Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا از پیشی گرفتن اسپانیا از ایتالیا در آمار مبتلایان به کرونا و گسترش کنترل‌های مرزی در آلمان برای مقابله با شیوع کرونا حکایت دارد. ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم کرونا همچنان در اتحادیه اروپا گسترش یافته و نگرانی ها و چالش های بیشتری ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خروج مرکل از قرنطینه

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا نشان می دهد که "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان روز جمعه بعد از یک دوران قرنطینه دو هفته ای به دفتر خود بازگشت. این خبر را "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت المان اعلام کرده است. به گفته وی مسلما مرکل در محل کار خود هم همچنان قواعد فاصله گذاری را مورد توجه قرار داده و گفتگو با سران کشورها را به صورت تلفنی و یا با ویدئو کنفرانس برگزار خواهد کرد. مرکل چندی پیش به دلیل ارتباط با یک پزشک مبتلا به کرونا به قرنطینه رفت و تست های کرونایی که انجام داد همه منفی اعلام شد.

"آندریاس گایسل"، سناتور داخلی برلین هم انتظار دارد که محدودیت ها برای مقابله با شیوع کرونا تا پایان سال جاری میلادی ادامه یابد. به گفته وی البته کاهش این محدودیت ها در ماه آوریل و یا ماه می قابل انتظار است.

هشدار انستیتو رابرت کخ آلمان درباره کمبود تخت های ویژه در دوران بحران کرونا

"لوتار ویلر"، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم در این باره هشدار داد که این باور شکل گیرد که از طریق ماسک های ساده می توان امنیت در برابر کرونا ایجاد کرد.

وی گفت: این بدترین دیدگاهی است که می تواند شکل گیرد. به گفته وی مردم باید فاصله خود را حفظ کنند، از قوانین مربوط به سرفه و عطسه پیروی کنند و بهداشت دست ها را رعایت کنند. در غیر این صورت تنها استفاده از ماسک بیش از آنکه مفید باشد آسیب زا خواهد بود.

وی همچنین درباره اقدام دولت آلمان برای افزایش ظرفیت تخت های مراقبت ویژه ابراز رضایت کرده و در عین حال تاکید کرد که مطمئن نیست این میزان تخت کافی است. وی گفت: من شخصا بر این عقیده ام که هنوز کافی نیست.

"اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی هم از احتمال تمدید بستن مرزها برای مقابله با شیوع کرونا از طرف کشورها بعد از تعطیلات عید پاک خبر داد.

آغاز عملیات بحران ارتش آلمان با 15 هزار نیرو

همچنین اخبار کرونایی از اروپا نشان می دهد که برای غلبه بر بحران کرونا ارتش آلمان از امروز 15 هزار نیروی خود را برای حمایت از ایالات و بخش های مختلف آلمان به کار می گیرد. وزیر دفاع آلمان مدتهاست که ارتش آلمان را برای یک عملیات بحران طولانی آماده می کند.

با این همه ارتش آلمان هم از کمبود تجهیزات حفاظتی و بخصوص ماسک در دوران بحران کرونا رنج می برد.

هشدار سازمان ملل درباره وقوع بحران گرسنگی پیامد بحران کرونا

برنامه غذایی جهانی سازمان ملل (WFP) هم درباره وقوع یک بحران گرسنگی بزرگ پیامد بحران کرونا هشدار داده است. "بتینا لوشر"، سخنگوی این نهاد در برلین در سخنانی درباره وقوع یک بحران گرسنگی بزرگ پیامد بحران کرونا ابراز نگرانی کرده است.

برلین محدودیت های ضد کرونایی را تمدید می کند

سنای برلین هم محدودیت ها برای مقابله با بحران کرونا را تا 19 آوریل ( 31 فروردین ماه) تمدید می کند.

نخست وزیر هلند هم در سه زبان از آلمانی ها و بلژیکی ها درخواست کرده است که در تعطیلات عید پاک به سفر نروند.

