Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@08:38:22 GMT

۳۰ قطعه کبک در خدابنده آزادی خود را بازیافتند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۱۸۲۴

۳۰ قطعه کبک در خدابنده آزادی خود را بازیافتند

سیدرضا مدنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوستداران محیط زیست، این تعداد کبک را از یک فرد خاطی که اقدام به نگهداری غیرمجاز این پرندگان کرده بود به قیمت هر قطعه ۶۰۰ هزار ریال (در مجموع ۱۸ میلیون ریال) خریداری کرده بودند.

وی اظهار داشت: این اقدام تحسین برانگیز و خداپسندانه در راستای فرهنگ سازی و حفظ محیط زیست و حمایت از حیات وحش منطقه، صورت گرفته که قابل ارج و تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدنی، با بیان اینکه این تعداد کبک در دشت های شهرستان خدابنده رهاسازی و از پرواز این پرندگان زیبا نیز تصویربرداری شده است، افزود: بر اساس قانون و مقررات، فردی که نسبت به نگهداری غیرمجاز این تعداد پرنده کبک کرده بود، مورد پیگرد قضایی قرار گرفت تا به جرم خود پاسخگو باشد.

وی به صیادان و شکارچیان متخلف و غیرمجاز هشدار داد دست از شکار حیات وحش بردارند چراکه در صورت مشاهده مطابق با قانون و بدون هیچ اغماضی با آنان رفتار خواهد شد.

مدنی، جریمه شکار هر قطعه کبک را سه میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: جرایم مربوط به شکار جانوران وحشی، افزایش چشمگیری یافته است که به حتم بیشتر شدن میزان جریمه در بازدارندگی شکارچیان غیرمجاز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

میزان جریمه قوچ و میش، کل و بز و آهو ۲۵ میلیون تومان، پلنگ ۱۲۰ میلیون تومان، خرس قهوه‌ای ۷۵ میلیون تومان، روباه معمولی ۱۲ میلیون تومان، کبک، کبوتر چاهی و سهره طلایی ۳۰۰ هزار تومان، پرندگان شکاری از جمله بالابان، لاچین، شاهین، بحری و طرلان ۲۰۰ میلیون تومان شده است.     

جریمه تعیین شده برای جنین در رحم پستاندار ماده نیز معادل بهای پستاندار و جریمه هر عدد تخم پرندگان وحشی نیز نصف جریمه و خراب کردن آشیانه نیز یک سوم جریمه درنظر گرفته شده برای پرنده خواهد بود.  

استان زنجان از ۲۴۴ هزار و ۶۵۴ هکتار منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش و ۲۵۸ هزار و ۵۷۴ هکتار منطقه شکار ممنوع برخوردار است و در مجموع حدود ۲۲ درصد از کل وسعت این استان به عنوان منطقه حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش و منطقه شکار ممنوع است که به صورت مستمر توسط محیط‌بانان کنترل و پایش می‌شود.

در مناطق تحت مدیریت این استان گونه‌های جانوری مختلف ازجمله آهو، کل و بز، قوچ و میش، خرس قهوه‌ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، گربه وحشی، کفتار، گراز، خرگوش، روباه معمولی، کبک دری، کبوتر چاهی، فاخته، باقرقره، سهره معمولی و طلایی، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف و عقاب طلایی، زیست می‌کنند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست زنجان سازمان حفاظت محیط زیست زنجان میلیون تومان حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار بالگرد اوکراینی بر فراز بلگورود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه فیلمی از سرنگونی یک فروند بالگرد «میگ -۸» متعلق به ارتش اوکراین را منتشر کرد.

این بالگرد از سوی سامانه پدافند هوایی روسیه بر فراز منطقه بلگورود منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سامانه‌های پدافند هوایی «وربا» متعلق به یگانی از گروه نیروهای پوشش مرزهای روسیه، یک فروند بالگرد متعلق به نیروهای اوکراینی را که به سمت روستای کوزینکی در منطقه بلگورود در حال پرواز بود، هدف قرار دادند.

اوایل امروز هم وزارت دفاع روسیه در گزارشی اعلام کرد که ارتش روسیه تمام تلاش گروه های خرابکار وابسته به ارتش اوکراین برای نفوذ به منطقه مرزی در استان بلگورود را خنثی کرد

کد خبر 6057514

دیگر خبرها

  • جریمه شکارچی گراز در رضوانشهر
  • افزایش قیمت سکه در 28 اسفند
  • قیمت سکه امروز ۲۸ اسفند ماه به ۳۸ میلیون و۵۰۵ هزار تومان رسید
  • افزایش قیمت سکه در آخرین روز کاری سال
  • جریمه میلیونی شکارچی جوجه‌تیغی در نهاوند
  • شکار بالگرد اوکراینی بر فراز بلگورود
  • سکه رکورد شکست/ قیمت جدید را ببینید
  • افزایش ارزش سکه در بازار
  • دستگیری شکارچی منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با ۱۸ قطعه لاشه
  • ادامه روند کاهشی قیمت سکه