Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@08:39:47 GMT

کشف بیش از ۲۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سال گذشته

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۱۷۹۴

کشف بیش از ۲۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا دلیری اظهار داشت: این مقدار مواد مخدر کشف شده نسبت به سال ۱۳۹۷ که ۲ هزار و ۳۲۰ کیلوگرم بوده است بیش از ۱۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: بیشترین مواد کشف شده در سال ۹۸ مربوط به تریاک با حدود ۲ هزار و ۱۹۰ کیلوگرم، گراس با ۱۲۶ کیلوگرم و متامفتامین با ۱۱۷ کیلوگرم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ دلیری همچنین از کشف ۶۴ هزار و ۹۹۳ حبه قرص روان گردان خبر داد و گفت: ۳۹ هزار و ۸۳۶ عدد از این قرص‌ها مربوط به متادون، ۱۳ هزار و ۸۰ عدد مربوط به ترامادول و ۱۲ هزار و ۷۷ عدد نیز مربوط به سایر قرص‌ها بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در ادامه یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته این پلیس در سال گذشته را کشف بیش از ۳۲۴ هزار لیتر شربت غیرمجاز متادون عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دستگیری ۶ هزار و ۹۰۲ نفر شامل قاچاقچی، حمل کننده، نگهدارنده، معتاد، خردوه فروش، توزیع کننده، تولید کننده، رابط، اسکورت و مشارکت کننده اشاره و اظهار کرد: ۶ هزار و ۸۱۰ نفر از این افراد مرد و ۹۳ نفر هم زن بوده‌اند.

سرهنگ دلیری یادآور شد: از مجموع افراد دستگیر شده ۲۲۷ نفر آنها قاچاقچی شامل ۲۱۱ مرد و ۱۶ زن و سه هزار و ۵۰۸ نفر نیز خرده فروش شامل سه هزار و ۴۶۰ نفر مرد و ۴۸ نفر زن بوده است.

این مقام انتظامی تعداد افراد معتاد دستگیر شده را نیز ۲ هزار و ۸۴۸ نفر عنوان کرد و افزود: ۲ هزار و ۸۳۴ نفر آنها مرد و ۱۴ نفر زن بوده‌اند.

وی همچنین به توقیف ۳۰۳ دستگاه خودرو و ۴۶ دستگاه موتورسیکلت متعلق به قاچاقچیان و عوامل مرتبط با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ۱۸ قبضه سلاح نیز از آنها کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در پایان گفت: طی سال گذشته و با تلاش همکاران موفق به انهدام ۳۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان شدیم.

کد خبر 4891269

منبع: مهر

کلیدواژه: سرهنگ دلیری مواد مخدر کرمانشاه ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام طرح غربالگری سیلاب فاصله گذاری اجتماعی گرگان سال جهش تولید شهرکرد بارش باران روز طبیعت ضدعفونی مواد مخدر ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف یک تن و ۲۱۲ کیلوگرم مواد مخدر در استان در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مواد مخدر در شهرستان‌های سراوان، زابل، زاهدان و خاش پس از اشراف اطلاعاتی، از فعالیت قاچاقاقچیان مواد افیونی مطلع و  پس از شناسایی قاچاقچیان موضوع را در دستور کار  خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: سوداگران مرگ در عملیات پلیس سراوان در مواجهه با ماموران تاب مقابله با تکاوران پلیس را نداشتند و با رها کردن مواد با توجه به پستی و بلندی های منطقه متواری و 500 کیلو گرم تریاک و 100 کیلو حشیش از محل کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس در یکی از خیابان های زابل دستور ایست را به راننده یک دستگاه خودرو پژو حامل مواد مخدر صادر کردند ولی راننده بدون توجه به ایست پلیس به مسیر خود ادامه و با رها کردن خودرو از محل متواری که در بازرسی از خودرو 250 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سردار جلیلیان تصریح کرد: قاچاقچیان مواد افیونی در یکی از محلات خاش در مواجهه با ماموران تاب مقابله با ماموران پلیس را نداشتند و با رها کردن مواد با توجه به پستی و بلندی‌های منطقه متواری و 297 کیلو و 500 گرم تریاک از محل کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: ماموران پلیس در یکی از روستاهای زاهدان دستور ایست را به یک دستگاه خودرو سواری پژو و حامل مواد مخدر صادر و خودرو متوقف که در این عملیات نیز از بازرسی خودرو سواری 55 کیلو گرم تریاک کشف و یک سوداگر مرگ دستگیر گردید.

وی افزود: در این چهار عملیات پلیس در مجموع یک تن و 112 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و 100 کیلوگرم از نوع حشیش کشف و ضبط و یک سوداگر مرگ دستگیر، دو دستگاه خودرو توقیف و و دستگیری قاچاقچیان متواری در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سیستان و بلوچستان
  • کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در نوروز
  • کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در مرز‌های کشور در نوروز
  • کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز
  • کشف ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز
  • کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز امسال
  • دستگیری دو نفر عوامل توزیع مواد مخدر در شهرستان اشنویه
  • دستگیری عوامل توزیع مواد مخدر در شهرستان اشنویه
  • کشف ۱۷۱ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف ۱۷۱ کیلو تریاک در کرمانشاه