Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از هفتم فرودین ماه سال جاری و همزمان با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بازرسان بهداشت محیط با مشارکت دستگاه‌های مرتبط، بیش از یک هزار ۴۰۰ بازرسی از مراکز تجمعی سیستان و بلوچستان انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد، افزود: در این طرح مشاغل مختلف و واحدهای صنفی، اداری و خدماتی بر اساس میزان نیاز مردم به ۳ گروه تقسیم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: یک گروه از این مشاغل همانند نانوایی‌ها، میوه فروشی‌ها، قصابی‌ها، لبنیاتی‌ها و سایر واحدهای عرضه کننده مواد غذایی حتماً باید فعالیت شأن همانند قبل استمرار داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت کامل موازین بهداشتی در مراکز عرضه مواد غذایی گفت: علاوه بر دستورالعمل‌های معمول و همیشگی که باید از سوی اصناف و عرضه کنندگان مواد غذایی در همه زمان‌ها رعایت شود، در زمان همه گیری لازم است تا جدیّت بیشتری در رعایت دستورالعمل‌های قبلی و اتخاذ تدابیر شدید تر برای قطع چرخه انتقال انجام شود.

طباطبایی تصریح کرد: مهمترین نقطه قوت نظام بهداشت هر کشور انجام رفتارهای پیشگیرانه توسط متصدیان تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی و هوشمندی مردم در انتخاب اقلام سالم است و در این میان نظارت‌های بهداشتی توسط واحدهای نظارتی نیز تنها مکمل اقدامات فوق است.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا یک هزار ۴۰۰ بازرسی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توسط بازرسان بهداشت محیط با مشارکت دستگاه‌های مرتبط از مراکز تجمعی انجام شده است، بیان کرد: طی بازرسی‌های انجام شده از مرکز تجمعی برای بیش از ۲۲۱ واحد صنفی اخطاریه صادر شده است و ۳۸ مورد نیز به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمب شدند.

کد خبر 4891260

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سید مهدی طباطبایی نظارت و بازرسی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام طرح غربالگری سیلاب فاصله گذاری اجتماعی گرگان سال جهش تولید شهرکرد بارش باران روز طبیعت ضدعفونی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    کارشناس مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت بوکان گفت: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیطی توسط بازرسین بهداشت محیط، بیش از یک تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته شامل نوشیدنی های گازدار، نبات فاقد مشخصات بهداشتی، آبلیموهای دست ساز کپک زده و روغن های سوخته و غیر قابل مصرف در سطح عرضه شناسایی و غیر قابل مصرف تشخیص داده شد که نسبت به جمع آوری و معدوم کردن این اقلام  برابر مقررات اقدام شد.

 

مسگری  اظهار داشت: از عموم شهروندان   درخواست می شود از خرید مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی جدا خودداری نموده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر ( تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه بهداشت ۱۹۰ و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط و کار مرکز بهداشت بوکان اعلام تا به موقع مداخلات لازم صورت پذیرد.

 

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • ‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور