Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@14:52:48 GMT

اقدامات کمپین نفس برای عبور از بحران کرونا در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۱۳۳۰

اقدامات کمپین نفس برای عبور از بحران کرونا در خوزستان

ایسنا/خوزستان پویش فعالان اقتصادی بخش خصوصی برای عبور از بحران کرونا (نفس)، از زمان ورود این ویروس به کشور فعالیت خود را آغاز کرد و این پویش، در حال انجام اقدامات موثری در زمینه تامین اقلام مورد نیاز بخش درمانی استان است.

عدنان موسی پور، یکی از اعضای کمپین نفس در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پس از شکل‌گیری این کمپین و تشکیل کارگروه‌های اجرایی آن، نیازهای ضروری بخش درمانی در شهرهای مختلف استخراج شد و بر اساس نیاز، اقلام مورد نیاز شامل تجهیزات پزشکی و درمانی تهیه و اقداماتی نیز در زمینه ضدعفونی کردن معابر پرتردد شهری انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان خوزستان، نیازهایی شامل تجهیزات پزشکی، اقلام بهداشتی، تجهیزات ضدعفونی بیمارستانی، ماسک، لباس مخصوص و موارد مشابه، وجود دارد که به تدریج و با مشارکت فعالان اقتصادی، در حال تامین است.

موسی پور تصریح کرد: تاکنون اقلامی از جمله ماسک n۹۵، دستگاه تب سنج، اکسیمتر، دستگاه ضدعفونی کننده و تصفیه هوا، لباس ایزوله و موارد دیگر به بیمارستان های رازی، میلاد و ابوذر در اهواز اهدا شده است و به زودی نیز تجهیزات دیگری در بیمارستان‌ها توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: ضدعفونی اماکنی مانند پایانه های مرزی نیز از دیگر فعالیت های کمپین نفس در خوزستان بوده است. همچنین با توجه به اینکه تامین سلامت کادر درمانی بسیار اهمیت دارد، کمپین نفس در حال تامین اقلام ضروری مانند ماسک N۹۵ برای کادر درمانی استان است و به‌زودی این اقلام نیز در اهواز و دیگر شهرستان‌ها توزیع خواهد شد.

وی تاکید کرد: این کمپین به هیچ گروه یا نهادی وابسته نیست و صرفا افراد توانمند اقتصادی و فعالان بخش خصوصی با هدف عمل به مسئولیت اجتماعی خود، این کمپین را تشکیل داده اند، بنابراین از همه فعالان بخش خصوصی برای مشارکت در کمپین نفس و کمک به تامین تجهیزات مورد نیاز بخش درمانی استان خوزستان دعوت می کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کمپین نفس کروناویروس فعالان اقتصادی بخش خصوصي کمپین نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، خط تولید پروتزهای مفصل زانو و لگن در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان واقع در پارک فناوری پردیس، عصر روز گذشته ۲۸ فروردین رسما افتتاح شد تا بخشی از نیاز کشور به این محصول وارداتی و ارزبر تأمین شود.

دکتر سید محمد کاظم‌زاده، قائم‌مقام مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در خصوص حوزه‌های فعالیت این شرکت، گفت: فعالیت‌ این شرکت در زمینه تولید انواع ایمپلنت‌های ارتوپدی از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و به صورت تخصصی در حوزه ساخت انواع ایمپلنت‌های حوزه تروما (شکستگی‌های ناشی از سوانح) مشغول فعالیت هستیم. سایت نخست تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی این شرکت در شهرک صنعتی مینودشت در استان گلستان واقع شده است و درحال حاضر ۱۲۰ نفر در این مجموعه مشغول فعالیت هستند. نخستین شرکت ایرانی هستیم که در این حوزه، موفق به اخذ استاندارد اتحادیه اروپا (CE) شده‌ایم. در حال حاضر بیش از ۱۵۰ مرکز درمانی داخل کشور از ایمپلنت‌های ترومای تولیدی این شرکت استفاده می‌کنند. تا به امروز بیش از ۴۵۰ هزار عمل جراحی با استفاده از محصولات تولیدی شرکت پویندگان پزشکی پردیس در سراسر کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: حدود ۱۷ سال قبل و زمانی که فعالیت شرکت در استان گلستان آغاز شد، واردات محصولات ارتوپدی در حوزه تروما سالانه بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار بود و عملا ۱۰۰ درصد وابسته به محصولات خارجی بودیم. اما خوشبختانه در طی حدود ۲ دهه فعالیت شرکت دانش‌بنیان ما و همچنین سایر تولیدکنندگان داخلی، امروز میزان واردات در حوزه تولید ایمپلنت‌های تروما تقریبا به زیر یک درصد رسیده و رقم ارز تخصیص‌داده شده برای واردات این بخش کمتر از ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

کاظم‌زاده افزود: از سال ۱۳۹۸ با توجه به نیازهای روزافزون کشور در حوزه پروتزهای تعویض مفصل زانو و لگن، با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و همچنین، صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به راه‌اندازی سایت جدید تولیدی به منظور توسعه محصولات حوزه پروتز مفصل زانو و لگن در پارک فناوری پردیس کردیم و امروز با تلاش حدود ۴ ساله همه پرسنل مجموعه، شاهد بهره‌برداری از خط تولید جدید پروتز مفصل زانو و لگن هستیم که در آینده نزدیک، بخش اعظم نیازهای کشور به پروتزهای این حوزه را مرتفع خواهد کرد.

