Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تعداد کل دهیاران زن در دوره اول ۱۵۰، در دوره دوم ۴۰۰ و در دوره سوم شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۸۸۸ و در دوره چهارم یک هزارو ۳۲۳ و در پایان دوره چهارم ۲ هزار و ۱۶۷ نفر بوده است. تاریخ انتشار: 15:03 - 15 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۱۳۰۳ گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ ۱۵ بُرش از کتاب «کارنمای ۴ دهه تلاش در حوزه زنان و خانواده» که به همت «سیده فاطمه محبی» و «شهربانو پاپی نژاد» گردآوری و تنظیم شده است؛ هم‌زمان با آغاز بهاری دیگر در عمر با برکت انقلاب اسلامی، بازخوانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گوشه‌ای از اقدامات وزارت کشور پس از پیروزی انقلاب و در حوزه زنان   تعداد کل دهیاران زن در دوره اول ۱۵۰، در دوره دوم ۴۰۰ و در دوره سوم شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۸۸۸ و در دوره چهارم یک هزارو  ۳۲۳ و در پایان دوره چهارم ۲ هزار و ۱۶۷ نفر بوده است.
تعداد ۳ نفر فرماندار زن، تعدد ۵ نفر معاون فرماندار زن و تعداد ۲۴ نفر بخشدار زن در سال ۱۳۹۴ بوده است.   تعداد زنان منتخب شورای اسلامی شهر در سراسر کشور در دوره اول ۱۳۷۵، در دوره دوم ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و در دوره سوم ۱ هزار و ۴۹۱ و در دوره چهارم ۶ هزار و ۹۶ نفر بوده است.   بیشتر بخوانید:  اعلام آمادگى وزارت کشور براى همکارى با وزارت بهداشت در جهت مقابله با ویروس کرونا
مواردی از مشارکت‌های گسترده زنان و خانواده‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی را می‌توان چنین برشمرد: حضور صد‌ها هزار نفری زنان و خانواده‌ها در سفر عارفانه راهیان نور   تشییع باشکوه شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم حضرت زینب (س) با استقبال صد‌ها هزار نفری بانوان.
پرداخت بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان فطریه در سال ۹۷، نشانه استقبال خانواده‌ها بر اساس باور‌های دینی مردم در جهت کمک به رفع فقر در جامعه است.   راهپیمایی میلیونی روزه داران قدس در سراسر کشور با حضور خانواده‌ها؛ حضور میلیونی خانواده‌ها و زنان در راهپیمایی ۲۲ بهمن در بیش از هزار شهرستان، شهر و بخش و وروستای کشور؛ مدیریت روستا‌ها پس از انقلاب، از خان محور به شورا محور تبدیل شده است.   تاسیس شورا‌ها و دهیاری‌ها در کشور و تبدیل نظام ارباب رعیتی روستا‌ها به نظام مردم سالاری دینی طی سال‌های بعد از انقلاب از افتخارات جمهوری اسلامی می‌باشد. بسیاری از اعضای این شورا‌ها و دهیاری‌ها بانوان هستند.
امروزه مساجد به ویژه در شهرستان‌ها و روستا‌ها پناهگاه و مکان مناسب برای رسیدگی به اختلافات و منازعات خانوادگی مردم می‌باشند وائمه جماعات و مومنین معتمد در امر داوری و حل اختلافات خانوادگی نقش مهمی دارند که این در زمان رژیم گذشته بسیار اندک بود.
تعداد سازمان‌های مردم نهاد ویژه زنان پیش ازانقلاب اندک بوده که امروز افزایش بسیار زیادی داشته است.
سازمان‌های تشریفاتی زنان که در انحصار خاندان پهلوی و وابستگان آن‌ها بود به نهاد‌های فراگیر در داخل و در سطح بین الملل و با نقش آفرینی زنان فرهیخته و دانشمند توسعه یافت.
تشکیل مجمع بانوان خیر مدرسه ساز و بهره مندی از پتانسیل آن‌ها در ساخت و ساز و تجهیز مدارس.   انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت کشور استانداران و فرمانداران انقلاب اسلامی خانواده ها دوره چهارم شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به‌ صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین دکتر فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

کد خبر 6087387

دیگر خبرها

  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است