Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@02:20:12 GMT

وداع حمید حسام با راوی «آب هرگز نمی‌میرد»

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۱۸۶۵

وداع حمید حسام با راوی «آب هرگز نمی‌میرد»

به گزارش  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید حسام نویسنده کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» به روایت شهید سلگی، همزمان با شهادت این راوی یادداشتی را منتشر کرد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

به نام خدای شهیدان و برای نفس مطمئنه حاج میرزا
در روز‌های خلوت خیابان‌ها و سکوت دور از هیاهوی شهرها، عبور از نشئه دنیا و رسیدن به سرچشمه بقا، طعمی دارد از جنس طعم غریبی حضرت زهرا (س) که تو حاج میرزا،‌ای رفیق خوب خدا، دیشب آن را چشیدی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگار که ۳۵سال با دو پای بریده و زخم پهلو و سرفه‌های شیمیایی مانده بودی که این نوع شهادت در سکوت را به ما نشان دهی. شهادت غریبانه، دفن شبانه و اصرار و تاکید برای نیامدن مردم یک شهر - که همواره متحدثان حسنت بودند - جگرم را در گلزار شهدای نهاوند سوزاند و ثانیه‌های خلوتم را پر از روضه کرد.

دیشب، هر کس پیامی فرستاد، برایش نوشتم: نمی‌دانی چقدر سخت است، دفن شبانه و غریبانه مردی که آقا تمنای دیدنش را داشت.

آقا هنوز تو را ندیده بود و فقط حدیث میانداری ابوالفضل گونه‌ات را در (آب هرگز نمی‌میرد) خوانده بود، فرمود: اگر برای من ممکن بود پا می‌شدم، می‌رفتم به همدان برای دیدن این مرد.

این جمله را محسن مومنی، برایم تلفنی گفت و من برای تو نقل قول کردم، گفتی: با علی خوش‌لفظ بیا با هم برویم زیارت حاج حسین همدانی و از روح او استمداد بطلبیم.

آن روز در گلزار شهدا، علی خوش‌لفظ، از شدت درد حتی نمی‌توانست روی مزار خم شود و همانجا ایستاد همان نقطه‌ای که یکسال بعد مزار خودش شد و تو با آن دو پای مصنوعی‌ات خم شدی و صورت چسباندی به سنگ مزار، ما دو نفر با گریه تو، گریه می‌کردیم که می‌خواندی:
ما تشنه یک جرعه سخاوت هستیم
مشک تو هنوز آب دارد عباس

دیشب برای هزاران نفر که از خانه با اشک بدرقه‌ات کردند، شب سختی بود و شب راحتی بود برای تو که ۳۵ سال پیش مخاطب ندای «ارجعی الی ربک» شدی و ماندی تا علم‌الهدی باشی در عصر دلتنگی‌ها. خداحافظ پهلوان ابوالفضل مرام روز‌های رزم شلمچه، مجنون، فاو و مرصاد.

حال که به سرچشمه بقا رسیدی، سلام ما را به همه شهیدانی که خون قلبشان را نثار راه سیدالشهدا (ع) کردند، برسان. سلام همه تشنگان یک جرعه سخاوت را.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نویسنده کتاب سردار سلگی شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بازیگران «مجنون آن لیلی»/ رشید کاکاوند راوی شد

عوامل پروژه نمایشی-موسیقایی «مجنون آن لیلی» به کارگردانی و آهنگسازی پیمان خازنی و تهیه‌کنندگی ساسان سالور و حمیدرضا علی‌نژاد که قرار است در تالار حافظ روی صحنه رود، معرفی شدند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عمار تفتی نقش مجنون و ساقی حاجی‌پور در این اثر نقش لیلی را ایفا خواهند کرد.  همچنین راوی بخش‌های مختلف این پروژه نمایشی-موسیقایی رشید کاکاوند خواهد بود.

ملیکا شهاب نقش نجلا، سپیده موسوی نقش نورا، رز ایزدی نقش محیا، آتنا قرائی نقش سرنوشت، علی تیمورفامیان در نقش ابن سلام بازی می‌کنند. طراحی فرم حرکت برعهده نارینه گالستانیان است و  حامی جدلی دستیاری وی را برعهده دارد.

دیگر عوامل اجرای این نمایش عبارتند از: کارگردان و آهنگساز: پیمان خازنی، تهیه‌کننده: ساسان سالور ، حمیدرضا علی‌نژاد، نویسنده: محمود توسلیان، طراح لباس: مقدی شامیریان، دستیاران: تینا ساوجبلاغی و مبینا رمضانی. طراح گرافیک، تیزر: کت استودیو، طراح صحنه: رها علی‌نژاد، کارگردان تیزر و تصویربردار: مهرورزان، عکاس: پیمان گرزم، دستیاران کارگردان: سمانه حبیب‌پور، علی تیمورفامیان، تبلیغات فضای مجازی: امیر قالیچی، سرپرست گروه موسیقی و نوازنده سنتور: ملینا فرجی، خوانندگان: هادی فیض‌آبادی، زهره فیروزی، امید نصری، نوازندگان: آتنا قرایی، ملینا فرجی، آنیتا هراتی، حمید اسماعیل‌زاده، همخوان: سیما نوروزیان، امیر نوروزیان.

پیمان خازنی از جمله هنرمندان شاخص عرصه موسیقی است که در 2 سال گذشته در مقام آهنگساز و نوازنده تار، 120 شب روی صحنه بوده است.

این آهنگساز تاکنون با خوانندگان سرشناسی چون علیرضا قربانی، محسن کرامتی، سینا سرلک، سالار عقیلی، علی زندوکیلی، حجت اشرف‌زاده، میثم اکبری و حسین علیشاپور همکاری داشته است. وی به همراه گروه موسیقی «باشا» در جشن یونسکو به مناسبت نوروز 1395 در کشور هند روی صحنه رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارشی از یادمان هویزه؛ هم مقتل و هم مزار شهدا
  • معرفی بازیگران «مجنون آن لیلی»/ رشید کاکاوند راوی شد
  • معرفی بازیگران «مجنون آن لیلی»/ رشید کاکاوند راوی شد
  • گیلان ۶۲ یادمان شهدای گمنام دارد/ مزار شهدا پاتوق قشر خاکستری باشد
  • راوی فعالیت‌های قرآنی هیأت‌ها در ماه رمضان شوید
  • تعصب حسام نواب صفوی به خاک ایران و خلیج فارس (فیلم)
  • ببینید | تعصب حسام نواب صفوی به خاک ایران و خلیج فارس
  • داستان پرچالش تولد بازی «آخرین بازمانده از ما» چه بود؟ + ویدیو
  • واحد‌های صنفی متخلف قم هشت هزار میلیارد تومان جریمه شدند
  • صوتی ماندگار از تلاوت قرآن یک شهید