قائم‌مقام مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: خوشبختانه از لحاظ سطح کیفیت محصولات تولیدی و سطح فناوری به کار رفته، شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی توانسته‌اند نیاز کشور را مرتفع کنند و برخی از شرکت‌ها که در رأس آن شرکت ما قرار دارد، موفق شده‌اند محصولات تولیدی ترومای تولیدی خود را به کشورهای مختلف جهان صادر کنند. شرکت‌های ایرانی فعال در این حوزه، بازار بسیار خوبی در کشورهای منطقه دارند. درحال حاضر محصولات تولیدی شرکت دانش‌بنیان ما در ۱۵ کشور جهان ثبت (رجیستر) شده است و در حدود ۷ کشور از محصولات تولیدی این شرکت استفاده می‌کنند.

کاظم‌زاده با اشاره به پیچیدگی‌های تولید پروتزهای مفصل زانو و لگن، گفت: تنها کشورهای محدود چندملیتی که در رأس آنها شرکت‌های آمریکایی قرار دارند، بیشتر بازار این حوزه را در اختیار دارند و بالغ بر ۹۵ درصد بازار کشورمان نیز در اختیار این چند شرکت بزرگ است. با توجه به پیچیدگی‌های ساخت و انحصاری که در این حوزه توسط شرکت‌های آمریکایی ایجاد شده بود، عملا قدرت رقابت از همه شرکت‌ها سلب شده بود. شرکت ما با هدف رفع نیاز کشور در این حوزه و بومی‌سازی تولید این محصولات در داخل کشور، پژوهش‌های فراوانی را در این بخش آغاز کرد.

وی افزود: این شرکت دو شاخه پژوهشی شامل پژوهشکده مواد و زیست مواد و شتابدهنده ارتوپدی کشور دارد. فعالیت‌های پژوهشی شرکت از سال ۱۳۹۵ در پژوهشکده مواد و زیست مواد (با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) آغاز شده است. همچنین موفق به دریافت موافقت اصولی شتابدهنده ارتوپدی کشور از معاونت علمی ریاست‌جمهوری شدیم. گروه‌های پژوهشی مجموعه با مشاوره اساتید دانشگاهی، طرح‌های پژوهشی در زمینه بومی‌سازی پروتزهای مفصل زانو و لگن را در دست اجرا دارند. با همکاری یک شرکت بین‌المللی توانستیم در این حوزه، گام‌های مهمی برداریم و محصولاتی در این حوزه به بازار عرضه کرده‌ایم و قصد داریم در آینده، محصولات تولیدی‌مان در این بخش را نیز به بازار کشورهای منطقه صادر کنیم.

وی تأکید کرد: تولیدات ما از نظر طراحی و فناوری ساخت، محصولات کاملا به‌روزی محسوب می‌شوند. پیش از این، دو شرکت داخلی دیگر نیز اقدام به تولید پروتزهای مفصل زانو و لگن کرده بودند، اما با توجه به اینکه طراحی این پروتزها قدیمی بود و استفاده از آنها برای جراحان اندکی دشوار بود، بخش کمی در حدود ۳ درصد از بازار کشور را در اختیار داشتند. با هدف‎‌گذاری انجام شده و موافقت اصولی که برای تولید این محصولات از وزارت بهداشت دریافت کرده‌ایم، امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ حداقل ۱۵ درصد پروتزهای مفصل زانو و لگن کشور را تأمین کنیم و قصد داریم تا پایان سال ۱۴۰۴ نیز تقریبا به سهم ۳۵-۳۰ درصدی بازار داخلی را به خود اختصاص دهیم. سالیانه بیش از ۱۴۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به حوزه واردات انواع پروتزهای مفصل زانو و لگن اختصاص پیدا می‌کند و امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح، شاهد بیش از ۵۰ درصد صرفه‌جویی ارزی در حوزه واردات پروتزهای مفصل زانو و لگن باشیم. در عین حال بخش اعظمی از نیازهای مراکز درمانی دولتی را که با کمبود پروتز مواجه شده‌اند، نیز مرتفع کنیم.

کد خبر 6080542 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تحویل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم
  • آماده‌باش ۴۹۰ تیم مدیریت بحران در یزد / کدام مسیرها در یزد مسدود است؟
  • اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی
  • کمبود برخی اقلام شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان
  • عبور دستاوردها و تجهیزات نیروی زمینی ارتش
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های سیستان و بلوچستان تا عبور سامانه بارشی
  • راه‌اندازی ۲ بخش بیمارستانی به ظرفیت ۲۱ تخت در صورت وجود بحران
  • عبور ۶ هزار کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی