Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@10:45:34 GMT

درخواست فوری شهرداری تهران از ستاد کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۱۸۳۰

درخواست فوری شهرداری تهران از ستاد کرونا

سرپرست سازمان رفاه خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تعطیلی مراکز ماده ۱۶ سبب شیوع کرونا در پایتخت می‌شود، گفت: از ستاد کرونا تهران درخواست اقدام فوری داریم.

به گزارش مشرق، سیدمالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، درباره تعطیلی مراکز ماده 16 در پایتخت اظهار داشت: زمانی که این مراکز تعطیل شد دلیل آن نگرانی از شیوع ویروس کرونا بود ولی با آزادی معتادان متجاهر دردسرها بیشتر شد و در واقع نتیجه معکوس داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجربه ما در گرمخانه‌ها نشان می‌دهد که نگهداری افراد بی‌خانمان و آسیب‌دیده در پیشگیری از کرونا بسیار حائز اهمیت است البته هر چند این مسأله به سختی انجام می‌گیرد ولی امکانپذیر است.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: تفاوت مراکز ماده 16 با گرمخانه‌های پایتخت در این بوده که در گرمخانه‌ها به صورت کامل قرنطینه انجام نمی‌گیرد و حدود 50 تا 70 درصد مددجویان ثابت هستند و تردد روزانه و خروج از گرمخانه را داریم ولی با این وجود کنترل کرونا و مقابله با ‌آن به خوبی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

هشدار در مورد 11 هزار کانون سیار کرونا در پایتخت گرمخانه‌های پایتخت شلوغ‌تر شده است

حسینی تصریح کرد: از ستاد کرونای تهران درخواست فوری داریم که هر چه سریع‌تر به این مسأله ورود یابد چرا که وضعیت پیش آمده حاصل از تعطیلی مراکز ماده 16 نگران‌کننده است. 

وی با بیان اینکه معتادان نگهداری شده در مراکز ماده 16 متجاهر و یا به اصطلاح ته.خطی هستند، گفت: این افراد رفتارهای حرفه‌ای در زمینه فروش مواد داشته و برخی از آنها اقدامات خطرناکی انجام داده‌اند و از آنجایی که امکان قرنطینه کامل آنها در این مراکز وجود دارد پس باید تصمیم جدیدی در این راستا اتخاذ شود. 

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: میزان پذیرش در گرمخانه‌های پایتخت در 15 روز نخست فروردین 99 نسبت به مدت مشابه سال پیش بیش از 49 درصد افزایش یافته است و حتی از روزهای سرد زمستان که همیشه با افزایش مددجو مواجه بوده‌ایم آمار قابل مقایسه نیست.

حسینی اظهار داشت: در گرمخانه‌های پایتخت 40 مورد مشکوک ابتلا به کرونا داشتیم که این افراد از طریق اورژانس به مراکز مربوطه انتقال یافتند و خوشبختانه تا امروز هیچ کدام از این موارد مشکوک ابتلای به کرونا نبوده است و هیچ مورد مثبتی نداشته‌ایم.

وی اعلام کرد: این افراد پس از اینکه مبتلا نبودنشان به کرونا تأیید شد مجدد به گرمخانه‌های پایتخت بازگشتند ولی باید توجه داشت که این افراد با معتادان متجاهر متفاوت هستند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری توانایی پذیرش معتادان متجاهر آزاد شده از مراکز ماده 16 را دارد یا خیر، گفت: بسیاری از این افراد هیچ تمایلی به حضور در گرمخانه یا مراکز نگهداری ندارند و حتی به دنبال درخواست نیروهای گشتی ما برای حضور در گرمخانه واکنش‌های تندی انجام می‌دهند. 

حسینی بیان داشت: با این وجود در صورتی که دولت تأمین اعتبار کند می‌توانیم مرکز بهاران را که ظرفیت 2 هزار نفره دارد به چرخه نگهداری از این افراد تبدیل کنیم.

وی گفت: گاهی از طریق تماس با 137 به ما اعلام می‌شود که معتاد یا فرد کارتن‌خوابی در خیابان حضور دارد و از ما درخواست انتقال این افراد را به گرمخانه دارند ولی باید توجه کرد که برخی از این  افراد هیچ تمایلی برای حضور در گرمخانه‌ها ندارند بنابراین از آنجایی که ما ضابط قضایی نیستیم به اجبار هم نمی‌توانیم آنها را انتقال دهیم. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید ویروس کرونا تهران شهرداری تهران معتادان سلامت خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گرمخانه های پایتخت سرپرست سازمان رفاه مراکز ماده 16

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آتش‌بس فوری و دایمی در مراسم اهدای جایزه رسانه GLAAD

رنی رپ در مراسم اهدای جوایز گلاد خواستار آتش‌بس فوری و دایمی در غزه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، رنی رپ در سخنرانی خود برای دریافت جایزه رسانه‌ای GLAAD در لس‌آنجلس، خواستار آتش‌بس فوری و دایمی در غزه شد.

رپ، که در بخش هنرمند برجسته موسیقی با آلبوم «عقاب برفی» انتخاب شد، در سخنرانی خود گفت: ما در جمعی از افراد بسیار تاثیرگذار، افراد بسیار ممتاز هستیم، که هیجان‌انگیز است و یک امتیاز بزرگ برای ما است که بخشی از آن باشیم. با همه این‌ها، می‌خواهم از این فرصت استفاده و حمایت خود را از مردم غزه اعلام کنم و خواستار آتش‌بس فوری و آتش‌بس دایمی در غزه باشم.

در حالی که حضار به شدت تشویق می‌کردند، رپ در ادامه از جمعیت خواست که به دفاع از حق خود، به دفاع از دوستان متفاوت خود و همه مردمی که نمی‌توانند از خود دفاع کنند، ادامه دهند.

سی و پنجمین دوره جوایز گلد که برای حمایت از هنرمندان سینما، تلویزیون، موسیقی و روزنامه‌نگارها اهدا می‌شود، پنج‌شنبه شب در هتل بورلی هیلتون لس‌آنجلس برگزار شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت با روش‌ های جدید تامین مالی
  • توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت با روش‌های جدید تامین مالی
  • ضرورت تخصیص زمین مناسب برای احداث گرمخانه از سوی شهرداری نقده
  • باغ عروسک‌ها مهمان کودکان پایتخت
  • لزوم ارائه گزارش شهرداری از ساماندهی معتادان متجاهر در پایتخت
  • «کمیته تدارکات»، پشتیبان ستاد خدمات سفر شهر اصفهان/ رسیدگی به ۲۰ درخواست سازمان زیباسازی
  • راه اندازی گرمخانه برای زنان بی‌خانمان گرگان/ برخی توان خرید کفش ورزشی هم ندارند
  • درخواست آتش‌بس فوری و دایمی در مراسم اهدای جایزه رسانه GLAAD
  • یک فوریت لایحه سازمان گردشگری به شورا ارائه شد/ آغاز فعالیت ۵۰ کاروان سیار در پایتخت
  • جزئیات برنامه‌های استقبال از بهار و عید نوروز شهرداری در پایتخت