Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@13:23:38 GMT

خانه‌نشینیِ خیابانی

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۱۶۹۲

خانه‌نشینیِ خیابانی

این روزها که ویروس کرونا شهر را دوره کرده است، همه در خانه نمی‌مانند، نمی‌توانند که بمانند، خانه برای افرادی بی سقف و در و پنجره است؛ زیر پل، در ایستگاه اتوبوس، داخل کوچه. ویروس کرونا زندگی را برای بخشی از جامعه تغییر نداده است و در، هنوز روی همان پاشنه می‌چرخد؛ بدون هیچ محافظ ‌و سرپناه برای در امان ماندن از بیماری‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود فعال بودن گرمخانه‌ها، آن‌ها امکان استفاده از آن را نداشته‌اند. هرچند از اواخر اسفند «طرح پیشگیری از ابتلا به کرونا بین کارتن‌خواب‌های معتاد» از سوی بهزیستی کلید خورد، اما هنوز هم می‌توان بی‌خانمان‌هایی را در گوشه و کنار پایتخت دید که حتی به امکانات اولیه و آموزش و اطلاعات کافی برای جلوگیری از بیماری دسترسی ندارند.

این حضورِ نامبارک، گاه به ازدحامی ترسناک می‌انجامد و محله‌ای را ناامن و احتمال شیوع بیشتر ویروس را بیشتر می‌کند؛ موضوعی که انتقاد شهرداری تهران را هم برانگیخته است. این تصاویر که در فاصله یازدهم تا سیزدهم فروردین تهیه شده، قاب‌هایی تأمل‌برانگیز از تهران است. وقتی از هشتگ «در خانه بمانیم» استفاده می‌کنیم، گوشه‌چشمی بیندازیم به افرادی که «خانه» برایشان واژه غریبی است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر آخرالزمانی از خان یونس پس از عقب‌نشینی اسرائیل از خان یونس

دریافت 25 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، همزمان با عقب نشینی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از «خان یونس»، دومین استان بزرگ نوار غزه، این به دلیل حجم تخریب و ویرانی های گسترده عملا به شهر ارواح تبدیل شده است.

چهار ماه پس از آغاز عملیات زمینی ارتش اشغالگر در نوار غزه، شهر خان یونس به طور کامل از صفحه جغرافیای فلسطین پاک شده است.

«سامی العبادله»؛ از اهالی خان یونس پس از بازگشت به شهر و مشاهده وضعیت خانه اش به خبرنگار تسنیم در نوار غزه می گوید: شما هیچ خانه سالمی در این شهر پیدا نمی کنید. حجم ویرانی آنقدر هولناک است که حتی ساکنان شهر که از اینجا آواره شده بودند و مجبور به بازگشت شدند، از شدت ویرانی شوکه شدند.

«سعید الفراء»؛ یکی دیگر از اهالی خان یونس نیز به خبرنگار تسنیم در باریکه غزه اظهار می دارد: با این تصور به شهر برگشتیم که وسایلمان را در خانه، مغازه و اتاق هایمان پیدا کنیم؛ دیدیم شهر به طور کامل به تلی از آوار تبدیل شده است. در نتیجه قصد داریم به پناهگاه قبلی مان در رفح بازگردیم.

خان یونس پس از تخریب سیستماتیک توسط نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به ویرانه ای از سنگ و آوار تبدیل شده است که دیگر امکان زندگی مجدد در آن تا مدتها میسر نخواهد بود.

کد خبر 845278 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • کافه‌نشینی، از ازل تا ابد
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • هنر موجب توسعه و ماندگاری فرهنگ می‌شود
  • تصاویر آخرالزمانی از خان یونس پس از عقب‌نشینی اسرائیل
  • تصاویر آخرالزمانی از خان یونس پس از عقب‌نشینی اسرائیل از خان یونس
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)