90 درصد متون فیلمنامه را به تصویر تبدیل کردیم. البته در مواردی به دلیل تنظیم زمان هر قسمت یا تشدید درام داستان، دخل و تصرف صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه به لحاظ فرم انیمیشن «موتورها» اولین انیمیشن دوبعدی موتوری و به لحاظ محتوا بیشتر بحث خانواده، دوست و اجتماع در آن مطرح است، اظهار کرد: جذابیت و خلاقیت در طراحی فضا و شخصیت، نوع مناسبات شخصیت‌ها با فضا و وسایل صحنه، استفاده از معماری ایرانی و ترکیب با وسایل موتوری و... دنیای جدیدی را به وجود آورد که برای مخاطب کودک جذاب است و او را همراه می‌کند.

کارگردان «موتورها» درباره چالش‌های ساخت انیمیشن در شهرهای دیگر جز پایتخت اظهار کرد: مساله اول در تولید انیمیشن شهرستان، اعتماد دست‌اندرکاران پایتخت و نوع نگاه متفاوت به شهرستانهاست. نیروی متخصص، سابقه تولید و کیفیت و کمیت همگی بستگی به میزان تولید در شهرستان‌ها دارد که اگر چرخ تولید را به حرکت دراورد، چرخ همگی این مسایل به حرکت درمی‌آید. اکثر نیروهای متخصصی که راهی پایتخت می‌شوند به دلیل عدم وجود پروژه در شهرستان و وجود بازار کار بیشتر در مرکز تصمیم به مهاجرت می‌گیرند.

اسدی در پایان خاطرنشان کرد: بنده از خانواده‌هایی که دغدغه آموزش مناسب به کودکان و نوجوانان را دارند، دعوت می‌کنم تا به تماشای مجموعه انیمیشن «موتورها» بنشینند هر چند که دیدن یک قسمت از این مجموعه مخاطب را تا انتها همراه می‌سازد چراکه داستان‌های این اثر تحت نظارت یکی از افراد باتجربه در حوزه داستان کودک بوده است.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • چرا و به چه هدفی انیمیشن «موتورها» ساخته شد؟
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • کیا سید؛ از طراحی تا ساخت در کارخانه اسلواکی (فیلم)
  • ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان
  • از «بیجه» چه می‌دانید؟/ چالش‌های تولید یک مستند انتقادی
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