اسپانیا در میزان مبتلایان کرونا از ایتالیا پیشی گرفت

شیوع کرونا در اروپا همچنان ادامه دارد و اسپانیا در این زمینه از ایتالیا پیشی گرفته و جایگاه اول را در لیست کشورهای بحران زده کرونایی در اتحادیه اروپا به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمارهای رسمی تا به حال در اسپانیا 117710 نفر به کرونا مبتلا شده و 10935 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا نیز تا به حال 115242 نفر به این بیماری مبتلا شده و 13915 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم کرونا به سرعت در حال شیوع است و تا به حال 85063 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 1111 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 59105 نفر به کرونا مبتلا شده و 5387 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آلمان کنترل های مرزی را گسترش می دهد

"هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان هم می خواهد برای مقابله با شیوع کرونا کنترل های مرزی را گسترش داده و یک تعهد قرنطینه را برای مسافران هوایی ایجاد کند. کابینه دولت آلمان قرار است روز دوشنبه در این باره بحث کند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا برای مقابله با شیوع کرونا کنترل های مرزی اتحادیه اروپا بحران کرونا مبتلا شده محدودیت ها ارتش آلمان تا به حال آلمان هم نفر هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی آدیداس از پیراهن‌های جدید مدعیان یورو (عکس)‏

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه چند ماه تا شروع یورو 2024 باقی مانده امروز دو ‏کمپانی نایک و آدیداس، پیراهن‌های جدید تیمهای ملی اروپایی که از جمله مدعیان ‏اصلی قهرمانی در این تورنمنت هستند را رونمایی کردند. ‏

رونمایی‌ها با نایک شروع شد که پیراهن‌های جدید فرانسه، انگلیس، هلند و پرتغال را ‏رونمایی کرد. ‏

به فاصله کمی بعد از نایک شرکت آدیداس هم به معرفی پیراهن‌های جدید چند مدعی ‏دیگر پرداخت. آدیداس آلمانی پیراهن‌های خاصی برای تیم ملی آلمان، میزبان یورو، ‏ایتالیا، بلژیک و اسپانیا معرفی کرده است. ‏

پیراهن اول بلژیک به رنگ عنابی طراحی شده و حس و حالی لوکس دارد. با اینحال ‏رنگهای اصلی این پیراهن همچنان به رنگهای پرچم این کشور اشاره دارد. ‏

پیراهن دوم بلژیک هم با یقه دکمه‌دار و به رنگ آبی آسمانی طراحی شده و از طرح‌های ‏خاص یورو خواهد بود. ‏

وقتی اسم آدیداس مطرح می‌شود در دنیای فوتبال همه به یاد تیم ملی آلمان می‌افتد. ‏کشوری که امسال میزبان یورو است و امید زیادی به قهرمانی دارد. پیراهن اول آلمان به ‏رنگ سفید و سرشانه‌هایی با سه‌خط سنتی آدیداس و البته رنگهای پرچم این کشور ‏طراحی شده و بیننده را به یاد پیراهن کلاسیک آلمان در جام جهانی 90 می‌اندازد. ‏

پیراهن دوم مانشافت به رنگ صورتی طراحی شده و قسمت پایین پیراهن مایه‌ سرمه‌ای ‏دارد. ‏

پیراهن اول ایتالیا همانطور که انتظار می‌رود به رنگ لاجوردی طراحی شده است. درست ‏مثل طرح پیراهن آلمان، سرشانه ایتالیا هم با سه‌خط آدیداس و رنگهای پرچم این کشور ‏تزئین شده است. ‏

پیراهن دوم ایتالیا به رنگ سفید یکدست طراحی شده است. روی یک سرشانه رنگ سبز ‏و روی سرشانه دیگر رنگ قرمز را شاهد هستیم و دو رنگ سبز و قرمز در پایین پیراهن ‏هم به صورت نوارهایی مثلثی دیده می‌شود. ‏

پیراهن اسپانیا به رنگ سرخ‌رنگ پرچم این کشور طراحی شده و در طرحی شبیه به ‏پیراهن دوم ایتالیا رنگ زرد را روی سرشانه‌ها و قسمت پایین این پیراهن می‌بینیم. ‏

پیراهن دوم اسپانیا به رنگ زرد کم‌رنگ یکی از پیراهن‌های خاص یورو خواهد بود. ‏سرشانه‌های آبی آسمانی و نوارهای باریک قرمزرنگ در قسمت پایین این پیراهن آن را ‏متمایز خواهد کرد. ‏

دیگر خبرها

  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۹ اسفند؛ ۱۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • رونمایی آدیداس از پیراهن‌های جدید مدعیان یورو (عکس)‏
  • «تل‌ماسه ۲» نیم میلیارد دلاری شد؛ پیشی گرفتن از فیلم نخست
  • بهترین مقاصد اروپایی برای تعطیلات
  • «تل‌ماسه ۲» نیم میلیارد دلاری شد/ پیشی گرفتن از قسمت نخست
  • «تل‌ماسه ۲» نیم میلیارد دلاری شد/ پیشی گرفتن از فیلم نخست
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • دانشمندان می‌گویند کرونا باعث کاهش هوش مبتلایان شده است!
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید