Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-استاندار آذربایجان شرقی گفت: پیشگیری از طریق آگاه‌سازی و آموزش، اصلی‌ترین اولویت ما در مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا و کاهش مبتلایان به این بیماری است که تحقق این مهم بدون همراهی و تلاش رسانه‌ها امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛دکتر محمدرضا پورمحمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با قدردانی از تلاش رسانه‌های استان در عرصه مقابله با بیماری کرونا، گفت: ارزش زحمات و تلاش‌های جامعه رسانه‌ای استان کمتر از مدافعان سلامت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با بیان اینکه رسانه های استان را همواره در کنار خود می‌بینیم، ادامه داد: پیشگیری از طریق آگاه‌سازی و آموزش، اصلی‌ترین اولویت ما در مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا و کاهش مبتلایان به این بیماری است که تحقق این مهم بدون همراهی و تلاش رسانه‌ها امکان‌پذیر نیست.
 
استاندار آذربایجان شرقی به تبعات احتمالی کرونا در ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها در این حوزه نیز می‌توانند یاری‌گر دولت باشند و امیدواریم در مدیریت آثار اجتماعی و اقتصادی این بیماری به مسئولان امر کمک کنند.
 
وی با اشاره به آلوده شدن بیش از 190 کشور جهان به ویروس کرونا، گفت: آمار مبتلایان این بیماری در دنیا  به یک میلیون نفر نزدیک شده و تاکنون 50 هزار نفر نیز در اثر این بیماری جان باخته‌اند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایران از لحاظ تعداد مبتلایان، رتبه هفتم دنیا و آمریکا با وجود آن همه ادعا از نظر پیشرفت، در رتبه اول قرار دارد، افزود: استان آذربایجان ‌شرقی نیز از نظر تعداد مطلق مبتلایان در رتبه نهم و از لحاظ نسبت مبتلایان به کل جمعیت، در رتبه 17 کشور قرار دارد و شایعاتی مبنی بر رتبه دوم استان در این زمینه، صحت ندارد.
 
پورمحمدی، تعداد مبتلایان به کرونا را در استان، یک هزار و 688 نفر اعلام کرد که بیش از 800 نفر از این افراد با عنایت الهی و دعای خیر مردم و تلاش شبانه‌روزی مدافعان سلامت، بهبود یافته‌اند.
 
وی ادامه داد: 4200 تخت بیمارستانی استان برای بیماران کرونایی آماده شده است که در فاز اول دو هزار تخت تجهیز شده و تا امروز نیز 650 تخت اشغال شده که شامل یک سوم تخت‌های بیمارستانی است؛ بنابراین آمادگی مناسبی برای افزایش احتمالی بیماران کرونا در استان داریم.
 
پورمحمدی افزود: چندین مرکز تکمیل درمان نیز توسط سپاه، بسیج و ارتش راه‌اندازی شده که یکی از این مراکز صبح امروز با ظرفیت 400 تخت و با هدف مراقبت از بیماران بهبودیافته کرونا افتتاح شد.
 
رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: باید با افتخار اعلام کنیم که در چهل سال گذشته با تمامی سختی ها توانسته ایم زیرساخت های خوب و استاندارد درمانی را در کشور ایجاد کنیم و مدیریت خوب کنونی نیز نتیجه این اقدامات است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و همچنین طرح فاصله گذاری اجتماعی اشاره کرد و گفت: در مجموع، بیش از 60 میلیون از جمعیت کشور و 82 درصد از مردم استان در کمتر از 10 - 15روز تحت پوشش غربال‌گری سلامت قرار گرفته‌اند که این آمار در برخی از شهرهای استان بیش از 90 درصد است.
 
پورمحمدی افزود: با اجرای این طرح تاکنون بیش از 110 هزار نفر مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای به جز کرونا شناسایی و راهنمایی و مشاوره های لازم برای بیش از 77 هزار نفر از این افراد از طریق تماس تلفنی ارائه شده است.
 
استاندار آذربایجان شرقی از مشارکت مناسب مردم استان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز قدردانی کرد و گفت: نمود همراهی مردم استان برای ریشه کن کردن بیماری کرونا در روز سیزده فروردین، ثابت شد و این روز به عنوان روزی تاریخی به ثبت رسید.
 
پورمحمدی از اجرای این طرح تا بیستم فرودین ماه خبر داد و اظهار داشت: تامین سلامت مردم را یکی از اصلی ترین وظایف خود می دانیم و بر همین اساس، اجرای این طرح با هدف ریشه کن کردن کرونا ادامه خواهد یافت.
 
