Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-24@03:38:22 GMT

حمایت عراق و کویت از برگزاری نشست فوق‌العاده اوپک‌پلاس

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۱۵۷۰

حمایت عراق و کویت از برگزاری نشست فوق‌العاده اوپک‌پلاس

عراق و کویت به عنوان دو کشور عضو اوپک از برگزاری نشست فوق‌العاده اوپک‌پلاس با هدف کمک به ثبات قیمت و بازارهای جهانی نفت‌خام حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خالد الفالح، وزیر نفت کویت روز جمعه (۱۵ فروردین‌ماه) اعلام کرد که کویت از درخواست و دعوت عربستان برای برگزاری نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک موسوم به اوپک‌پلاس برای کاهش عرضه و جلوگیری از روند کاهشی قیمت جهانی این کالای راهبردی حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، سخنگوی وزارت نفت عراق روز پنجشنبه (۱۴ فروردین‌ماه) اعلام کرد که این کشور از برگزاری نشست فوق‌العاده اوپک پلاس با هدف جلوگیری از افت بیشتر قیمت‌های جهانی نفت خام حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای آورده است: عراق نسبت به حصول توافقی مثبت و سازنده اطمینان دارد و نشست آینده اوپک می‌تواند به احیای ثبات در بازارهای جهانی نفت خام کمک کند.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از وزارت انرژی جمهوری آذربایجان روز جمعه (۱۵ فروردین‌ماه) اعلام کرد که کشورهای عضو و غیرعضو اوپک موسوم به اوپک‌پلاس در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست فوق‌العاده اوپک‌پلاس در تاریخ ششم مارس ۲۰۲۰ (۱۸ فروردین‌ماه ۹۹) از طریق ویدیو کنفرانس هستند.

براساس اعلام این وزارتخانه، همه کشورهای حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation)  موسوم به اوپک‌پلاس انتظار دارند به‌منظور کمک به ثبات قیمت و بازارهای جهانی نفت‌خام در این نشست فوق‌العاده به‌صورت وبینار حضور یابند.

در همین حال، خبرگزاری پلاتس به نقل از برخی مقام‌های اوپک و غیراوپک در گزارشی از برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست فوق‌العاده اوپک‌پلاس از طریق وبینار در روز دوشنبه (۱۸ فروردین‌ماه) خبر داد.

خبرگزاری پلاتس به نقل از این مقام‌ها اعلام کرد که دبیرخانه اوپک و عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی‌ها برای برگزاری این نشست فوق‌العاده هستند.

هنوز زمان برگزاری این نشست نهایی نشده است و مشخص نیست که آیا کشورهای خارج از توافقنامه همکاری  (Declaration of Cooperation) متشکل از ۲۳ کشور عضو و غیرعضو اوپک به این نشست دعوت شده‌اند.

با این حال الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه هنوز حضور خود در چنین نشستی را تایید نکرده است.

خبرگزای دولتی عربستان سعودی (اس‌پی‌ای) روز پنجشنبه (۱۴ فروردین‌ماه) اعلام کرد: عربستان سعودی خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک موسوم به «اوپک ‌پلاس» با هدف رسیدن به توافقی عادلانه برای کمک به ثبات قیمت و بازارهای جهانی نفت‌خام شده است.

در خواست عربستان برای برگزاری نشست فوق‌العاده اوپک پلاس پس از تویئت روز پنجشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه «هم‌اکنون با محمد بن سلمان، ولیعهد پادشاه عربستان سعودی که با ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه صحبت کرده است، مکالمه تلفنی داشتم، اکنون امیدوارم و انتظار می‌رود که ریاض و مسکو تولید نفت را حدود ۱۰ میلیون بشکه کاهش ‌دهند و حتی ممکن است این رقم بیشتر باشد و به ۱۵ میلیون بشکه در روز برسد» اعلام شد.

منبع: شانا

کلیدواژه: اوپک پلاس اوپک نشست فوق العاده وبینار تولید نفت قیمت نفت کویت عراق برگزاری نشست فوق العاده اوپک پلاس برای برگزاری نشست فوق العاده بازارهای جهانی نفت خام عضو و غیرعضو اوپک عربستان سعودی فروردین ماه عضو اوپک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ دبیر علمی این همایش بین المللی امروز در حاشیه پانزدهمین پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین که با حضور طلاب ایرانی و خارجی و سخنرانی شیخ حسن البغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان برگزار شد گفت: این پیش نشست‌ها تا کنون در ۳۰ کشور جهان با همراهی جامعه المصطفی و علوم ارتباطات برگزار شده است.

آقای سید محمد طاهری با بیان اینکه این همایش با پوشش ۱۰ رشته علمی در شاخه‌های مختلف علوم انسانی با ۳۳ محور برگزار می‌شود افزود: محققان و پژوهشگران تا ۲۱ اردیبهشت فرصت دارند مقالات خود را به ۶ زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، ترکی استانبولی و اردو به دبیرخانه همایش آدرس Palestine.hamayesh.miu.ac.ir ارسال نمایند.

وی افزود: مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی جامعه المصطفی العالمیه برای برگزاری این همایش، مجوز استنادی و پایش علوم و فناوری جهان اسلام را دریافت نمود.

همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین ۱۰ خردادماه در قم برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است
  • حمایت«کانکت پلاس» از ۱۷۰۰ محقق پسادکتری در سال گذشته
  • مذاکرات السودانی در آمریکا درباره خرید بالگرد و سامانه پهپادی
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین
  • کانکت پلاس پلی برای بازگشت نخبگان و تأسیس شرکت دانش بنیان
  • پیام‌ تبریک دبیرکل اوپک به رئیس‌جمهوری برای عید فطر