وی در همین راستا اظهار داشت: در این مدت، خروج از شهر و استان ممنوع است و هر شخصی می تواند در شهر محل سکونت خود از وسیله نقلیه شخصی استفاده کند.
 
پورمحمدی با بیان اینکه نیازمند همراهی هرچه بیشتر اقشار مختلف مردم و گروه های مرجع برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان هستیم، گفت: وضعیت امروز ما بازتابی از رفتار گذشته است و وضعیت هفته‌های آینده نیز نتیجه عملکرد امروز ما خواهد بود.
 
وی ادامه داد: افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر، نتیجه بی توجهی برخی افراد به توصیه های ستاد مقابله با کرونا در روزهای پایانی سال گذشته است و با توجه به افزایش کند شیب ابتلا به این بیماری در استان، امیدواریم در آینده نزدیک و با کمترین تبعات منفی، بر این بیماری غلبه کنیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تعلل و تاخیر در اعلام تعطیلی بازار و مراکز تجاری و محدود بودن اختیارات مدیران استانی در مواقع بحرانی، اظهار داشت: یکی از مهم ترین دغدغه های استانداران در تمامی جلسات، افزایش اختیارات استانی است؛ با این حال در مواقع بحرانی نیازمند یک مدیریت واحد هستیم و استانداران در این مواقع باید هماهنگ با ستاد ملی عمل کنند.
 
وی از رفتار و عملکرد برخی سیاسیون و رسانه ها در شرایط کنونی انتقاد کرد و افزود: باید دعواهای سیاسی را کنار بگذاریم و انرژی همه ما باید برای رفع بحران فعلی به کار گرفته شود. افرادی هم مدعی انتقاد سازنده هستند که باید به اصول نقد و ویژگی های نقد، آشنایی داشته باشند.
 
پورمحمدی تأکید کرد: امروز نیازمند همدلی و همکاری همه بخش‌ها برای غلبه بر بیماری کرونا هستیم و شایسته نیست که با برخی از اظهارات و مطالب خلاف واقع، زحمات تلاشگران این عرصه را نادیده گرفته و افکار عمومی را مشوش کنیم.
 
استاندار آذربایجان ‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص 10 میلیارد دلار تسهیلات دولتی به کسب‌وکارهایی که در اثر شیوع کرونا کم‌رونق و یا تعطیل شده‌اند خبر داد و افزود: واحدهایی که به بهانه کرونا به تعدیل نیرو می پردازند و یا با پر کردن انبارهای خود، اعلام تعطیلی خط تولید می‌کنند، مشمول حمایت های دولتی نمی شوند و با متخلفان برابر ضوابط و قوانین برخورد می شود.
 
پورمحمدی همچنین گفت: هیچ گونه مشکلی در ارتباط با تهیه اقلام ضروری و روزمره مردم نداریم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استاندار استاندار آذربایجان شرقی بیماری کرونا رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، محافل رسانه ای رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته شاهد تشدید بحث و جدل ها در خصوص لزوم کناره گیری مقامات سیاسی و نظامی این رژیم به دلیل شکست در مقابله با طوفان الاقصی و عدم تحقق اهداف از پیش اعلام شده در جنگ غزه بوده است.

رسانه های صهیونیستی گزارش داد: بعد از استعفای آهارون هالیوا زمان استعفای رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک نزدیک شده است.

این رسانه ها تاکید کردند: افسران و مقامات نظامی دیگر که در این شکست دست دارند باید از سمت خود کناره گیری کنند.

روز گذشته نیز رسانه های صهیونیستی اذعان کردند: شکاف داخلی در اسراییل با آغاز جنگ در نوار غزه تشدید شده به طوری که تمام تحلیلگران ارشد و فرماندهان نظامی و سیاسی در اسراییل معتقدند راهی که تل آویو برای تحقق پیروزی در پیش گرفته بن بست است.

عامول هرئیل تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد: پیش بینی ما این است که شاهد موج گسترده ای از استعفا در میان مقامات سیاسی و نظامی طی دوره آتی به دلیل شکست در مقابله با عملیات طوفان الاقصی باشیم.

«آهارون هالیوا» رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی به دلیل ناکامی در برابر عملیات هفتم اکتبر مقاومت فلسطین و همچنین پیامدهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق استعفا کرده است.

کد خبر 6087225

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • «به افق فلسطین» به عبارتی برنامه جبهه فلسطین بود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا